Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 sähköinen takaluukku jää puoleenväliin.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B8 sähköinen takaluukku jää puoleenväliin.

    Mistä mahtaa johtua, että napista /Kaukosäätimellä aukeaa, mutta nousee vaan puoleenväliin? Pitääkö antureille opettaa rajat uudestaan tai muuta vastaavaa? B8 avant kyseessä.

    #2
    Sen luukun avautumiskorkeuden saa opetettua ainakin 4F:ssä. Olikohan käyttöohjekirjassakin siitä maininta tai sitten meni VCDS-hommiksi, en nyt muista tarkkaan.

    Comment


      #3
      Opetus pitäisi toimia siten että luukku pakotetaan ensin käsipelissä haluttuun asentoon, jonka jälkeen uusi asento opetetaan pitämällä kontin kannessa olevaa sulkupainiketta pohjassa kunnes vilkut välähtää.

      Tämä ei tosin toiminut omassakaan, vaan uusi asento piti ohjelmoida VCDS:llä.

      Comment


      • #4
        Kiitos vinkeistä!!

        Comment


        • #5
          Heikossa kunnossa olevat kaasujouset aiheuttavat myös samaa. Kun kaasujousi ei avusta avaksessa saatta mootorien momenttiraja pysäyttää avauksen ennen ylärajaa.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja pkh Näytä viesti
            Opetus pitäisi toimia siten että luukku pakotetaan ensin käsipelissä haluttuun asentoon, jonka jälkeen uusi asento opetetaan pitämällä kontin kannessa olevaa sulkupainiketta pohjassa kunnes vilkut välähtää.

            Tämä ei tosin toiminut omassakaan, vaan uusi asento piti ohjelmoida VCDS:llä.
            Kiitti hei!

            Mulla ainakin toimi tolla napilla ohjelmointi. Kerkesin tosin jo vaihtaa uudet kaasujousetkin :/
            Alun perin homma alkoi tökkiä kun nappi jäätyi pakkasella, ja taisi ohjelmoida itse itsensä about puoleenväliin.
            Mutta nyt mahtuu taas vankkurit luukusta konttiin hienosti!

            Comment


            • #7
              Mulla lähti myös pelittää tolla napilla opetuksella. Pari kertaa joutu kyllä tekemään.. ??

              Comment


                #8
                Saman vaati minullaki, parin opetuskerran jälkeen se oppi uuden asentonsa.

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja pkh Näytä viesti
                  Opetus pitäisi toimia siten että luukku pakotetaan ensin käsipelissä haluttuun asentoon, jonka jälkeen uusi asento opetetaan pitämällä kontin kannessa olevaa sulkupainiketta pohjassa kunnes vilkut välähtää.

                  Tämä ei tosin toiminut omassakaan, vaan uusi asento piti ohjelmoida VCDS:llä.
                  Upeata että on osaavia&oppineita joukossa!
                  Minullekin jäi puolitiehen ja käytin alla olevaa niksiä ja pelittää. Varmuuskertoimena kaasujousetkin vaihtui.

                  Kiitos taas hyvästä vinkistä!

                  Comment


                    #10
                    Sellainen huomio & lisäys tähän ketjuu, että kun B8:n takaluukun pumput alkaa olla ehtoopuolella, niin suljettaessa luukku "tipahtaa" ensimmäiset sentit sen verran kovalla voimalla, että sulkijamoottorin momentin tunnistus näyttää pysäyttävän luukun sulkemisen. Korjauksena siis noiden kaasupumppujen vaihto.

                    Comment


                    • #11
                      Tässä pari tuntia ton vcds:sän kanssa paininu mut ei löydy eikä kuukkeli oikein tahdo auttaa... Mutta murheena tuo Isän allroad ja sen takaluukku.. Eli se on nyt keksiny et miks se ei voi sulkeutua napista? Ja toisekseen että pitäis toimia vaikka kärry oliski perässä.. No mä menin päissäni lupaamaan et tutkin jos sais.. No eipä löydy 6d adaptation ei anna mitää avainta /koko kuplaakaan.. Ja coding valikko on kokonaan pimeänä..

                      Onkos tähän kellään mitään tukea? Parin tunnin lontoon luenta ei tuottanu tulosta..

                      Kiitokset valmiiks..

                      Comment


                      • #12
                        Onko mitään vikakoodeja? Sähköisen takaluukun ohjauksessa isossa osassa on myös central comfort module (46).

                        Comment


                        • #13
                          Sellainen välikysymys, että oliskos kenelläkään Audi A6 Allroad quattro auton vuoden 2007 mallille alkuperäistä takaluukun moottorin OEM varaosanumeroa? Onko 8P4827505D?
                          On ilmeisesti sama kuin Audi a6 c6 avantissa?
                          Viimeksi muokannut Mazzola; 6.11.2019, 22:22.

                          Comment


                          • #14
                            Vastaan itse itelleni, osanumero on oikea, tosin en osaa sanoa onko ihan perusavantissa sama. :P
                            Viimeksi muokannut Killeri; 7.11.2019, 15:36. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                            Comment


                            • #15
                              harvoin tarvitsee autoihin liittyvissä asioissa mitään kysyä, mutta nyt tarvii. Audi A4 B8 2010 farmari sähköinen takaluukku ei enää noussut ylös asti. Heti ensimmäisenä vaihdoin kaasujouset tarvikeosana Fixukselta, olisin laittanut oem pumput, mutta en asioi paikallisessa marmorissa ja oli kiire saada osat. On yritetty monta kertaa sopeuttaa, nostaa luukku haluamaan nosto korkeuteen ja pitämällä sulkemisnappia pohjassa, niin kauan kuin vilkut vilkkuu. Tämä ei tunnu auttavan, sulkeminen kyllä toimii mainiosti. VCDS löytyy itseltä ja osaan sitä jonkin verran käyttää. Vikakoodeja ei ole 6D Trunk Elect moduulissa ja olen kokeillut siihen eri Security Access koodeja, mutta ne eivät tunnu toimivan. Onko kenelläkään mitään vinkkiä, nettiä olen selannut läpi myös Lontoon kielellä. Luukku nousee tällä hetkelle noin kolmasosan verran.

                              Comment


                              • #16
                                Vastaavalla vialla löytyi Audizinestä kommenttia, että toisen luukkua käyttävän moottorin yksi kiinnityspultti oli löystynyt ja irronnut. Tämä selittäisi kyllä hyvin sen, että liikerata ei ole enää täysi, mutta toisaalta miksi mitään vikakoodeja ei löydy ja myös, että toiseen suuntaan (kiinni) luukku toimii (moottorin toinen pultti pitää sen siihen suuntaan paikoillaan). Itse lähtisin siitä liikkeelle ennen kuin tekisin mitään muuta.

                                Muistelen sähköisen takaluukun retrofittauksesta, että tuon tarkastaminen on suhteellisen kettumainen homma, koska peräkontista pitää irroittaa aika paljon sisäverhoiluja, jotta moottoreihin pääsee käsiksi.

                                https://www.audizine.com/forum/showt...1#post10721684

                                Comment


                                • #17
                                  Kiitoksia tiedosta, pitääpä tarkistaa noi kiinnityspultit

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vika löytyi toiselta puolelta pari pulttia irti ja yksi ruuvi poikki. Toiselta puolelta kiinnityspultti löysällä ja kuvassa näkyvästä osasta tappi poikki. Tietääkö kukaan mistä saisi pelkästään kyseisen osan, ettei tarvitsis ostaa koko moottoria. Varaosanumeroa en löytänyt osalle, mikäli joku löytää/tietää numeron niin voisi kertoa siitä. Voin myös ostaa kyseisen osan mikäli jollakin on myynnissä. Osa tulee vasemmalle puolelle (kuskin puolelle)
                                    Viimeksi muokannut Juke; 7.2.2021, 11:53.

                                    Comment


                                      #19
                                      Pitäis varmaan noita uusia pumppuja kokeilla, kun mulla tulee se viimeinen viidennes aika nopeasti kiinni.
                                      Muutoin tuo luukku toimii kyllä hyvin. Jossain vaiheessa pitää ehkä se pulikas tilata, jolla sen saa sitten myös kaukosäätimellä kiinni.

                                      AutoDocissa ainakin ovat halpoja, muttei kait tuo orggis kauheita maksa ?
                                      Bilstein lienee hyvä merkki, onko suosituksia ?

                                      Comment

                                      Working...
                                      X