Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 -03 QA AKE vetolevyn pultit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 -03 QA AKE vetolevyn pultit

    Aiempi omistaja kertoi, että auton veto vaan hävisi oudosti ja kuului kolinaa.

    Morjensta kamraatit, auto ei startannut, kuului outoa kolinaa. Eikun purkamaan. Purkaminen kliimaksoitui startin irroitukseen, koska äänet kuuluivat sieltä, kolinaa...no ne jotka ovat ko. autosta irroittaneet startin, tietävät, ettei ole ihan helpoin irroiteltava. Siitä riittäisi varmaan juttua. Kun sitten tuon startin sain irroiteltua, niin paljastui,että vetolevyn pultit olivat kaikki tipotiessään, eli siis katkenneet/irronneet.

    Kysymys, onko yleistä ko. moottorilla varustetussa A4:ssä.? Ja millaiset pultit pitäs laittaa tilalle, ettei kävisi uudelleen. Varmaankin asennus kierrelukitteen kanssa. Lisäksi muita vinkkejä voipi antaa ko. asennukseen.

    Kiitos jo etukäteen!

  • #2
    siis vetolevy tarkoittanee ilmeisesti tässä yhteydessä vauhtipyörää (kaksoismassa vauhtipyörää mahd.?).

    edit: jaa kyseessä oli automaatti, ja vetolevy on ilmeisesti ihan oikeellinen ilmaisu. anteeksi tietämättömyyteni.
    Viimeksi muokannut johny1332; 23.8.2018, 21:25.

    Comment


    • #3
      Automaatissa ei kaksoismassaa ole vaan vetolevy johon turbiini kiinnittyy kolmella pultilla. Kyllä ne vanhat pultit löytyy sieltä "kytkinkopan" sisältä. Ei ainakaan foorumilla ole moisesta kirjoiteltu joten tuskin kovin yleistä.

      Comment


      • #4
        Jep, juuri niin kuten evinrude kirjoitti. Mutta sitä tietoa hain, että onko kokemuksia ko. viasta jne. pitää yrittää urkkia jollain niitä vanhoja.

        Comment


        • #5
          Eihän tos mitää ihmeellistä, laatikko irti vaa.

          Comment


          • #6
            Laatikon irroittaminen alkuvaiheessa on turhan työläs, kannattaa pyörittää kampiakselin päästä pultin reikä kerrallaa näkyviin ja jos katkenneet niin palat pois ja uutta tilalle.

            Comment


            • #7
              Näin on ajatus, mutta mikään taho, ei edes marmoritiski tiennyt pulttien kokoa/tyyppiä. Josko katkenneista saisi jotain mallia. Jää alkuviikkoon noiden setviminen.

              Comment


              • #8


                Nro 11A kyseessä siis.

                Comment


                  #9
                  Tuo ilmeisesti kyseessä N90691601 etkan mukaan M10x1x17 3kpl
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Hei, saattas ollakin. Niitä on mielestäni siinä aina yhden siiven kohdalla 3 kpl, yhteensä 9 kpl. Pitää tsekata tuo ja hankkia ns. mallipultti.

                    Kiitos!

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä niitä pultteja on vain kolme (3) kpl yhteensä.

                      Comment


                      • #12
                        Nyt taidetaan puhua hiukan eri jutusta. Tai sitten annoin väärän kuvan. Eli siinä vetolevyssä on 3 siiven muotoista, jotka on alunperin ilmeisesti niitattu siihen kiinni, niin ne niitit ovat katkenneet. Eli vauhtipyörä ei ole nyt kiinni missään ja se keskellä olevat niitattu pyörii "tyhjää".

                        Comment


                        • #13
                          Tämä selkis, hieman mietitytti kun mainittiin pultit ja kyseltiin niiden kokoa ja kyse oli kuitenkin niiteistä. Toisin sanoen vetolevy on hajonnut. Voi olla mielenkiintoinen korjata paikoillaan.

                          Comment


                          • #14
                            Jep, juu on ollut. Monenlaista poppaskonstia kokeiltu. Ei vain ota onnistuakseen. Löytyskö foorumilta seppä joka korjaisi. Eli loota ja moottori pitää erottaa. Toimittaisin vaihto-osat itse.

                            Comment

                            Working...
                            X