Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Korkeussäädettävän alustasarjan muutoskatsastuksesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    En ymmärrä tota. Mitä väliä sillä on että ostiko ne naapurin penalta, ebaysta vai paikallisesta tuning-shopista :) Samat osat ne silti on.

    Comment


    • No tuli kokeiltua kepillä jäätä ja tiedustelin konttorilta mitä lappuja vaativat muutoskatsastukseen. Ilmoittivat, että ei tarvitse muuta kun TÜV-laput. Kyseisen katsastusmiehen mukaan monet konttorit vaativat niitä kulmalappuja vastoin Traficomin ohjeistusta ja 50mm maksimimadalluksen rajakin kun on ilmeisesti poistunut, niin napakaari mittoja ennen ja jälkeen madalluksen ei tarvita mihinkään. No mene ja tiedä mikä on oikea ohjeistus, mutta pelkillä TÜV-lapuilla tuo tuli 1.4. muutoskatsastettua. Ei sitä kuittiakaan olisi tarvinnut osalistaukseen, vaikka se mulla olikin mukana. Vasta siinä vaiheessa huomasin mainita, että se löytyy, kun allekirjoitusta osalistaukseen pyysivät.
      Viimeksi muokannut Eemeli82; 18.4.2021, 06:09.

      Comment


        Trafin ohjeet muuttuivat 1.3.2021 lukien. https://www.traficom.fi/fi/saadokset...taminen-132021

        Comment


        • Joo, tuossa uudessa määräyksessä ei enää ole sitä maksimimadalluksen rajaa. Eikä tuossa mainita mitään myöskään kulmien säädöstä. Tosin ei vanhassa määräyksessäkään TRAFI/66404/03.04.03.00/2015 mainittu, minkä tuo uusi määräys kumoaa, mutta siihen oli vielä erillinen Trafin ohje TRAFI/176770/03.04.03.03/2016 missä oli maininta "Muutoskatsastettaessa alustan korkeuden muutosta tulee aina esittää
          selvitys pyöränkulmista."
          Tällä hetkellä en ainakaan itse löydä erillistä ohjetta tuohon uuteen määräykseen TRAFICOM/194495/03.04.03.00/2019. Ja kun se vanha määräys mikä on säädösperustana tuolle ohjeelle, on kumottu tuolla uudella määräyksellä, niin ilmeisesti sitä myötä tuo ohjekaan ei enää päde.
          Tosin mulle sanoi jo vuosi sitten keväällä katsastusmies, että kulmalappuja ei tarvitse, kun kyselin mitä tarvitsen muutoskatsastukseen, jos vaihdan korkeussäädettävän alustan. Tuon erillisen ohjeen mukaan olisi kyllä sillon vielä tarvinnut, ellei sitten tuohon ohjeeseen ole jotain päivitystä, mitä en nyt kyllä ainakaan onnistu löytämään.
          Viimeksi muokannut Eemeli82; 18.4.2021, 09:48.

          Comment

          Working...
          X