Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT mk2 sisämelun vaimennus vinkkejä kaivataan.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT mk2 sisämelun vaimennus vinkkejä kaivataan.

    1 kk verran tullut ajettu nyt 2009 TTS:llä. Muuten oikeenkin tyytyväinen autoon mutta kova sisämelu häiritsee. Kehitystä tosin on tapahtunut asian suhteen kun lopussa oleva takapyörän laakeri vaihdettiin(97thkm) sekä ei niin paha etupyörän laakeri myös. Renkaat ovat päivitetty myös Michelinin pilot sportteihin 235/35 19" koossa.
    Rengaspaineita olen pitänyt 2,7-2.8bar paikkeilla edessä ja takana. Edelleen jostain edestä kuuluu tien pinnasta riippumatta sellainen viallisen pyörän laakerin tapainen ääni ja joka hiukan tuntuu resonoivan kojelaudan osiin myös.Ääni rupeaa kuulumaan muutaman kilometrin jälkeen voimistuen pikku hiljaa. Takapäästä ei laakerin vaihdoin jälkeen kuulu enää kuin maltillinen renkaiden ääni. Oisko kellään apuja tähän?
    Viimeksi muokannut quu4; 8.10.2016, 16:25.

  • #2
    Laittaisin tuonkokoiselle renkaalle vähintään 3.1bar. Itse ajelen 225/40r18 kumeilla ja 3bar painetta.

    Comment


    • #3
      tuo ääni kuuluu kaikissa autoissa Suomen karkeilla asfalteilla, erityisesti vähänkin vakioalustaa matalammalla uivissa Audeissa joissa etupään camberia ei voi säätää. Pyörät kulkevat sisäsyrjällään ja ääni johtuu sisälle asti. Ruotsissa, Saksassa jne maissa joissa sileämmät tiet samaa ääntä ei samoilla renkailla ja autoilla kuulu. Testikokemusta takana aika monta yksilöä ja rengassarjoja. Bemari ei äännä koska siinä saa eturenkaat säädettyä pystyyn. Eli todennäköisesti pyöränlaakerien vaihto ei ääntä pois vie.

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viesti
        Laittaisin tuonkokoiselle renkaalle vähintään 3.1bar. Itse ajelen 225/40r18 kumeilla ja 3bar painetta.
        Rengaspaineita olen kokeillut nostaa päälle 3 bar mutta autosta tulee epätasaisella täristävä ja huono ajaa sekä rengasmelu nousee merkittävästi. Suosituksethan näille 19" 2,3bar luokkaa.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Manukki Näytä viesti
          tuo ääni kuuluu kaikissa autoissa Suomen karkeilla asfalteilla, erityisesti vähänkin vakioalustaa matalammalla uivissa Audeissa joissa etupään camberia ei voi säätää. Pyörät kulkevat sisäsyrjällään ja ääni johtuu sisälle asti. Ruotsissa, Saksassa jne maissa joissa sileämmät tiet samaa ääntä ei samoilla renkailla ja autoilla kuulu. Testikokemusta takana aika monta yksilöä ja rengassarjoja. Bemari ei äännä koska siinä saa eturenkaat säädettyä pystyyn. Eli todennäköisesti pyöränlaakerien vaihto ei ääntä pois vie.
          Loppuviikosta 4 pyörä suuntaus varattu niin täytyy siinä katsoa miten nuo saa säädettyä.
          Miten selität että ääni kuuluu sorapintaisella tielläkin ja jo 40 vauhtien yläpuolella? Rengasäänien eron huomaa kyllä uudella ja vanhalla asfaltilla.

          Comment


          • #6
            jos se sorallakin kuuluu niin siinä tapauksessa pyöränlaakeri olisi vahvin veikkaus. sehän on helppo todeta korjaamolla tai itse tunkin kanssa. muitakin vaihtoehtoja toki on...vaihdelaatikon laakerit, perä jne.

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Manukki Näytä viesti
              jos se sorallakin kuuluu niin siinä tapauksessa pyöränlaakeri olisi vahvin veikkaus. sehän on helppo todeta korjaamolla tai itse tunkin kanssa. muitakin vaihtoehtoja toki on...vaihdelaatikon laakerit, perä jne.
              Vasen etupyöränlaakeri vaihdettu ja oikea vielä vaihtamatta muta nosturilla pyörittämällä siitä ei kuulunut sivuääniä. Tosin 100% varmuushan tulee vasta kun vetoakseli on irti ja pääsee pyörittämään laakeria.
              Tuo ääni ei ole tyypillinen "vinkuna" mitä tulee yleensä voimasiirrosta vaan sellainen "kuivahko jyrinä/kahnutus" tai miten sen kuvaisi.

              Comment


              • #8
                Tänään käytin auto kahdessa merkkiliikkeessä. Tuomio tuohon sisämeluun oli että ominaisuus kuten A3.ssa kanssa.
                Ajatuksen kanssa kun ajelin eri asfalttipinnoilla niin huonolla pinnalla pientä värinää tulee sisään asti kuin olisi uretaani puslat keulassa kun takapää menee värinöittä.
                Onko näihin tullut myöhemmissä malleissa jotain päivityksiä tukivarsien pusliin? Olisi hieno juttu jos Ouluin tai Kajaani seudulta löytyisi samanlainen TT jotta voisi verrata.
                Vannekoon pienennys voisi parantaa tilannetta mutta ratkaiseeko sekään sitten asiaa.

                Comment


                • #9
                  Tänään laskin rengaspaineet edessä ja takana 2,7 bar(aiemmin 2.9). Rengas melu rauhoittui siedettävälle tasolle. Nyt erottaa hyvin tuon huminan mikä tulee jostain ja se ei ole rengas ääni eikä voimasiirron ääni.
                  Alkanut epäilyttää että ajoviima tekee tuon äänen mutta missä niin se onkin toinen juttu sitten.

                  Comment


                  • #10
                    Taitaa se olla vaan että renkaista tämä ääni syntyy. Tutkin sen verran asiaa että sisäpuolella etupyörän kotelossa ei ole kuin muutaman sentin paksuinen superloni peltiä vasten ja sisälokarin takana mitään.
                    Mietin että jos aloittaisi pyöränkotelon ulkopuolisella noise killer massauksella vai mikä tuossa oli paras ratkaisu?

                    Comment


                    • #11
                      Noise killeria suihkuteltu molempiin etulokasuojiin sisälokarin taakse. Kohtuullisen hyvin hävisi renkaiden aiheuttama suhinat. Edelleenkin tosin jos rengaspaineet nostaa vaikka 2.8 bar kylmänä tulee rengasmelu tulee todella voimakkaasti läpi kun rengas lämpeää. Jos haluaa että rengasmelu on siedettävä ei rengaspaineita voi laittaa kylmänä yli 2.6bar. Tosin ulkomaisia foorumeita selaillessa näytetään käyttävät aikalailla suositus paineta. 2,4/2,1
                      Millaisilla paineilla muut TT omistajat ajelevat?

                      Comment


                      • #12
                        225/40/19 rengastuksella 3,0.
                        Viimeksi muokannut marre; 21.10.2016, 10:21. Perustelu: Renkaan profiili korjattu

                        Comment


                        • #13
                          Ei mitään puhetta että tuossa pystyisi pitämään noin korkeita paineita.
                          Viimeksi muokannut okkim; 22.10.2016, 19:05. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                          Comment

                          Working...
                          X