tehty mikä tehty, ei ainakaan vielä ole moottoriöljyt tulleet poltetuksi bensan joukossa. Kuvia aiheesta laitan ehkä sunnuntai iltana.
							
						
					Kuulutus
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
2.7t motin "talvivarusteista" tietoa?
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Olen melko vakuuttunut, että tuo huohotin ei jäädy (mut talvella sen sitten näkee).tuleeko öljyt pihalle ;)
Autotarvikeliikkeestä, kyseessä on Gates -firman autokayttöön tarkoitettu yleismutka (eikä valmistajan sivuiltakaan läytynyt mainintaa kestääkö tuo öljyä yms., mutta ajattelis kun on autokäyttöön tarkoitettu). Sulattelin noita mutkia tinakolvilla yhteen muutamia kappaleita, hitsattavuus oli ihan ok.Mistä löysit tuota muoviputkihässäkkää?
Mainittakoon vielä, että aukaisin tuon huohottimen noin 80km ajon jälkeen (sisälsi mm. ohituksia 3 vaihteella ahdot ylhäällä) ja oli yllättävän kuiva sisältä, ainoastaan aivan alhaalta (kampikammion liitoksesta) oli vähän öljyinen mutta ylhäältä ei ollut havaittavissa minkäänlaista kosteutta.
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Siinä on vaan sellainen ongelma että se jäätyminen ei pääasiassa johdu moottorin ulkopuolen kylmästä ilmasta, vaan siitä kylmästä pakkasilmasta mitä tulee Y-putkea pitkin sisään. Ja sitähän ei oikein lämmitä millään kun sitä tulee aika reilusti sekunissa sisään...Eikö sen mötikkäventtiilin eristäminen auta sulana pysymiseen jos eristää siltä puolelta josta moottorin säteilylämpö ei lämmitä tai tekemällä heijastavan pinnan ja eristeen mötikkäventtiilin taakse. Entäpä pahvit syylärin edessä kovimmilla pakkasilla?
Se uudempi huohotinputisto on jonkin verran erinäköinen, mutta en nähnyt että onko siinä lämmitysvastuskin mukana.
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Mulla oli viime talven ongelmana jäätyminen parkissa...Ajossa siis ei ollut mitään ongelmia (tuli pelko perseessä seurattua koko ajan) mutta kun aamulla lähti töihin, savua tuli putkesta... Mulla oli siinä lämmitysvastuskin mutta eipä siitä ollut apua.
Nyt uuteen talveen uudenmallisen letkuhässäkän kanssa. saas nähä miten toimii.
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Sillä jotain voi saavuttaa, jos ottaa sen muoviputken pois, mikä tuo ilmaa maskista ilmanpuhdistinkoteloon (varsinkin jos puhdistinkotelon pohja vielä modaamaton) -> motti imee ilmansa konehuoneesta.Ja sitähän ei oikein lämmitä millään
Väliaikatietoja tuosta omasta virityksestä, että näyttäisi toimivan toistaiseksi (mm. rata-ajoa 150km).
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Tänään nykäisin Allroadista tuon tuloilman ohjausputken irti ja takakonttiin. Ässälle pitäis tehdä sama homma. Viime viikolla Tampereella piti ajaa niin paksusta tuiskukinoksesta läpi että johan se pahimmillaan vetää lumet ilman putsariin :-)
Mitä tarkoitat puhdistinkotelon pohjan modaamisella?
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Paikallisessa merkkikorjaamossa olivat sitä mieltä että S4 facelift mallissa ei pitäis olla ongelmia huohottimen jäähtymisen kanssa. Maahantuojalta (ainakin olevinaan) oli kysynyt että onko ollut ongelmana, niin olivat sanoneet että ei. Korkeintaan ovat vaihtaneet huohottavan öljykorkin. Ei tarvitse kuulemma vastusta huohottimeen. Hmmm, mielenkiintoista=/
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
vaparissa luultavasti menee vain putki kampikammiosta imusarjaan (vapari v6ssa taisi olla putket myös venttiilikopille), vag ahdetuissa huohotin on jostain syystä toteutettu putkilla sinne ja tänne sekä sekaan on laitettu muutama venttiili -> väittäisin, että tällainen putkihässäkkä on herkempi jäätymään.Onko tuo huohottimen jäätyminen ahdetun koneen "ominaisuus",
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
kun imusarjassa on painetta niin audin orkkis bensanpaineensäädin FPR päästää suuttimille bensaa paineella joka on tuon paineen verran enemmän tai vähemmän. toki suuttimesta ruikkaa enemmän tavaraa kun korkeemmalla paineella syötetään. suuttimet on optimoitu tietylle paineelle (yleensä tuotto ilmoitetaan 3bar:ssa), joten vaikka paineet nostais tappiin niin tuotto ei kasva samassa suhteessa koska tulee häviöitä.
Suuttimien aukioloajoilla sitten tarkemmin säädetään haluttu ilmabensaseossuhde AF.
Vaikeehan noita on kirjottaa auki vaikka kuinka tajuis ajatuksen.
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Itse ainakin toistaiseksi yhdyn tuohon koska kävin omaani kysymässä lämmitinpakettia näitä muutamaa keskustelua luettuani. Suoraan eivät merkkihuollosta löytäneet moottorityypille omaa huohotinlämmityssarjaa ja tänään soittivat ettei sellaista edes ole..? Lupasivat kuitenkin varmistaa asian maahantuojalta... Odotellaan.Paikallisessa merkkikorjaamossa olivat sitä mieltä että S4 facelift mallissa ei pitäis olla ongelmia huohottimen jäähtymisen kanssa. Maahantuojalta (ainakin olevinaan) oli kysynyt että onko ollut ongelmana, niin olivat sanoneet että ei. Korkeintaan ovat vaihtaneet huohottavan öljykorkin. Ei tarvitse kuulemma vastusta huohottimeen. Hmmm, mielenkiintoista=/
Onko kellään faceliftisellä ollut ongelmia jäätymisen kanssa onko tuossa todella perää??
PS. tuossa toisen viestin linkin aloittajalla on kyllä -01 A6 2.7 Bit mutta poikkeaako ko. järjestelmä miten paljon -01 S4:sta?
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
öljynvaihdon yhteydessä tsekkasin miltä näyttää imupuolen putket sisältä: apukuskin puolen alaputki (turbolta coolerille) oli melko märkä (mutta mitään ei lorahtanut putkesta liitosta avatessa), kuskin puolen alaputki (turbolta coolerille) melko kuiva samoin kuin koneen päällä oleva y-haara. Apukuskin puolen turbo ilmeisesti vuotaa imupuolelle, lieneekö loppunsa edellä.jukka, seuraa miten toimii ilman tuota ja paksumman putken kanssa. putsaa eka kuskin puolen alempi ic-letku ja mielellään imuputketkin. sitten jossain vaiheessa kato kuinka öljynen on se ic-putki.
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Ehkä pienoinen haittapuoli löytynyt omatekemästä huohottimesta: öljytikusta löytyy jälkiä kermamaisesta töhnästä -> houhottimeen muodostuva töhnä valuu kampikammioon. Toki töhnän muodostumista edesauttaa kylmät kelit ja todella lyhyt työmatka-ajo (ei moottori kerkeä juurikaan olemaan käyntilämpötilassa).
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Toistaiseksi on pärjänny huohottavalla öljykorkilla ja sillä että olen ottanut maskista ilmanputsarille menevän muoviputken pois, jotta tuloilma edes hieman pyörähtää lämpimässä konehuoneessa. Mutta eihän tuota pakkastakaan ole ollut pahimmillaan kuin reilut -20C. Tarkoitus olisi jossain vaiheessa vetää myös se maskin ilmanottoaukko ilmastointiteipillä kiinni. Työhakemus Etelä-Eurooppaan on myös vetämässä :-)
Comment
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	Velikkm
Nokkapeitto
Voisko jäätymisongelmasta päästä eroon pelkällä nokkapeiton asentamisella? Vai onkohan nokkapeittoa edes saatavilla -01 Allroad malliin?
Comment
 










							
						
Comment