Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 ja S8 onko ketjunkiristin sama? Nokkien jako kohdilleen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Pitäisi olla 0. Nollaa adaptaatiot (eli poista vikakoodit), ja katso muuttuuko arvot.

    Comment


      #32
      Ei oo hyvä vieläkään jos noilla arvoilla oikeasti. Ne saa nollaankin kyllä jos jaksaa hieroa. Joku alle 3 astetta alkaa oleen sen verran lähellä että en viitsisi välttämättä enää ottaa uudestaan auki.

      Comment


      • #33
        Tässä yksi YouTube video tältä vuodelta Audi A8:n jakoketjun ajoituksesta.
        https://www.youtube.com/watch?v=XBKJ89YSmuw

        Comment


          #34
          Tuohan ei liity ei sitten mitenkään tämän ketjun hihnajakopään nokkien välisen ketjun ajoitukseen.

          Ettei olisi päässyt käymään tässä Petrin rempassa niin, että kuskinpuolen kanteen olisi livahtanut apukuskin puolen kiristin? Selittäisi nuo aika villit asteluvut, vaikka kaikki merkit ovat kohdallaan.

          Comment


          • #35
            Tässä varsin selkeä ohje hihnakäyttöiselle. En lähtisi tekemään ilman noita lukitustyökaluja.
            Kuva kertoo enemmin kuin tuhat sanaa ja video enemmin kuin tuhat kuvaa.

            https://www.youtube.com/watch?v=75-k0QhUYzs

            Comment


              #36
              Ylläolevalla videolla tuo teki jotenkin vaikean kautta tuon nokkien ajoituksen merkkeineen. Eikö se helpoin ole kun laittaa yläkerrat kohdalleen nokkapyörät löysättynä. Sitten hihna paikalleen, kiristin tekee säädön ja sitten nokkapyörät kireälle.

              Comment


              • #37
                Merkit oli jotain ylimääräistä tarkastusta. Mies sanoi: Only way I can get line up perfectly is I have to take this cam belt pulley off. Vapaa suomennos: Ainoa tapa tehdä asia oikein on irrottaa hammaspyörät. Hän teki siis juuri niin kuten ehdotit.

                Comment


                  #38
                  Joo niimpäs se tekikin kun katsoi ajan kanssa uudestaan. Alkuun luulin että vaan toisen pyörän löysäsi.

                  Comment


                  • #39
                    15 tappia on kuitenkin oikea luku nokkien välillä bank 2:sessa. Allekirjoittaneen ongelmana oli myös hiukan väljä "salmiakki" akselin päässä - siinä ei saisi olla välystä ollenkaan kolmen millin välys tekee kymmenkunta astetta tms. Saatiin nuo asteet nyt 93 kanavalta sille mallille että molemmat bankit näyttää nyt +7 astetta. Muutaman lenkin ja käynnistyksen jälkeen nyt tulee kuitenkin P1522 - joka ei sytytä moottorin vikavaloa kuitenkaan. Huoh...

                    Comment


                      #40
                      Hommaa uudet levyt akselien päähän jos niissä noin paljon on klappia, ei sitä muuten saa pirukaan kohdalleen.

                      Nyt en ulkoa muista mikä se logiikka tuossa oli mutta hyvin hatarien muistikuvien perusteella 6 astetta jättäisi vikakoodin ja 10 tai 12 astetta sytyttää vikavalon.

                      Comment


                      • #41
                        Mahtaakohan tuo P1522 muka johtua siitä että jako ei olisi pilkulleen kohdallaan? Bank1 on kuitenkin samassa lukemassa kanavalla 93 ja siitä ei tule mitään herjaa. Nyt on ilmaantunut lisäksi misfire koodeja 5 ja 6 pytyissä kun kävin kokeilemassa. Semmonen homma vielä ilmaantui että lämpimänä ei meinaa käynnistyä kunnolla ilman kaasua. Hommia tutkaillessani vehje sammahti kerran itsestään ja ei lähtenyt käyntiin ilman kevyttä kaasuttelua.

                        Comment


                          #42
                          Haisee aika tanakasti imuvuodolta näin etänä. Startin aikaisella kaasuttelulla ei ole mitään merkitystä sähkökaasullisessa ruiskumoottorissa, se on vanhojen kaasarivehkeiden aikaista harhaa.

                          Comment


                          • #43
                            Uusi kiristäjä laitettu bank kakkoseen. Jako nyt kanavan 93 mukaan -2 ja -3. Bank 2 nokka akselin malfunction koodi hävisi ja tilalle tuli bank ykkösen malfunction koodi 1519 jota ei ole vielä kertaakaan ollut. Minä en ymmärrä enää mistään mitään uusia osia ja kaikki kohdallaan. Uskoonko tässä pitää tulla?

                            Ai niin. Moottorin vikavalo ei syty vaikka koodia pukkaa.
                            Viimeksi muokannut okkim; 9.8.2018, 07:31. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan muokkaa edellistä.

                            Comment


                            • #44
                              Vehkeet pelaa. Yksi suurin ongelmien aiheuttaja taisi olla se että yksi tulipellin ja moottorin välisessä tilassa olevista huohotinputkista oli karstoittunut täysin tukkoon. (se alumiininen). Sain tökittyä rautalangalla ja pulloharjalla röörin auki - minne lienee karsta mennyt. Mutta nyt toimii tyhjäkäynnit ja muut nätisti.

                              Comment

                              Working...
                              X