Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 2.0TFSi "Kakostelee" kiihdyttäessä ja lievä tehonpuute

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B8 2.0TFSi "Kakostelee" kiihdyttäessä ja lievä tehonpuute

    Heissan! Kyseessä siis Audi A4 B8 2.0TFSi Quattro vm.2009. 211kw versio.

    Nyt ihan lähiaikoina on ruennut jollain tavalla "kakostelemaan" kiihdyttäessä ja olen ollut paikallistavinaan että tuo tapahtuu noin.3500rpm:n kohdalla eikä jotenkin jaksa kiihtyä yhtä ripeästi kuin ennen.En oikein osaa muulla sanalla kuvalla,ei oikeastaan pätkimistä vaan tosiaan "kakostelua" eli jollain tavalla arpoo että lähteäkö vai eikö lähteä.Kuuluuko turbon normaalisti lähteä mukaan millä kierroksilla?

    Voisiko liittyä turboon tai ilmansaantiin?

    Autossa ei ole muita virityksiä kuin ohjelmointi sekä APR Carbon-ilmanotto.

    Sen verran olen Autocomin kanssa mittaillut arvoja että ahtopaineet on max noin 1,4bar ja ilmamäärä on max 205g/s (Tosin tämä oli vielä viime kesänä 220g/s).Vääntöä näyttäisi 450nm ohjelman mukaan max.Muut noista arvoista samat kuin muinakin kesinä paitsi ilmamäärä hieman laskenut.¨

    Voin mittailla muitakin arvoja jos ehdotuksia tulee.Mitään vikakoodeja ei ole antanu pitkiin aikoihin eikä häiriövaloja.

    #2
    Vanha juttu, mutta jos nimimerkki vielä maisemissa. Löytyikö tähän koskaan mitään selitystä? Kuulostaa melko samalta, mitä olen yrittänyt selvittää jo vuosia täysin samanlaisesta autosta.

    Comment


    • #3
      Alkuperäisestä ongelmasta en tiedä, mutta mieleen tulee muutama ehdotus mitä tutkia. Korkeapainebensapumppu rajoilla / kulunut (esimerkiksi 3 vaihteella tai pidemmillä vedoilla ilmenee), ilmamäärämittari hiipuu, karstaa imukanavissa, ilmavuoto jostain (jäätynyt/murtunut välijäähy halki?)

      Comment

      Working...
      X