Viimeisimäpänä hankintana -00 A6 kuningasmoottorilla (ASG).
Edel.Omistajan mukaan kansipahvivika diagnoosi (joku tuttu tehnyt).
Paisarinkorkista puuttui kaikki sisuskalut ja glykolipinta säiliössä normaali.
Auto laitettiin tyhjäkäynnille hörisemään ja katsottiin, paineistaako jäähd.järjestelmää kämmenellä', -Ei. Moottoriöljyt olivat hyvän näköiset ja öljytikusta kokeiltuna painetta alakerrassa ei ollut. Kierroksia annettaessa pakokaasun vesihöyry ei maistunut makealta, taikka ollut mitenkään poikkeavaa. Öljynlisäyskorkista ei tullut mitään käryjä tai löyhkää.
Auto annettiin käydä mittariston ja VCDS:n G62 näyttämän mukaan 99asteeseen (molemmat nousivat, yksi yhteen) ja ylävesiletkun (vasemmalla jäähdyttimen ylälähdössä) todettiin olevan n.35-asteinen. Elikä omaan silmään näyttäisi termostaatin olevan jumittunut kiinni?!?!
Järjestelmässä oli nestettä ja lämmöt -99, mutta ylävesi letku ei ollut "kova" niin kuin silloin kun termostaatti-auki asennossa kuuluisi olla. Ylävesiletkua puristellessa nestettä tuli paisuntasäiliöön, "sen mitä sillä putputtamisella tulee" Autossa on jälkiasenteinen webasto, mikäli siitä on apuja. Kokoajan pidin ilmastoinnin OFF:lla koska auto laitettiin kaapeleilla käyntiin, niin ajattelin sen lataavan paremmin.
Autoon on teetetty kesällä jakoremontti, jossa v-pumppukin uusittu, mutta termostaattia ei ole erikseen listattu lapulle. Voisiko kyseessä olla termarin vaihtamatta jättäminen ja nyt sitten pitää itse ottaa auki kunnolla? Remmiremontista n.2500km :D
Kaikinpuolin muuten pirun hyvin säilynyt herrasmieskutonen, joka otetaan ajoon keittämisen loputtua, jeesiä kaivataan ;)
Edel.Omistajan mukaan kansipahvivika diagnoosi (joku tuttu tehnyt).
Paisarinkorkista puuttui kaikki sisuskalut ja glykolipinta säiliössä normaali.
Auto laitettiin tyhjäkäynnille hörisemään ja katsottiin, paineistaako jäähd.järjestelmää kämmenellä', -Ei. Moottoriöljyt olivat hyvän näköiset ja öljytikusta kokeiltuna painetta alakerrassa ei ollut. Kierroksia annettaessa pakokaasun vesihöyry ei maistunut makealta, taikka ollut mitenkään poikkeavaa. Öljynlisäyskorkista ei tullut mitään käryjä tai löyhkää.
Auto annettiin käydä mittariston ja VCDS:n G62 näyttämän mukaan 99asteeseen (molemmat nousivat, yksi yhteen) ja ylävesiletkun (vasemmalla jäähdyttimen ylälähdössä) todettiin olevan n.35-asteinen. Elikä omaan silmään näyttäisi termostaatin olevan jumittunut kiinni?!?!
Järjestelmässä oli nestettä ja lämmöt -99, mutta ylävesi letku ei ollut "kova" niin kuin silloin kun termostaatti-auki asennossa kuuluisi olla. Ylävesiletkua puristellessa nestettä tuli paisuntasäiliöön, "sen mitä sillä putputtamisella tulee" Autossa on jälkiasenteinen webasto, mikäli siitä on apuja. Kokoajan pidin ilmastoinnin OFF:lla koska auto laitettiin kaapeleilla käyntiin, niin ajattelin sen lataavan paremmin.
Autoon on teetetty kesällä jakoremontti, jossa v-pumppukin uusittu, mutta termostaattia ei ole erikseen listattu lapulle. Voisiko kyseessä olla termarin vaihtamatta jättäminen ja nyt sitten pitää itse ottaa auki kunnolla? Remmiremontista n.2500km :D
Kaikinpuolin muuten pirun hyvin säilynyt herrasmieskutonen, joka otetaan ajoon keittämisen loputtua, jeesiä kaivataan ;)
Comment