Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 -06, 2.0tfsi imusarjan läppien moottorin vaihdon jälkeen ongelma perusasetuksessa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 -06, 2.0tfsi imusarjan läppien moottorin vaihdon jälkeen ongelma perusasetuksessa

    Vaihdoin imusarjan läppien moottorin 2006 vuoden 2.0tfsi (BGB) -mottiin. Ilmaantui vikakoodi "012691 - Intake Manifold Runner Control P3193 - 002 - Open Stop outside of Valid Range". Tämä taas estää VCDS:llä moottorin kalibroinnin tekemisen, adaptaatioyrityksessä vain välähtää adp.run ja heti perään tulee "ERROR".

    Onko tiedossa konstia jolla saisi adaptaatioarvoa (10) muutettua siten että saisi läpät alueelle ennen varsinaista adaptaatiota?

    Toivottavasti tuli edes oikea osa tilattua, mutta siihen käsitykseen kyllä jäin monen lähteen perusteella. Vanha oli 06F 133 482 ( vdo A2C53042178), uusi vdo A2C59511696.

  • #2
    Miksi vaihdoit sen? Yleensää vaihdetaan koko imusarja ku vika on imusarjassa. Kokeilitko käynnissa ja sammuksissa adaptiota? Kaikki letkut ja liittimet kiinni?

    Comment


    • #3
      Vaihdoin siksi että siinä näytti olevan vikakoodien perusteella sähköinen vika. En vaihtanu koko imusarjaa kun muoviosa on ehjä. Ja ehkä hintakin vähän vaikuttaa.

      Mutta kyllä se nyt sille vaikuttaa että tuli kuitenkin tilattua väärä osa, vaikka vastaavuudet toista väittää. Jos audizinen ketjuun on uskominen, moottorit joiden VAG-numeron perässä on kirjain, korvataan E-päätteisellä osalla. Ilman viimeistä kirjainta olevat korvataan täysin samalla numerolla olevalla osalla. Näistä päätellen oikea VDO-numero olisi sitten A2C59513834. Aiemmin tilaamani osa olisi taulukon mukaan suunnilleen kaikkiin käypäinen, edellä mainittu taas pelkästään ilman viimeistä kirjainta olevien tilalle. Noh, leuka rintaan ja aamulla varaosaputkaan ryöstettäväksi.

      Comment


      • #4
        Vika on siin imusarjan läppien likkumisessa.,.

        Comment


        • #5
          Problem solved, oli kuin olikin väärä osa ekalla yrityksellä. Eli: alkupään autoihin orkkisnumeron 06F 133 482 tilalle menee VDO A2C59513834. Kirjaimeen päättyvät orkkisnumerot korvautunevat sitten VDOn numerolla A2C59511696. Vanhempaan malliin käypäistä osaa kävin parista varaosaputkasta kyselemässä, hinta olisi ollut jotain 230€, JOS olisi ollut saatavilla. Sparetolta sitten noin 110€ plus pk. On se kumma että ihmiset tilailee niin paljon osia ulkomailta.

          Vaihto onnistuu imusarja paikallaan, toisella suorituskerralla oli 45min homma. Samalla kannattanee vaihtaa muovinen kurttuletku joka menee samoille seutuville. Itellä tuo rusahti ja alkoi vuotamaan. Pääasia kuitenkin että pikkukierrosten satunnainen empiminen vedossa on nyt poistunut ja samalla taisi käyntikin pehmentyä.

          Comment

          Working...
          X