Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Maalipinnan hionta ja kiilloitus (myllytys)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Meguiars UltimatePolish on siis hionta/kiillotusaine. Sen sisältämät öljyt pitää saada pois pinnasta ennenkuin siihen kannattaa laittaa vaha. Siihen pyyhintään tarvitaan se IPA.
    Joissain vahoissa on jonkin verran peittäviä aineita. Mutta esim tuo Insulator wax ei niitä muistaakseni sisällä. Fusso Dark jonkin verran, mutta ei sekään maalipinnan vaurioita peitä.
    Jos haluat peittävän vahan niin siihen on sitten BiltHamber Auto-balm.
    Itse en käytä konetta vahaukseen.

    Korjaus tuohon järjestykseen, lisäsin siihen tuon kiillotus kohdan

    Esipesu
    Liuotinpesu
    Pienpoisto
    Mahdollinen raudanpoisto
    Pesu uudelleen tarvittaessa.
    Kuivaus
    ->Kiillotus
    IPA pyyhintä.
    Vahaus.

    Comment


      Perushyväkuntoinen käyttöauton maalipinta pitäisi suojata jollain. Itse olen liian laiska vahaamaan eikä raaski laittaa mitään keraamista pinnoitettakaan ja maksaa siitä montaa satasta. Joku välimalli siis. Vahaako täällä kaikki itse omat autonsa vai käyttääkö joku palveluita? Suosituksia arvostaisin, pk-seudulla.

      Ja joo, tiedän ettei hyvää saa halvalla mutta sanotaan "riittävän hyvä".

      Comment


        Itse kuljailin kaikkien "budjettivaihtoehtojen" kanssa aiemmat autot ja rahaa paloi kaikkineen aivan varmasti ihan tarpeeksi ja tajusin etta ei siihen ole oikein muuta jarkevaa keinoa kuin laitattaa keraaminen pinnoite. Kerran se kirpasee, mutta hyvin pienella tyolla pysyy sitten hyvana ainakin pari vuotta.

        Comment


          miiahone keskustelu asiasta myös tässä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...%A4sittely-yms

          Comment


            Joo huomasin. Se ketju on 15v vanha. Ei paljon auttanut.

            Comment


              Aiheeseen löyhästi liittyen, tälleen kun auton peseminen ja puleeraaminen on itsellenikin aika vastenmielinen tapa käyttää aikaa, oon tuota pinnoitetta harkinnut nyt ennen talven suolapaskakelejä.

              Vaihtoehdot joko hankkia ammattiapua, maksaa pesusta, kiillotuksesta ja pinnoituksesta se muutama huntti tai sitten tehdä itse. Löytyis pesuaineet ja ihan ammattitason kiillotuskone ja aineet siihenkin. Megun perus purkkivahalla oon noita omia joskus lääppinyt vaan niitten nanopinnoitteiden kanssa en ole ikinä lätrännyt. Onko se kuinka vaikeaa ihan käytännön tasolla?

              P.S.
              Jos tästä lähiseudulta löytyy halukas tekijä koko operaatiolle niin saa ihan rohkeasti tarjotakin.

              Comment


                No jos oot itse aiemmin kiillotellut autoja niin sanoisin että voi ite tehdä helposti. Ei siinä kuitenkaan mitään kuurakettia olla rakentamassa. Ite vedin qyon syncron evon kesällä. Jos menee joku pieleen niin myllyttämällä uudestaan pääset lähtö ruutuun. Ne alustavat hommathan tässä maksaa ja vie aikaa. Käy ajatuksen kanssa ohjeet läpi ja tarkasti käy koko auton niin onnistuu. Menee tossa itse tehdenkin se viikonloppu kun nysvää .

                Comment

                Working...
                X