Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenon/ballasti ongelma?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Xenon/ballasti ongelma?

    Moron!

    Etsin ja selasin aikaisempiakin aiheita ja ei ihan tuoretta tietoa löytynyt vaikkakin paljon aihetta on käsitelty.

    Eli minulla on 2009 A6 xenon ajovaloilla. Tuossa viime viikolla alkui vasen ajovalo vilkkua ja tuumasin, että xenon menossa. Tilasin polttimot ja ennen kuin ehdin vaihtaa se pimeni täysin. Nyt sitten molemmat vaihdoin ja eipä enää syttynytkään. Ballasti vissiin mennyt itse veikkaisin. Tilasin uuden, mutta ajattelin vilkaista vielä sulakkeet ja yllätys olikin, että eihän semmosta löytynyt.

    Kysymykseni on:
    1 - eikö noissa ole sulaketta ajovaloille vai onko se jossain muualla?
    2 - minkämoinen opearaatio ballastin vaihto mahtaa olla ja onko jossain selkeää ohjetta siihen?

    Kiitoksia asaillisista vastauksista jo etukäteen...

    #2
    Nyt sitten molemmat vaihdoin ja eipä enää syttynytkään.
    Siis kummatkin pimeni?

    Ostitko merkkipolttimot vai jotkut kiinalaiset?

    Comment


    • #3
      Minun audissa on kyllä polttimon yhteydessä ballasti

      Comment


        #4
        D3S polttimon yhteydessä on sytytin. A6 2009 ohjainlaite/ballasti 8K0941597E on umpion alla.

        Comment


        • #5
          Toinen siis pimeänä edelleen. En muista minkä merkkiset oli. Ostin tästä paikallisesta autotarvikekauppiaalta joka niitä tarjosi. Sytytin siis tosiaan siinä perässä. Ballastin tilasin kun ei muuta enää tullut mieleen... Katsotaan miten onnistuu sitten sen vaihto...

          Comment


          • #6
            Onnistuiko vaihto ja oliko millainen operaatio?
            Viimeksi muokannut okkim; 30.12.2020, 19:40. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

            Comment


              #7
              Voi pian joutua Jarmon vastausta odottelemaan, kun hän ollut paikalla viimeksi yli 4v sitten.
              Sytytin on xenonpolttimon perässä kiinni ja sen saa vaihdettua ilman umpion irrotusta. Ballastin vaihtamiseksi pitää ottaa umpio irti, kun se on ruuvattuna umpion pohjaan.
              https://youtu.be/lmqE0VhHtOs

              Comment

              Working...
              X