Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 Jarrutehot kadoksissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 Jarrutehot kadoksissa

    En löytänyt haulla vastaavaa, jos tätä on jo käsitelty niin laittakaa linkkiä.

    Eli, vaihdoin eteen uudet jarrupalat jotka olikin aivan totaalisen loppu ja odotin, että jarrupolkimen tuntuma olisi muuttunut, kun ennen palojen vaihtoa se on ollut jotenkin tunnoton ja jarruttaa kunnolla vasta kun poljinta on painettu kunnolla.
    Mutta tuntuma ei juurikaan parantunut polkimessa, tosin auto pysähtyy kyllä paremmin(ylläri) uusilla paloilla.

    Sitten kokeilin niin, että ajan esim. 30-40kmh tasakaasulla ja painan samalla jarrupoljinta niin se vastaa todella hienosti ja tuntuu juuri sellaiselta kuin miltä sen varmaan kuuluisi tuntuakin tai ainakin muissa autoissa tuntuu joita olen ajanut, omasta autosta ei ole vertailukohtaa koska autossa on ollut huonot jarrut aina niin kauan kun se on minulla ollut, mutta olen ajatellut, että ne vaan on sellaset tässä autossa.

    Voisiko tuo kertoa siitä että jarrutehostin olisi kaput, eikä jaksaisi tehostaa, kun tolla kaasu/jarru yhdistelmällä toimii hyvin?

  • #2
    Tarkasta ny eka ettei vuoda tehostimelle menevästä letkusta.

    Comment


    • #3
      No nyt kun otti silmän ja taskulampun käteen niin se imusarjalta menevä letku on vuotanut jotakin sieltä tehostimen päästä kun oli kosteutta siellä ympäristössä ja myös imusarjan päässä vastaavasti.

      Comment


      • #4
        Eikö sen jarrupolkimen pitäis olla kova jos on alipainevuoto siin letkussa?

        Comment


        • #5
          Onko tuo jarru/kaasu yhtäaikaa edes validi testi millään muotoa? Jostakin luin vain tuosta mutta en löydä sitä sivua missä tuosta keskusteltiin.
          Jos joku vaikka voisi kokeilla muuttuuko jarrutusteho/poljintuntuma selvästi tolla testillä ja kertoa miten käyttäytyi.
          Se alupaineletku tehostimelta imusarjalle on ehyt ja ympäristössä oleva neste on varmaan joskus aikoja sitten ohi jarrunestesäiliöstä kaadettua nestettä sillä kun sitä pyyhki pois niin lähti maalit samalla, eikä sitä nyt kai sieltä alip.letkusta pitäisi suihkutakkaan.

          Ärsyttää nyt vaan kun ei tiedä onko tuo poljintuntuma oikeanlainen vai ei, jarrut ottaa kyllä kiinni heti kun poljinta painaa(esim kytkimellä liu'utellessa autopysähtyy heti kun hipaisee poljinta) mutta tehot löytyy vasta sitten kun poljinta painaa pidemmälle, n. Puoleenväliin koko liikeradasta.

          Comment


          • #6
            Meillä on ilmeisesti sama ongelma, ja nyt on hyvät neuvot tarpeen. Autossa on siis todella tehottoman oloiset jarrut. Jarrupoljinta pitää painaa erittäin voimakkaasti verrattuna kaikkiin muihin autoihin joita mulla on ollut. Ongelmaksi tämä muodotuu etenkin nyt, kun autossa on opetuspoljin, eikä sen kautta saa välittymään senkään vertaa voimaa...eli sitä saa polkea jo ihan tosissaan jos haluaa saada auton pysähtymään nopeasti. Epäilen ettei katsastusinssi tule tätä hyväksymään kun pojan pitäisi päästä inssi ajamaan tuossa parin viikon päästä. Eli pikainen ratkaisu täytyy löytyä. Opetuspolkimen vaijeri on uusi, rasvattu, ja sen reittiä ja kiinnityskohtaa on yritetty jo muuttaa, ettei siellä pitäisi enää olla varaa juurikaan parantaa.

            Comment


            • #7
              Täällä samavika, A4 B6 1.8T
              Tänään laitoin alipainemittarin jarrutehostimelle (siinä letkun sisäänmenoliittimessä on valmis ylimääräinen lähtö joka tulpatttu)
              auto käyntiin ja alipainetta kehitti sen 0,84bar, auto sammuksiin, alipaine oli ja pysy.
              lähin sitten ajelee pajalta kotiin ja huomasin, että aina jarrua painaessa kuuluu voimakas "huokaus" ja poljin menee kovaksi (ääni kuuluu polkimen suunnalta), eli ilmeisesti tehostin hajalla? Vai mitä viisaammat on mieltä?
              harmi ettei ollu enää mittari kiinni, että olis nähny mitä siellä tapahtuu, mutta varmaankin ilmanpaine pääsee jostain sinne alipainepuolelle.
              tätä ajatusta vahvistaa myös se huomio, että tyhjäkäynnillä, kun pitää jarrua pohjassa nousee tyhjäkäynti n.300rpm (eli saa imettyä lisää ilmaa moottoriin tuon tehostajan kautta)

              mutta siis jos joku osaa sanoa, että onko se varmasti tuo tehostin, niin ei tulis turhaan uutta hommattua...

              Comment

              Working...
              X