Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vetokoukun asennus RS4 B7 sedan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vetokoukun asennus RS4 B7 sedan

    Onko kellään hajua kyseisestä asennuksesta. Pitäisi saada autoon vetokoukku mutta valtaosa koukuista ilmoittaa että ei S4 ja RS4 malleihin.
    Löysin kuitenkin muutaman koukun jossa kyseistä mainintaa ei ole.
    Tuskin kuitenkaan korin osalta eroja on A4 ja RS4 välillä. Ainut mikä itselle tulee mieleen että puskuri estäisi asennuksen.

    Löysin myös netistä keskustelun missä kaveri väitti että A4 koukku kävi paikalleen mutta epäili tuon laillisuutta. Eikös koukkujen e-hyväksyntä tule korin mukaan eli jos koukku on e-hyväksytetty 8E koriin saa sen silloin asentaa kaikkiin tuon korisiin malleihin mikäli kiinnistys onnistuu?

    Jos jollain asiasta varmempaa tietoa otan mieluusti vastaan.

  • #2
    Johtuisikohan laillisuuden epäilyt jotenkin siihen, että eikös konsonantit virallisesti ole Quattro GmbHn tuotteita, joten eivät papereissa ole verrattavissa A-mallisarjoihin?

    Itse mutuilen vahvasti nähneeni B7 RiSan perässä kärryn täällä Ylöjärvellä.

    Comment


    • #3
      Ja jos en ihan väärin muista, niin periaatteessa siihen ei saisi edes laittaa vetokoukkua. Kahtomalla valmistajan kilvestä se selviää tai rekisteriotteesta.

      Comment


      • #4
        B6 tapauksessa ei ole hyväksyntää ässään koukulle, B7 taas on ässässäkin koukulle hyväksyntä. Huomaa että molemmat on 8E korisia ja tekniikkakin on sama. RS mahtaa olla koukun kanssa aika mahdoton laillisesti. Se että saako se koukku periaatteessa olla siinä esim polkupyörätelinettä varten, mutta vetäminen sillä ei mahda olla laillista.

        Comment


        • #5
          missähän tuo laittomuus määritellään? Rekisteriotteessa ei ole mitään mainintaa peräkärrystä ja tässä tapauksessa trafi sanoo seuraavaa:

          Jos auton valmistaja ei ole ilmoittanut perävaunun kytkentätietoja eivätkä tiedot selviä rekisteritiedoista, kytkentämassat määräytyvät seuraavasti:

          jarruton O1-luokan perävaunu: puolet vetoauton omasta massasta, kuitenkin enintään 750 kg

          Jossain rekisteriotteissa mainitaan että 0 kiloa joka ilmeisesti meinaa sitten sitä että ei saa vetää mitään

          Comment


            #6
            Olisiko ollut niin, että valmistaja ei ole hyväksyttänyt ( tyyppihyväksyntä) autoon koukun asennusta lainkaan. Silloin siihen ei kai saa laittaa koukkua. Tosin tällöin kai otteessa pitäisi lukea tuo 0kg.

            Comment


            • #7
              Sen verran netistä selvisi että kaikkiin autoihin ei saa tehdas asennuksena tuota koukkua mutta tämä ei estä jälkiasennusta ellei rekisteriotteessa ole mainittu tuota 0 kiloa. Tuo liittyi jotenkin päästökikkailuihin ja näin valmistajat ovat jättäneet tuon tehdsakoukun mahdollisuuden pois.
              Pitää huomenna soittaa trafille joten eiköhän sieltä tuo laillisuus selviä. Sen jälkeen jää vain kysymys että käykö se koukku.
              Muistatko Teuska oliko kyseessä avant vai sedan koska itsekkin olen mielestäni nähnyt RS4 avantissa koukun?

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja papu Näytä viesti
                Muistatko Teuska oliko kyseessä avant vai sedan koska itsekkin olen mielestäni nähnyt RS4 avantissa koukun?
                Tummanharmaa avantti oli muuttokuormaa tekemässä/purkamassa. Samaa autoa ei enää kyllä ole naapurustossa näkynyt.

                Noin uuden auton ollessa kyseessä eikös koukun pidä olla hyväksytty tiettyyn malliin käytettäväksi, joten voi sieltäkin suunnalta tulla harmaita hiuksia sopivan löytämiseen.

                Edit: eli siis hieman samaa kuin pulla sanoi, mutta koukunkin valmistajan pitää myös olla hyväksynyt koukku tietyssä mallissa käytettäväksi?

                Comment


                • #9
                  Joo pitää tottakai olla. Mutta koukkua ei kulma hyväksytetä autokohtaisesti vaan korikohtaisesti. Koukku mitä katselin on hyväksytetty 8E koriin. Ei ole erikseen mainittu onko se a4, s4 vai rs4.
                  Näin ainakin koukkukauppias sanoi tai sitten oli kova myynti puhe vain. :D

                  Comment


                  • #10
                    missähän tuo laittomuus määritellään? Rekisteriotteessa ei ole mitään mainintaa peräkärrystä ja tässä tapauksessa trafi sanoo seuraavaa:

                    Jos auton valmistaja ei ole ilmoittanut perävaunun kytkentätietoja eivätkä tiedot selviä rekisteritiedoista, kytkentämassat määräytyvät seuraavasti:

                    jarruton O1-luokan perävaunu: puolet vetoauton omasta massasta, kuitenkin enintään 750 kg

                    Jossain rekisteriotteissa mainitaan että 0 kiloa joka ilmeisesti meinaa sitten sitä että ei saa vetää mitään
                    Tällä tiedolla itsekin menin lopulta ässän kanssa. Ja tämän tiedon sain myös asemalta. Siinä ei siis ollut sitä nollaakaan painoissa. Koska tuo on tien päällä melko epäselvää niin tulostin finlexistä autoon tuon saman pykälän. Ja tuo tarkoittaa tosiaan tuota että nollan ollessa otteessa, ei saa vetää mitään. Tuolla pykälällä annetaan hieman löysää tyyppihyväksyntä sääntöön. Siis B6 ässä kun ei tehtaan puolesta koskaan ollut typpihyväksytty koukulle, vasta B7 oli.

                    Mitä siis tarkoitan niin koukku käy kyllä heittämällä ja hyvä noilla on vetää, laillisuuden kannalta mennään hieman tulkinnanvaraisilla vesillä, joten vetäessä kannattaa olla ehkä hieman varuillaan. Vetoaisin silti tuohon pykälään jos joku alkaa tien päällä valittamaan massoista.

                    Rs 4 pitäisi käydä ihan normi koukun runko, se kuula on mikä merkitsee eri malleissa, tuossa pitää olla varmaan joku s-line tarkoitettu. Varapyöräsyvennys on eri mutta aisat pitäisi olla samat. Epäilyttää vaan onko aisoissa kiinnitysreiät koukulle.
                    Viimeksi muokannut LauriJT; 1.11.2016, 06:34.

                    Comment

                    Working...
                    X