Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6 taka-akselin ylätukivarsien irroitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B6 taka-akselin ylätukivarsien irroitus

    ei näköjään oo mikää vartin homma tuokaan, ahdasta näyttä olevan.. ennenku sen suurempia asialle teen niin pakko kysyä, että miten saa helpoiten irti? paljoko pitää ympäriltä purkaa että ylätukivarsi on kädes?
    Viimeksi muokannut ttuppu`; 6.4.2016, 18:33.

    #2
    Itse olen yhden kerran irroitellut, mutta silloin otettiin koko takakelkka alas kun vaihtui siihenkin puslat. Voi olla tosi viheliäinen homma jos ei kelkkaa tiputa, nimittäin ne ylätukivarren sisemmän pään pulttien vastamutterit ovat jostain syystä 8-kulmaiset erikoismutterit. Ne istuvat tiukasti kelkassa olevaan reikään, mutta eivät ole hitsaamalla kiinni tehtaalta. Siinä yksilössä minkä itse tein, oli melkoinen työ ja tuska saada mutterit irti kun pultti oli kauttaaltaan ruosteessa ja muuta keinoa mutterin kiinnipitämiseksi ei ollut kuin siirtoleukapihdit. Takaisin laitettaessa hitsasin muistaakseni ne mutterit kelkkaan kiinni niin irtoaa vähän pienemmällä kiroilulla seuraavan kerran.

    Comment


    • #3
      Saa vaihdettua helpomminkin mitä virallinen korjausohje kertoo.

      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&postcount=102

      Comment


      • #4
        Ei googlellakaan löytynyt osumia, mutta täällä varmaan jollain kokemuksia minkälainen homma vaihtaa A4 b6 quattroon taakse ylätukivarsi. Yhden päivän nyt auto ollut pajalla ja soittivat ettei onnistu, loppuu kuulemma työkalut kesken. Lähinnä nyt, että mihin vien tuon seuraavaksi tässä Jyväskylän lähellä?

        Comment


          #5
          Kyllä ne järkiään on pultit niin ruostunut/hapettunut kiinni mm. pusliin että mennyt puukkosaha ja rälläkkähommiksi. B6/7, C5/6 ja Q7 mistä kokemuksia viimevuosilta. Oikein hyvät induktiolämmittimet, en tiedä olisiko niistä apuja ja sitten samalla uusia kaikki tukivarret ja puslat takapäähän. Erittäin epäkiitollista hommaa.

          Comment


          • #6
            Joo ymmärrän kyllä, uudet säätöpultit, prikat ja mutteritkin oli mukana. Mutta oletin tuollaisen homman korjaamolla onnistuvan..

            Comment


              #7
              Yrittävät varmaan saada apurunko paikoillaan sitä vartta irti. Jos on +300tkm ja alkup. varret niin ne on kyllä melkein yhtäpuuta eikä niihin sisäpään pultteihin ihan mahdottomasti saa vääntövartta jos ei laske apurunkoa, ja sittenkin ne apurunkoon hitsatut vastamutterit napsahtaa pyörimään mukana. Eli joko tiputtaa apurunkoa tai rälläköi/ puukkosahalla pultti poikki, ja siltikin taitaa joutua tiputtamaan apurunkoa että saa sen lopun pultin jämän pois ja hitsattua mutterin kunnolla.
              Muistaakseni 24mm hylsyn sain lyötyä toiseen vastamutteriin, jotta sai pidettyä vastaan samalla kun vääns peräsuoli pitkällä pulttia auki. Tässäkin tapauksessa piti tiputtaa apurunkoa ja apurungon pultitkin sai auki vasta 1.5m pitkällä jatkovarrella.
              Jos pitää jotain korjaamoa suositella niin Mikan ja Anssin Autohuolto Heinämäentie 18 jkl.

              E. Niitä sisäpään 8kulmaisia muttereita ei sitten kannata rikkoa/hävittää kun niissä on olake, joka uppoaa apurungon reikään.
              Varren ulkopään epäkeskopultille uskaltaa kyllä antaa ihan reippaasti lämpöä kun se varsi menee kuitenkin vaihtoon.
              ​​​​
              Viimeksi muokannut vV8m5; 4.11.2020, 23:36.

              Comment

              Working...
              X