Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaha

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Minä olen alkanut muutamien ammattilaisten suosittelemana (JPautotuning & Royal Fix) käyttää Prestan vahoja.
    Viimeksi hankasin autoni pari kertaa tällä ja jälki on ilmiömäinen.

    Comment


      Johas kiiltää tuo Jannen diudi, vois käydä Tikkurilan Pitstopista hakeen pari purkkia talliin, ja nyt joku kaunis aurinkoinen kevätpäivä rullaa beenelkku tallista ja vähän puunata.. Pesit ja vahasit tuolla kestovahalla, et mitään muita kikkailuja tarvinnut??

      Comment


      • Juu tuo Jannen risan kiilto on kyllä paranormaali :)

        Comment


          Pesit ja vahasit tuolla kestovahalla, et mitään muita kikkailuja tarvinnut?
          Pesin ensin parin kuukauden kakit pois pesurilla kahteen kertaan jonka jälkeen vielä kerran sienellä.
          Tähän väliin ne pari kiekkaa vahaa ja lopuksi staattisuuden poisto märällä säämiskällä. (ei tartu pöly)

          Comment


          • Pitäähän noin uuden maalipinnan kiiltääkkin...

            Minkäs hintaista tuo Presta on?

            Comment


              En kyllä yhtään tiedä mitä maksaa, mutta varmaan aika samoissa hinnoissa kun muutkin kilpailijoiden tuotteet. Ei ole koskaan tullut kysyttyä et mitä purkki kustantaa, kun työntävät aina käydessä purkin kainaloon.

              Comment


              • Muistaakseni osapuilleen 25 eur per purkki. Japella on hyviä kavereita kun pitävät miehen vahavaraston kunnossa :)

                Tosiaan, omat kokemukset tuosta Prestan vahasta on kanssa hyviä. Kiiltää ja kestää, lisäksi uskomattoman helppo ja nopea työstää, eikä jää pölyiseksi kiillotuksen jälkeen.

                Comment


                  Tuli mieleen vielä vahauksesta, että mikrokuituliina on yksi parhaita keksintöjä vahan työstämiseen. Saa todella tasaista kiiltoa, eikä tule taatusti yhtäkään pyörteen jälkeä vahauksessa.

                  Comment


                    Mequiarsin kanssa on pakko käyttää kahta froteepyyhettä, että tulee hyvä. Mkrokuituliina menee tukkoon samointein. Oon nykyään vahannut niin että ensin kiillottelen suurpiirteisesti auton. Sen jälkeen vaihdan uuden puhtaan pyyhkeen, jolla sitten oikeasti kiillotetaan se pinta. Tohon jälkimmäiseen sessioon varmaan sopii se mikrokuituinenkin.

                    Comment


                    • Mites Meguarsin kanssa noi vahankiillotuskäyttöön tarkoitetut mikrokuitutyynyt?Meneekö ne kanssa tukkoon?

                      Entä millainen tuo kuivausliina oikeasti on?Noita on itse tullut kokeiltua ja harva on oikein ollut hintansa väärti...tahi tuo mikrokuituliina kuivaukseen?

                      Entä kumpaa suosittelette,tuota gold class pesuainetta vai tuota NXT carwashia?Vai ajaako nuo sprayaineet saman asian?
                      Entä vahana?Gold class vai NXT?
                      Itsellä siis tumman sininen metalliväri autossa.

                      Comment


                      • morjes.. onko kukaan kokeillut hologrammin poisto vahaa auton myllytyksen jälkeen..? eli hologrammi vaha poistaa myllytyksestä tulevan pyörteen ja sävyailahtelun.. itse kävin ostamassa sitä ja sit 3m hionta tahnaa ja ens viikolla pitäs testata niitä..

                        Comment


                        • Kovin vilisee hienoja tuotteita ja tuotemerkkejä täällä....

                          Meikäläinen, sen harvan kerran kun viitsii vahata, ostaa kaupasta purkin sen kummemmin miettimättä.

                          Täytyy ihan oikeasti hattua nostaa niille, jotka tuossa vahaushommassa käyttää siihen tuntikaupalla aikaa ja vaivaa.

                          Sisäpuhdistukseen jaksaa kyllä panostaa, ja auton ulkopesuun, muttei juuri vahaukseen. Valitettavasti.

                          Comment


                            Itse säheltänyt Turtlewaxilla.... Mielestäni ihan riittävä mutta seuraavaksi voisi kokeilla jotain muuta tuotetta.

                            2xpesu (turtle vahashamppoo)+1xvahaus (turtlewax) ja jälkenä:http://picasaweb.google.com/welloo90...60346074248514

                            Comment


                              En oo niitä mequiarsin omia kiillotusliinoja edes koittanut. Vanhat froteepyyhkeet joista ei irtoa nukkaa ovat kyllä hyviä. Emäntä on tyytyväinen kun saa ostaa uusia ja mä oon tyytyväinen kun saan leikellä vanhat parempaan käyttöön. NXT on hieman helpompaa kiillottaa kuin Golds class. Kestossa ja kiillossa en oo huomannut eroa. Tai no ehkä NXT:llä tulee parempi jälki koska sen jaksaa vielä työstää tikkiin jokapaikasta. Ne sprayt ei oo kovin kummosia. Yllättävän suuritöisiä kiillottaa nekin. Itse vahaan NXT:llä ja pesen myös sillä. Jos olis golds class vaha pinnassa pesisin golds class pesuaineella. Ainakin NXT tuotteilla kiilto säilyy todella pitkään pesuista huolimatta.

                              Comment


                              • Mä oon itte käyttäny carlaken ja glymin tuotteita, 1xpesu(glymin joku vahashampoo) 2xglymin punanen/tai laken normivaha ja 2xglymin kovavaha.

                                Comment


                                • Kokeile 'Marseille'-saippuaa. Sita saa palasaippuana Suomesta. Itse tuon sita spray-pullossa Belgiasta, jossa talla hetkella pidan majaa. Marseille-saippualla pesimme Suomessa ollessa 'aidot' matot jne. Tosi hellavarainen puhdistaja vaikka mihin kayttoon.

                                  Comment


                                  • Ja viela, kaytan Marseille-saippualiuosta Suomessa varsinkin talvisaikaan. Silla saa auton puhtaaksi suolasta ja muusta talven paskasta leikiten. Liuotinpesuaineet hiihtavat hopeeta verrattuna Marseille-saippuaan. En ole huomannut sen vaikuttavan mitenkaan huonosti auton ulkoasuun. Painvastoin, autosta tulee vinkuvan puhdas. Se on ianikuisen vanha tuote. Nimesta paatellen Ranskasta alkujaan.

                                    Comment


                                      Mä oon joskus pessy auton nahat tolla, mutta en tiennytkään että sitä voi käyttää ihan ulkokuoren pesuunkin. Nahkoihin se oli ok. mutta kyllä kunnon nahanhoitoaineilla pääsee parempaan lopputulokseen.

                                      Comment


                                        Piti vähän vahailla mopoa kun taivaalta pukkas lunta eikä päässyt ajamaan. Tein homman tällä kertaa pidemmän kaavan kautta.

                                        1.
                                        Ensin pesu fairyllä, jotta maalipinnasta saataisiin kaikki vanha vaha irti (tästä on kyllä monia mielipiteitä, mutta ainakin kaikki vaha lähtee pois).
                                        2.
                                        Käsittely claybarilla
                                        3.
                                        Sitten vuorossa oli Polymer-Sealant
                                        4.
                                        Lopuksi kerros NXT-Generation-Tech-Wax vahaa.

                                        Lopputulos näytti tältä:


                                        Ei paha 10v vanhaksi pyöräksi jota ei ole koskaan maalattu yli...

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja hiltunenj Näytä viesti
                                          Kovin vilisee hienoja tuotteita ja tuotemerkkejä täällä....

                                          Meikäläinen, sen harvan kerran kun viitsii vahata, ostaa kaupasta purkin sen kummemmin miettimättä.

                                          Täytyy ihan oikeasti hattua nostaa niille, jotka tuossa vahaushommassa käyttää siihen tuntikaupalla aikaa ja vaivaa.

                                          Sisäpuhdistukseen jaksaa kyllä panostaa, ja auton ulkopesuun, muttei juuri vahaukseen. Valitettavasti.
                                          Siinä tapauksessa suosittelen sinulle kestovahakäsittelyä. Sen jälkeen ei edes SAA vahata itse. Teetin moisen käsittelyn edelliseen autooni ja tyytyväinen olin. Käsittelyllä 2v takuu. Maksoi myllytyksineen muistaakseni 170€ paikallisessa automeikkauksessa. Harkinnassa on jos teettäisin nykyiseen saman, olen nimittäin minäkin laiska noissa vahaushommissa.

                                          Comment


                                            Ei kyllä pidä aina paikkansa tuo, ettei kestovauhauksen jälkeen saisi vahata. Riippunee menetelmästä, mutta omissa autoissa on ollut erilaisia kestovahakäsittelyjä ja kaikkien kanssa sai käyttää vahaa ja jopa suositeltiin, jotta kestopinnoite säilyy pidempään.

                                            Sen verran kyllä sanon noista isoista vaha käsittelyistä, kuten zainosta, että esim. RS6:n kiiltää kuin ...no ne kuuluisan uskontokunnan edustajan kananmunat... pelkällä pesulla. Ikinä aikaisemmin ei ole tavallisilla vahoilla kestänyt samalla tavalla. Ja ohjeistus kertoo, että nyt pitäisi pari kertaa vuodessa lisävahaus, kerros tai pari, pitää tätä samaa kiiltoa päällä. Ts. vaikka noissa se iso työ aluksi onkin, tämän jälkeen vahaus on helpompaa kuin normaalivahoilla.

                                            Comment


                                            • hiukan offtopiccia mutta on siinä prkl tyylikäs ducati!

                                              Comment


                                              • Muulla on ensimmäinen tumman värinen auto eläissäni. Ja tietysti musta missä näkyy joka läikkä yms. Mikä on paras, vaivattomin ja hellin kuivaus keino pesun jälkeen. Lasta, säämiskä vai mikä? Minlälainen ja mistä saa?

                                                Comment


                                                  Ton lastan käyttöä kyllä välttäisin viimeiseen asti, ellei autoa sitten pese sellaisessa paikassa ettei pöly ja muu tavara kerkeä laskeutumaan maalipinnalle. Jokainen tietää mitä se tekee jos yksikin pieni hiekanjyvä on jäänyt syystä tai toisesta maalipinnalle. Nahkainen säämiskäkin on tässä suhteessa aika armoton. Pehmeä ja imukykyinen liina on varmaan paras. Itse käytän Mequiarsin water magnet liinaa. Se imee järjettömän määrän vettä itseensä.

                                                  Comment


                                                  • Itse käytän vahapitoista pesuainetta, jonka voi huuhdella pois kylmällä vedellä, esim. Sonax Xtreme Polish&Wax.

                                                    Comment


                                                    • Audi Center Helsinki näkyy käsinpesussa käyttävän tuollaista kuivauslastaa ja autossa on kyllä enemmän naarmuja kuin sisäänmennessä joten todellakin välttäisin tuollaisen käyttöä.

                                                      Comment


                                                        Komppaan tässä asiassa Jounia: Itse käytän samaa lastaa ja kunhan vaan pitää huolta, että auto on hyvin pesty ja huuhdeltu, ei pitäisi mitään naarmuuntumisia tulla... Tietenkään ei kauhean kauan voi odotella kuivaamista ettei ympäristön pöly laskeudu maalipinnalle.

                                                        Comment


                                                        • Yhdyn kahteen edelliseen.

                                                          Comment


                                                          • Onko muuten Kuopiossa / lähistöllä hyvää paikkaa teettää kunnon vahaus? pientä naarmua tullut talven aikana ja pitäisi saada piiloon, eikä ole välineitä ja paikkaa missä pystyisin itse suorittamaan.

                                                            Comment


                                                            • Tulipas vedettyä VeeRa vahauskoneen + värivahan kanssa viikonloppuna. Hienosti lähti muutamat edellisen omistajan tuottamat naarmut ja auton maalipinnasta tuli ihan jees.. :) Kamala työ tosin oli taas, se värivaha palaa kyllä niin armottomasti kiinni siihen maalipintaan koneen kanssa eikä meinaa lähteä millään irti..

                                                              No, lopputulos on semmoinen ja tämmöinen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X