Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljytikku

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Öljytikku

    Auto on Audi 100 cs 2.2i -83. Paljonko maksimissaan öljyä? Mikä öljy on sopivinta? Öljytikussa on kuviomerkki, pitääkö öljyn olla kuvion yläreunassa, että on sopiva määrä öljyä?

    #2
    Vahva veikkaukseni 4.3l ja rosokuvion kertoo min-maks.

    Sopivinta öljyä on paha sanoa, jokainen tyylillään. Mulla on Mobilin ykköset pysynyt sisällä, mutta kaikissa ei kuulemma tahdo pysyä, silloin jotain jäykempää.

    Comment


      #3
      Ja lisävinkki: öljyt kannattaa mitata lämpimästä koneesta. Jos laittaa kylmänä ja ylärajaan asti, öljyä voi olla liikaa.
      Viimeksi muokannut Killeri; 12.7.2023, 06:38. Perustelu: Linkki poistettu.

      Comment


      • #4
        Jos jollain on Audi A4 3.0 bens. vm. 2003 voisitko antaa öljytikun mitat kun minulla hävisi tikku kokonaan.Tarvisin mitat jotta voin tehdä vastaavan tilalle. Siis kokonaispituus vetokahvasta juureen ja sen alaosan mitta jolla öljyn taso katsotaan ? Kiitos.
        Viimeksi muokannut eeerikki; 12.7.2023, 05:05.

        Comment


          #5
          Uusi tikku noin 30 euroa. Katso varaosanumero tästä: https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4...115-115043/#33
          Viimeksi muokannut Killeri; 12.7.2023, 09:35.

          Comment


          • #6
            Onko 2015 A6 3.0BiTDi Competitioniin (moottori: CVUB) mahdollista laittaa öljyn mittatikkua? ETKAn mukaan tuossa on tulppa.

            Click image for larger version

Name:	Sieppaa.JPG
Views:	630
Size:	144,8 Kt
ID:	1959900

            Comment


              #7
              Katsoin että sinun CVUB ja minun CDUC koneiden kuvissa on sama öljytikun putki, 059 115 630 AH. En ole minun koneeseen vielä onnistunut löytymään sopiva öljytikku, olen kokeilut muutama eri tikkupituudet eikä mikään niistä sopii.

              Comment


              • #8
                Kävin facebookissa BiTDi Owners -ryhmän haulla läpi ja monta kertaa on kysytty, mutta ei sielläkään kukaan ole osannut vastata. Heikolta siis näyttää..

                Comment


                  #9
                  Luulisin että joku olisi kokeillut vanhemman 2.7/3.0TDI:n (CDYA,CDYB,CDYC) tikulla miten toimii. Noissa öljytikun putki olisi 059 115 630 AA.
                  https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a6...115-115055/#14

                  Marmorilla ainakin tikulla mitataan öljyä, tämän mukaan: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...62#post1581262
                  Viimeksi muokannut Killeri; 11.8.2023, 11:00. Perustelu: Lisäys.

                  Comment


                  • #10
                    Marmorilla käytetty työkalu ilmeisesti: VAG T40178 (toisesta ketjusta).

                    Killerin 7zip-linkissä tikku näyttää olevan 059115611T eli sama kuin edellisessä autossani, 2006 A6 3.0TDissä. Tuossa autossa putki on 059115630K. Pitääpä testata sitä tikkua.

                    Comment


                      #11
                      Löysin omasta muistiosta tällaiset lukemat: T40178 säätöasetus 0mm = 566mm pitkä tikku, asetus 30mm = 536mm pitkä tikku. Eli pitäisi siis olla öljyputken mitta päästä öljyn pintaan.

                      En mene täysin takuuseen, onko oikeat lukemat, mutta noilla voi laskea tarvittavan tikun mitan. Säätöasetukset eri moottoreille löytyy netistä hakemalla. Mulla on kyllä tuo T40178 tallissa, joten voin katsoa paljonko mikäkin asetusarvo nyt vastaa pituutta öljyputken päästä nestepintaan.

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja AKoponen Näytä viesti
                        Marmorilla käytetty työkalu ilmeisesti: VAG T40178 (toisesta ketjusta).

                        Killerin 7zip-linkissä tikku näyttää olevan 059115611T eli sama kuin edellisessä autossani, 2006 A6 3.0TDissä. Tuossa autossa putki on 059115630K. Pitääpä testata sitä tikkua.

                        Tuli testattua edellisestä autostani tuota 059115611T-tikkua 2015 BiTDi:hin (CVUB-moottori). Omassa MMI:ssä näyttää, että öljyä ala- ja ylärajan väli n. 80 %:sti täynnä. Tikku näytti reilusti yli maksimin eli ei passaa tuo tikku.

                        Comment


                          #13
                          Tiedoksi että Slamit ainakin myy nyt numerolla 059115611AB

                          https://www.slamit.net/product/24295/audi-oljytikku

                          Comment


                            #14
                            CVUB öljytikun putki Etkassa, ATP-haku, Q7/Touareg malleissa tikku samaiseen putkeen 059115611AM. Puhdas veikkaus, ei toimivuustakuuta.

                            Comment

                            Working...
                            X