Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bosch 044 bensapumppu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Bosch 044 bensapumppu

    olisko kellään kokemusta kyseisen pumpun vaihtamisesta orkkisen tilalle c4 koriseen s6 ?

    s2 on ilmeisesti olemassa muutos osat kyseiselle pumpulle , voisikohan ne sopia myös c4 koriseen ?

    #2
    Jep. Oon pari tuollaista S2:iin asentanut. Luultavasti menee c4:ään samalla kauluksella 895201779H. Tuota on käytetty C4:ssäkin nimittäin joidenkin koneiden kanssa.
    Sitä pitää modifioida, kuten S2:ssakin.
    Pohjasihti (kallis) luultavasti käy vanhasta pumpun kauluksesta. Kakkosessa käy.
    Paineletkun kanssa sen sijaan voi olla vähän askartelua. AAN:ssä se tulee kiristimellä pumppuun, kun taas 044 vaatii banjon (esim N90330701, kallis) ja kupumutterin (N0110691, halpa).
    Arvaisin että C4:ssä voi käyttää vanhan letkun ja hakea hytikkaliikkeestä 12mm banjon ko. letkulle ja ostaa tuon kupumutterin. Tai sitten teettää ko. letku sopivan mittaisena hytikkaliikkeessä siten, että toinen pää, kuten orkkiksessa ja toisessa 12mm banjo.

    Comment


    • #3
      mistäs noita kauluksia löytyy?ja onkohan miten kalliita?

      Comment


        #4
        Minä noita olen Saksasta toimittanut. Pumppu 249e ja asennuskamat 91e.

        Comment


          #5
          Pystyykö joku vahvistaan käykö toi UrS4 vakiopumpun kauluksen pohjasihti tohon 895201779H kaulukseen? Banjon jonka tarttee 044 pumppuun on kait sit tämmönen?

          Comment


            #6
            Tarvittava banjo on jengallinen spesiaaliosa.

            Comment


              #7
              Hmm, muistaakseni toi alkuperäinen pumppu oli mulla ihan letkuliitännällä ja nykyinen Walbro sopi siihen suoraan ja klemmarilla kiristys.

              Comment


                #8
                Joo minua jo sivistettiin että disinformoin. Sanomani pätee siis ainoastaan pikkukoriin ilmeisesti. Sorry.

                Comment


                  #9
                  Eipä mitään. :) Tossa yritin vielä selvitää tota pohjasihdin kohtaloa, niin näyttää siltä et urssin sihti on kiinteä osa kauluksen kanssa, ainakaan sille ei oo erillistä osanumeroa. Eli urssiin asennettaessa 044 pumppua tarvii siis ton kauluksen(895201779H) lisäksi vielä sihtiosankin(295201531A) koska alkuperäistä ei voi käyttää.

                  Tietysti jos tämän homman tekis tulvaisuuden varalle päivitysvarmaksi, niin jättäis Walbron tankkiin siirtopumpuksi, hitsailis kasaan kerääjätankin ja laittais kylkeen pari kpl näit Boscheja. Mutta kuitenki bensalinjat jää ahtaaksi joten ehkä helpoin päivittää kaikki kerralla jos tulee tarvetta ja asentaa nyt ton 044:sen tankkiin.

                  Comment


                  • #10
                    mikä on ahdas?

                    Comment


                      #11
                      Bensalinja... valtavilla tehoilla... :P

                      Comment


                        #12
                        Tarviiko se välttämättä mitään imusihtiä? 044-pumpussahan on sisällä sihti, imupuolella. Sihdin valinnan kanssa kannattaa olla myös tarkkana, jos semmosen laittaa. 044 on tuntunut olevan melko herkkä vastukselle imupuolella.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu
                          Tossa yritin vielä selvitää tota pohjasihdin kohtaloa, niin näyttää siltä et urssin sihti on kiinteä osa kauluksen kanssa, ainakaan sille ei oo erillistä osanumeroa.
                          Kylläse se sihti on kiinteä osa kauluksessa, kävin äskön yrittää repiä sitä irti va eipä lähteny.

                          Comment


                            #14
                            Niitä on kahta sorttia pikkupumppujen kehdoissa. Toisista lähtee ja toisista ei.

                            Niin monessa autossa on käytössä etten osaa olla huolissani ylimääräisen sihdin olemassaolosta. Sehän on siis todella isokokoinen se kehdon sihti eikä ihan äkkiä ole ahdistamassa.

                            Comment


                              #15
                              895201779H kehtoa joutuu pikkasen tosiaan muokkaamaan että pumpun saa paikalleen.
                              Kehdon yläpäässä on pieni sihti, jota pitänee lämmittää tai muuten muokata pois tieltä että saa pumpun paikalleen.

                              Otin foton aiheesta, laitoin pumpun väärinpäin demonstroimaan paljonko tarvitaan lisätilaa.

                              Viimeksi muokannut Hammu; 11.10.2011, 21:34. Perustelu: typo

                              Comment


                                #16
                                Kylmästi lyhennät koko kaulusta ekaan laajennukseen asti, joka tuossa kuvassa näkyykin. Muuten pumppu ei mene tarpeeksi syvälle ja meno loppuu ennen kuin bensa tankista.

                                Comment


                                  #17
                                  Voinee olla vaihtoehto...
                                  Onkohan tossa 034M kitissä joku jatkoliitin pumpun pohjassa.
                                  Kuvasta päätellen kehtoa ei ole lyhennetty, pelkästään tehty joku muokkaus yläsihtiin.

                                  Tämä siis:
                                  http://www.034motorsport.com/fuel-in...ons-p-383.html

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mullon aika samanlailla ku tossa 034:lla, pikkusen vaan sihdistä snurrattu tavaraa pois.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      #19
                                      Kaikista helpoin tapa on lämmittää kuumailmapuhaltimella tuota sihdin kohtaa, ja kun se on tarpeeksi lämmin, pumpun voi työntää sisään. Ei tarvitse jyrsiä, ja tuo osa pysyy ehjänä. Parin minuutin homma.

                                      Comment


                                        #20
                                        Eske, oliko sulla mitään jatkoliitintä, vai onko ihan "as is"

                                        okkim, tuo kävi mielessä. Pitänee huomenna turata.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ei tartte mitään jatkoja. Ja tosiaanki lämmittämällä siistimpi.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mitkä kierteet tuossa 044:ssa on kummassakin päässä? Tarkoitus on tulla ja lähteä pumpulta AN8 3/4" liittimellä, että jonkunlaisen adapterin tuohon tarvii väliin.

                                            Comment


                                              #23
                                              Sisään 18 x 1.5mm ja ulos 12 x 1.5mm.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mites, onko porukat kasvattanu pumpun vaihdon yhteydessä johtojen kokoa ja releyttänyt pumppua suoraan akulta? Taitaa olla tarpeen jossain tuhannen hepan jälkeen vai?

                                                034:llä tollanen setti myynnissä: http://www.034motorsport.com/chassis...t-p-18927.html

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Itse en niin tehnyt, bensa riitti hyvin vakiojohdoillakin.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Mittaamalla selviää eli auto käyntiin ja tankin kannesta mittaamaan paljonko jännite on siinä. Sitten mitataan paljonko se on laturilla ja mietitään onko mitään ideaa.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Minä releytin pumpun suoraan akulta, tosin enpä ole jännitteitä mittaillut. Tokkopa tuosta haittaa on.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Itsekin releytin suoraan akulta. Onko tietoa minkä kokoisen sulakkeen tuo pumppu vaatii?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Bosch sanoo että maksimivirta on 15.5 A, joten 20 tai 25A olis varmaan ok.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Ja se sulake sitten käytetyn piuhan mukaan. 25A nalli vaatii 4mm2 johtoa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X