Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tärinä satasen vauhdissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Katsotaan keväämmällä miten käy, toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
      Ai sä tulit heti suolaamaan mun myynnit? :)

      Eipä siinä, itse toivon rehellistä palautetta sitten kun noita puslasarjoja saadaan. Jos uretaanipuslien myötä tärinät lisääntyy niin haluan olla tietoinen asiasta jotta voin informoida tulevia asiakkaita.
      Ei suolata ketään. Mun idea vaan on se, että jostain syystä joku tietty erä autoja täristää ja tehdas siksi laitattaa hydropuslat, jotta se virhe saadaan peitettyä niillä.
      Voin toki olla väärässä ja vikaa ei ehkä tulekkaan uretaanisilla ja se vika on vaan siinä orkkispuslassa. Tämä olisi kiva kokeilla sellaisessa autossa, joka vakiona täristää, sitten vaihdetaan hydrot. Jos ei täristä niin vaihdetaan uretaanit ja katsotaan palaako vika.

      Comment


        Mulla oli S4 cabriossa samanlaista tutinaa juuri satasen vauhdissa, alla uudet 19" laatuvanteet ja -renkaat jotka oli suorat ja puntissaan. Oli orkkis hydropuslat jotka vaihdoin Strongflexin (punaisiin) uretaanisiin, tosin vaihtui kaikki etupään puslat samalla. Katosi tutinat puslien vaihdon myötä.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja TN69 Näytä viesti
          Kiitos tiedoista. Onko jotain nyrkkisääntöä missä malleissa on M12 ja missä M14? Kuka on OEM valmistaja? Kannattaako jotain tiettyjä valmistajia välttää, esim. Mapco, Mayle, Vaico, Febi jne?
          Soitin varaosatiskille ja kysyin suoraan osanumeroa. Sieltä kertoivat, että autossani on tuo M14 ja sen takia nuo aikaisemmin linkittämät tukivarret eivät sopineet minun autooni. En tiedä kuka noita alkuperäisiä tukivarsia valmistaa, koska lopulta en itse niitä tilannut vaan kaikki meni JT-Carfixin kautta.

          Alkuperäinen kirjoittaja pulla
          Tämä olisi kiva kokeilla sellaisessa autossa, joka vakiona täristää, sitten vaihdetaan hydrot. Jos ei täristä niin vaihdetaan uretaanit ja katsotaan palaako vika.
          En suostu koekaniiniksi :) Nyt menee niin hienosti, ettei parane kokeilla onnea.

          Comment


          • Nyt odottaa varastossa nuo hydropuslalliset tukivarret, asennus maaliskuussa Eibachin Pro-Kitin ja Sachsin oem sport-iskareiden yhteydessä. Mulla oli muuten M12 versio marmorin mukaan, eli nämä kävi http://shop.ahw-shop.de/original-aud...-lenker?c=4143

            Comment


            • Mulla väpättää A3 8P, 2L TDI qu, mutta ohjaus on rauhallinen. 76-82 nopeudella (vakkarin lukema), 77 km/h ottaa todella sittimäisesti selkään ja hetken päästä myös päähän.

              Alla on vaihtoehtoinen 225/45 rengastus 17" vanteella, jotka on ilmeisesti Audi-kaupasta hankitut, kun orkkispulteilla kiinnitetty.

              Kesästä on jo niin pitkään, ettei muista, oliko käytös 18":illa samanlainen. Talvirenkaat on kertaalleen tasapainotettu uusiksi ja vaikutusta ei tunnu olevan vanteen äärimmäisellä puhtaudellakaan asiaan.

              Kuulostellaan keväällä, miten kesärenkaiden kanssa käy...
              Viimeksi muokannut Killeri; 13.2.2017, 06:50. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

              Comment


              • Mulla on B8:ssa nuo hydropuslat (luultavasti olleet jo uudesta saakka, koska '10-mallinen). Silti kärry on todella herkkä renkaiden epätasapainolle. Jo pari viikkoa suolakelejä Länsiväylällä keräännyttää tarpeeksi kiinteää pölypaskaa vanteiden sisäpinnalle, että satasen vauhdissa tuntuu perskannikoissa pieni nypytys. Renkaatkin on pitänyt kertaalleen käydä uudelleen tasapainotuttamassa, kun "uutena" oli homma hoidettu vähän sinne päin.

                Comment


                • Samaa tärinää täälläkin, sekä kesä- että talvirenkailla. Viime viikolla otin eturenkaat irti ja putsasin sinne sisäpuolelle jääneen moskan. Tärinän aiheuttaja oli tässä tapauksessa tuo ylimääräinen tavara siellä vanteen sisäpuolella. Tuntuu tämä korimalli olevan todella herkkä renkaiden tasapainon suhteen.

                  Comment


                  • Uretaanipuslat etutukivarsiin vaiheltu jokunen viikko sitten ja 105-120 välillä ollut tärinä loistaa poissaolollaan, samoin aikasemmin +140 vauheissa jarruttaessa ravisti rattia niin perkeleesti mutta enään ei ravistele :) kyseessähän b8 korinen menopeli

                    Comment


                    • Mielenkiintoinen havainto keskustelun aloittajalta; heitin kesärenkaita alle ruuvatessa taakse motonetin 12mm spacerit ja tärinä hävisi kokonaan. Liekköhän talven leikeissä tullut alustaan niin paljon löysää ettei tärinä päädy rattiin asti, vai onko spacereilla vaikutusta asiaan. Outoa kuitenkin. :D

                      Comment


                      • Istuisko vaan spaceri tiukemmin napaan ja vanne spaceriin nyt ? Mulla on talvivanne tosi napakka eikä ongelmia, kesävanne on hiukan väljempi,silleen että saa potkaisematta irti navasta niin välillä vähän ravistusta havaittavissa.

                        Comment


                        • Epäilen itsekin että vanne asettuu vain paremmin spacerien päälle kuin noille B8 ihmeellisen muotosille navoille, vaikka suorasovitteiset ovatkin

                          Comment


                          • uudet kesärenkaat ja taas alkoi, mutta asettui kierroksella sähköteippiä etuvanteisiin. Tai ainakin nyt tuntuu siltä. koeajolla torstaina tärisi mutta huomasin että lukkopultin avain oli pultissa kiinni :D se pois niin parani.
                            Useasti ollut sormi jo ebayssa ostonapilla toisenlaisista orkkisvanteista testattavaksi, mutta ehkä maltan nyt kuitenkin.

                            Talvirenkaan hyvää kulkua voi myös selittää tiukan sovitteen lisäksi pehmeämpi kumiseos mikä vaimentaa sen mitä tehtaalla unohtui suunnitella.

                            Voin kirjoitella joku päivä taustatutkimuksen noista tukivarsista ja puslien eroista. Alkupään B8 päivitykseen ei kovin moni osanumero sovi. Päivitettyä M12 pallolla varustettua osaa on rullannut tehtaalta ulos n. 20.7.-2.11./2009 jos purkuautoista tms katselee varaosaa.

                            Comment


                            • Onko kellä vastaavanlaista vika ollut. Kiihtytäessä täristää auto ja sitten noin 100-110 km jatkuva voimakkaampi tärinä muuten mieto tärinää. Renkaat tasapainotettu.
                              Auto Audi A4 Avo 06vm 2.0T Fsi

                              Comment


                                Vetoakselien sisäpäät. Myös väsyneet tukivarret antaa vapinaa, eteenkin etu ala takatukivarsi. Kun tämä pusla löystynyt, kuluttaa nopeasti myös eturenkaiden sisäreunoja.
                                ​​​​​

                                Comment


                                • Kiitos! Vaihdoin sisäpäät ja ihan toinen meininki.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X