Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 1.8t absit ei toimi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 1.8t absit ei toimi

    Eli potilas on otsikon mukainen, 2003 vuoden etuveto. Ja oireet on ettei jarrupoljin värise ja jarrujen punainen merkkivalo vilkkuu, myös luistoneston keltainen valo palaa himmeästi ja voimistuu kun painaa jarrua. Onko boksi todennäköisin syyllinen vai jotain muuta?
    Vikakoodit:
    18057
    18062
    16955

  • #2
    Mistä nää koodit on luettu, moottorista? Ainakin jarruvalokatkasijassa on/ollu jotain häikkää.

    Comment


    • #3
      Muistaakseni joku yleisdiagnoosi.. kun ei päästäny moottorin-eikä jarrujen kautta sisään, kahdella eri testerillä kokeiltiin.

      Comment


      • #4
        VCDS:llä vikakoodien luku. muuten ei ota pirukaan selvää. ja auto-scannista suora kopio tänne.

        Comment


        • #5
          Eli mikään muu testeri ei kelpaa?

          Comment


          • #6
            Ei todellakaan.

            Comment


            • #7
              Eli ohjainlaite kävi huollossa, mutta samat ongelmat jatkuu..
              Tämmönen vikakoodi on vielä, herättääkö ajatuksia/kokemuksia?
              01420
              -Korkeapaineventtiili 1 (esp)
              -Ei oiretta
              -Jatkuva

              Comment


              • #8
                Tarkasta kaikki ABS sulakkeet ja kato boksin liitin/pinnit et ok. Jos noi ok ni melkeimpä voi olla boksissa vika.

                Comment


                • #9
                  Sulakkeet tarkastettu ja liitin/pinnit silmämääräisesti ja boksi tuli tänään korjauksesta.

                  Comment


                  • #10
                    Eli ohjainlaite kävi huollossa, mutta samat ongelmat jatkuu..
                    Missä kävi huollossa ja mikä oli diagnoosi? Korjasiko ne jotain?

                    Comment


                    • #11
                      MTM-huollossa, ja en tiedä, kun ei ollu mitään raporttia mukana. Purkki oli aukaistu ja lasku tuli.

                      Comment


                      • #12
                        Hm tulee vikakoodi mitä ei ollut ennen korjausta. Missäköhän vika?

                        Comment


                        • #13
                          Mietitään nyt vielä ennen ristiinnaulitsemista.. onko jengin tarvinu koodata noita bokseja uudestaan huollon jälkeen vai onko ollu ihan bolt-on- kamaa?

                          Comment


                          • #14
                            Saattavat kadottaa sen koodausnumeron joka kertoo kone/vaihteisto/vetotyypin, mutta sen puuttuminen antaisi ihan eri koodin eikä tuollaista.

                            Comment


                            • #15
                              Oletan, että jos tommoinen korkeapaineventtiili on olemassa, niin se sijaitsee absin pumpussa?

                              Comment


                              • #16
                                Hm tulee vikakoodi mitä ei ollut ennen korjausta. Missäköhän vika?
                                No mikäs se koodi on?
                                Venttiilit on siinä ohjainyksikön kyljessä.

                                Comment


                                • #17
                                  Siis tuollahan se sanottu, eli.

                                  http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01420

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ilmeisesti hybridikortti pimeä boksista.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nyt kun selasi läpi ketjun, niin ymmärsinkö oikein, että tuota venttiilivikakoodia ei ollut ennen korjausta?
                                      Jos näin on, niin kannattaa kattoa boksi uudestaan, ettei ole katkottu uusia lankoja.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Juu ei ollu, mut boksi oli aivan mykkä ennen korjausta ja ihmettelivät kovasti miten on saatu mitään vikakoodeja ulos aikasemmin. Avasin boksin ja suurennuslasilla silmämääräisesti näyttää langat ehjiltä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Suurennuslasi ei välttämättä ole riittävä.
                                          Itse teen nuo korjaukset 40x mikroskoopilla.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ostin samannumeroisen käytetyn boksin ja samat ongelmat + nyt ei saa testerillä mitään yhteyttä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jos se boksi on kolariautosta peräisin niin hyvällä lykyllä sekin mennyt paskaksi juuri samalla tavalla kuin orkkis.

                                              Comment


                                              • #24
                                                nyt ei saa testerillä mitään yhteyttä.
                                                Millä testerillä. Kaikki ei siihen kykene.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Autocomin kopiolla... pääsi sillä vanhaan boksiin vaikkei sen pitäny olla mahdollista, kun oli viallinen boksi.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    pääsi sillä vanhaan boksiin vaikkei sen pitäny olla mahdollista, kun oli viallinen boksi.
                                                    Sulla on Bosch 5.7 ja siinä ei ole tyyppivikana se etteikö boksiin pääsisi käsiksi. Itsellä tullut ainoastaan vastaan silloin, kun on ollut vesivahinko tuon 5.7:n yhteydessä.

                                                    Bosch 5.3 on se johon ei pääse tyyppivian ilmestyessä käsiksi.

                                                    VCDS:llä autoscan, niin voi olla varma, että vikakoodit on luettu oikein.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Aivan. Mtm-huollon kaveri vaan ihmetteli miten on täysin jännitteettömästä boksista saatu minkäänlaisia vikakoodeja.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Miks se oli jännitteetön, kun on koodeja luettu. Eihän siinä oo mitään järkeä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ilmeisesti oli niin langat poikki.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kannattaa nyt lukea ne koodit sillä VCDS:llä. ja selostaa tarkemmin, että mitä on tehty milloin ja miten. Nyt ei oikeen ota tästä ketjusta mitään tolkkua.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X