Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vanne kiero, voiko olla jo uutena?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Vanne kiero, voiko olla jo uutena?

GMP Atom vanteet (8 x 18), suorasovitteisena A4 B8iin. Ajosa en huomaa mitään, mutta Vianorin pojat uutta rengasta laittaessa näyttivät kuinka on sivuheittoa, ihan silminnähtävästi. Sanoivat myös että aika paljon tasapainotuspainoja ollut kiinni. Tai sitten en osaa tunnistaa tärinää normaalista, nämä ovat matalemmat renkaat kuin alkuperäiset (225/50R17 vs 245/40R18) ja ehkä vain kuvittelen että nämä ovat kovemmat ajaa (??). Tämän tietysti sulkisi pois sillä, että joku asiata ymmärtävä ajaisi autolla ja kertoisi onko jotain pielessä vai ei.

Vanne on ostettu Euromasterilta vasta kuukausi sitten. Herää epäilys, että vanne on ollut kiero jo tehtaalta tullessaan. Euromaster olisi sitä yrittänyt painottaa sitä mutta ei ole onnistunut ja on päättänyt olla ihan hissun kissun.

Vanteessa ei näy mitään ulkoisia kolhuja enkä muista sitä mihinkään hidastetöyssyynkään liian kovaa ajaneeni. Takana oikealla.

Onko ideoita mitä tässä kannattaisi tehdä? Pystynkö mitenkään osoittamaan että vanne olisi ollut kiero jo valmiiksi? Ei tietenkään ole täysin poissuljettua että olisin sen itse solmuun ajanut, mutta tuo useampi painomälli herätti epäilykset ja miksi Euromaster ei siitä mitään sanonut. Euromaster irroitti ja tasapainoitti (?) renkaan 20min ennen kuin vein sen Vianorille ja siitä olen kyllä aivan varma etten tuon 10km ajon aikana sitä solmuun saanut.

(Ai miksi ensin Euromaster ja sitten perään Vianor? Euromasterilta ei löytynyt sopivaa rengasta puhjenneen tilalle)

Voihan se olla, tuossa töihin tuli yksi pakettiauton vanne, suoraan tehtaalta Saksasta.
    Päällisin puolin ei huomannut mitään, mutta kun pyöriteltiin tuossa rengaskoneessa ennen kumeja niin siinä huomattiin ettei tällästä voi alle laittaa.
    Kyseisessä vanteessa oli sivuttaisheittoa paljon.

Jännä että myyjäliike ei sanonut mitään jos oli jo ostettaessa kiero. Kaikki mistä olen vanteet ostanut niin ovat tarkistaneet koneessa ja yhtä sarjaa ei kaverit suostuneet myymään koska heittoa oli jo niin paljon.
    Se pystytkö jälkikäteen jotenkin näyttämään että on tullut heitot ennen osia niin en osaa vastata. Todennäköisesti siis vääntävät että olet ajanut johonkin monttuun ja siinä mennyt kieroksi..

Comment

Mä kun työkseni korjaan vanteita, niin kyllä uusiakin on tehtaalta tullu vinoina.
      Erikoisimpia tapauksia on ollut sellaset joissa keskireijä ja pulttijako on porattu 1-1.5mm keskikohdasta syrjään...

Comment

Kyllä noita on nähty. Kaverilla oli vasta tehdasuudet Bentleyn vanteet aivan kierot.

Comment

Mun on mahdoton osoittaa ettenkö olisi itse saanut vannetta solmuun. Mutta ei se mun mielestä ihan kauheasti ravista, tai sitten en ossaa vaan huomata / hyväksyä asiaa. Olisko Espoon tai lähitienoon seudulla joku asiasta enempi ymmärtävä halukas ajamaan mun autolla lenkin ja antaa mielipiteensä kannattaako vanteelle tehdä mitään?

Sellaista paikkaa kuin Suomen Vannekorjaus Oy suositeltiin, mutta en mä sinne ihan show-mielessä viitsi lähteä

EDIT: laitoin tämän myös ryhmään Hätäapua jäsenille

Comment

Jotenkin kuvittelis, että sivuttaisheittoa on vanteeseen pirun vaikea saada ilman isoa kolhua. Lintaan ne kyllä saa, mutta silloin sen kyllä pitäs nähdä jo pyöreydestä.

Pienet heitot saadaan painoilla pois, eli ei täristä välttämättä.

Comment

Joskus sain myös uudet Wolfracen vanteet joissa oli niin rankka heitto ettei pystynyt kunnolla ajamaan yli 80 km/h. Sitä en sitten tiedä miksei rengaskauppa tuota poiminut sivuun jo tasapainotusvaiheessa. Reklamaatio kyllä hyväksyttiin mukisematta.

Comment

Working...
              X