Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrupainelähetin G201 vikakoodi 01435

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jarrupainelähetin G201 vikakoodi 01435

    Audi A6 2,4 2006, kärsii otsikon viasta. Vika ilmaantuu pvän toisella ajokerralla (aamulla vika on poissa), joskus nollaantuu uudellenkäynnistyksen yhteydessä. Kysymys kuuluu: kannattaako vikaa hakea muualta kuin abs yksiköstä (pumppuyksikön vaihto)?

  • #2
    Viittaa tuohon paineanturiin 4F0907597A.

    Comment


    • #3
      Itsellä kävi samoin, pari viikkoa sitten rupesi oireilemaan eli ESP + ABS ja Handbrake faulty päällä piippauksineen.

      01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)
      008 - Implausible Signal - Intermittent

      Anturin arvoja katsellessa välillä pelitti ja sitten sekaan tuli joitain negatiivisia arvoja jotka aiheutti tuon koodin.

      Purin http://www.cheapabs.com/bosch80.html ohjeilla pelkän ohjausboksin jarrupiirejä avaamatta ja kas kummaa, joku olikin tuon boksin jo kerran korjannut eli sain kuoren auki ilman vannesahaa/dremeliä.

      Pikaisella vilkaisulla näkyi selvästi pari huonoa juotosta jotka sain korjattua itse ja nyt paripäivää on jo taas ajeltu ilman ongelmia.

      Tuollainen 'toimii-ei-toimi' vika viittaisi juuri siihen että joku alkuperäisistä todella ohkaisista langoista on päässyt irti eli juottamisella selviää.

      Kannattaa ostaa tuo juotosten tarkistus palveluna ellei ole todella hyvää kokemusta kolvailusta, muuten saapi helposti aikaan lisävahinkoja.

      Comment


        #4
        Toi pätee Bosch 5.7 ohjaimeen.
        Juu, noinkin pienessä korjauksessa on monta sudenkuoppaa. Pelkkä tinatipan laitto alumiiniin ei ole kovin hyvä idea.

        Comment


        • #5
          Myös bosch 8 eli osanumerot 4F0910517L / 4F0614517L joka siis itselläni on. 5.7 lienee helpompi tapaus - ainakin useammat pajat mainitsevat korjaavansa 5.7 muttei 8.0 - samat kikat toimivat molempiin.

          Comment


            #6
            8.0:ssa oireilee yleisemmin magneettiventtiilit saman juurisyyn takia. Siinä palaa myös yksi konkka pätkivän jännitteen takia.

            Comment


            • #7
              Kiitos hyvistä ohjeista. Ohjainboksi on irrotettu, mutta löytyykö boksin avaamiseen dremelillä mitään ohjetta?

              Toinen kysymys koskee mahdollisen uuden(käytetyn) onjainyksikön autoon asentamista.
              Onnistuuko ilman ohjelmointia?
              Voinko hakea AVK:lta osan ja laittaa tilalle?
              Jos kyllä mitä kriteereitä uuselle osalle (osanro, ...)

              Kiitos avusta.

              Comment


                #8
                En suosittele avaamista, et kuitenkaan pysty sitä itse luotettavasti korjaamaan. Siellä on luultavasti se tyypillinen alumiinilankabondausvika. Korjaajat ei mielellän ota itse avattuja työnalle, yleensä tulee lisää työtä tai ohjainlaite korjauskelvoton. Olen noita jokusen korjannut.

                Jos vika on siinä varsinaisessa jarrupaineanturissa, niin se on siinä hydraulilohkon puolella.

                käytetty pitää yleensä koodata. Tilalle vain samalla osanumerolla oleva.

                Comment


                • #9
                  Elahuolto korjaa kyseisiä yksiköitä 350€ hintaan Pattijoella. Olisi mukava varmistua että vika on ohjainyksikössä eikä esim pumppulohkossa ennen sijoitusta.

                  Onko tiedossa tampereen alueella vastaavia pajoja?

                  Miten muuten amalin oletko kiinnostunut?

                  Comment


                    #10
                    Pistä mailia eleworks@outlook.com, niin katotaan mitä sille voi tehdä.

                    Comment


                      #11
                      Suosittelen Amalinin palveluja korjauksessa. Kokemusta omalta kohdalta kymmenistä abs yksiköistä. Ja niitä ei todellakaan kannata alkaa itse korkaamaan, ellei voi sanoa olevansa 100% varma mitä tekee.

                      Comment


                      • #12
                        Kiitos kaikille avusta auto kunnossa. Vika oli ohjainyksikössä Ammattilaisen kommentti "Joo, vika löytyi. Siellä oli niitä hiuksen paksuisia alumiinilankoja katkipoikki 2kpl. Samassa rivissa oli myös muita lähes poikki asti murtuneita. Korjasin koko rivin lankoja (22kpl). Ainoastaan kuusi oli niistä kunnolla enää kiinni." Kiitos ELEWORKS.

                        Comment


                        • #13
                          Lainataas tätä...

                          Eli autona A4 B6 ja oireina tuo abs + esp valot.
                          Oireet alkoivat, kun jouduin tyhjän akun vaihtamaan uuteen. Mielestäni en mitään erikoista tehnyt/nähnyt tässä vaativassa operaatiossa, liekkö siis vain sattumalta meni juuri samaan aikaan rikki.

                          Vikakoodia tuli tuosta G201 anturista josta alkuun herjasi että "voltage supply"
                          En tiedä, oliko volttia sitten liikaa, liian vähän vai oliko laisinkaan.
                          Myöhemmin se sitten muuttui tuohon "implausible signal, intermittent" muotoon.

                          Polkimen anturi vaihdettu uuteen, ei vaikutusta.
                          Carport softalla seurasin jarrupaineita.
                          Välillä piirti tasaista viivaa, välillä hieman heittelehti.
                          Ajoittain paineet putosi anturin mukaan nollille ja välillä meni "maksimiin" eli samaan kuin johdon olisi nypännyt irti...

                          Olen lukenut noista esp/abs pumppujen ongelmista täältä foorumilta, jotain alumiinilankoja näistä on kai yleisesti poikki mennyt.

                          Miten voisin nyt varmistua, että kumpiko se nyt omassa herjaa, anturi vai ite koko hydraulipötkäle/sen ohjaus?
                          Vaihtamalla anturin?

                          Comment


                            #14
                            Oon noista Bosch 5.7:sta noita jarrupaineanturivikoja korjannut ohjainyksiköstä. Todennäköisimmin se vika.

                            Comment


                            • #15
                              Ourait, ohjainyksikkö irti ja pakettina sulle tulemaan? ;)

                              Näyttäs olevan melko monessa eri autossa tuo sama bosch 5.7 purkki, mutta kaiketi täytys kai olla samanlaisesta autosta jos aikois vaihtaa toimivan tilalle?
                              Tarviiko sitä vielä sen vaihdon jälkeen koodailla vcds:llä?
                              ...vaihtoehtoja vaan mietin!

                              Aiheuttaako tuo ohjainpurkin katkominen muuta vikaa yleensä, esim. pätkiikö yhteys vcds:llä abs purkkiin tai vastaavaa, millä vois varmistaa tuon vian?
                              Onko se juuri tuo kyseinen boxi mihin vcds ottaa yhteyden vai onko absille jokin muu purkki vielä?
                              Viimeksi muokannut Pexter; 22.2.2017, 16:39.

                              Comment


                                #16
                                Joo se on juurikin se boksi mihin otetaan yhteyttä.

                                Boksin liittimen naputtelu tai pieni vääntäminen voi aiheuttaa jarrupaineen heittelyn, sillä kai sen ohjainyksikkövian helpoiten toteaa. Eli seuraa samalla measuring blokeista.

                                Jos ohjainyksikköä tarvitsee korjata, niin laita mailia eleworks(at)outlook.com

                                Comment


                                • #17
                                  Tutkin tuota boxia ja paljastui että tuosta oli jo kertaalleen korjattu tätä vikaa.. Ilmeisesti ei kestänyt se fiksi.

                                  Nyt ois hakusessa siis ehjä boxi, niin täytyykö se olla prikulleen samanlaisesta autosta?
                                  Onko näissä eroja eri moottoreilla tai esim. sedan/avant
                                  Vajaa/quattro?
                                  Ja täytyykö koodata vaihdon jälkeen?

                                  Jos amalin sulta löytyy näitä hyllystä niin heitä tarjous?

                                  Auto siis 2003 a4 avant vajaaveto, 1.8t bfb.

                                  Comment


                                    #18
                                    Laita sähköpostiin boksin bosch osanumero, niin katon onko mulla samanlaista. Yks boksi on hyllyssä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Boksi vaihdettu

                                      No nyt on samalla boschin numerolla oleva ehjä boksi kiinni autossa ja täytys kai vcds saada langan päähän että sais koodattua ton nyt toimimaan.

                                      Vikakoodit työnsi seuraavasti:
                                      01044 Control module incorrectly coded
                                      00778 Steering angle sensor
                                      Compensation not carried out, intermittent

                                      Rattia käännellessä ei steering angle muuttunut mihinkään suuntaan, kun se vielä vanhan boksin kiinni ollessa näytti oikeita lukemia.
                                      Meneekö tuo ton uuden boksin piikkiin vai onko särkynyt jotain muutakin?

                                      Oisko jyväskylän alueella ketään vcds omaavaa joka voisi pienellä korvauksella tuon koodauksen hoitaa?
                                      ...jos se nyt menee koodaamalla.

                                      Comment


                                        #20
                                        Rattia käännellessä ei steering angle muuttunut mihinkään suuntaan, kun se vielä vanhan boksin kiinni ollessa näytti oikeita lukemia.
                                        Ei kannata vielä olla huolissaan, jotkut boksit käyttäytyy noin. Kokeile koodata ensin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Omassa kulkineessa samaa vikaa ollut. Brake pressure sensor 1(G201) ja supply voltage. Ohjausyksikkö lähtee huoltoon ensiviikolla.
                                          Kysymys niille jotka on irroitellu ohjausyksikköä. Millä keinoin saa irrotettua kaksi alinta ruuvia? Äkkiseltään katsottuna tuntuvat olevan aika ahtaassa paikassa.

                                          Comment


                                            #22
                                            Sen pumppuyksikön saa sen verran nostettua sivuun, että näppäkötinen saa ne ruuvit sieltä. Ikinä en oo jarruputkia irrottanu vaikka usea B6 ABS on tullut korjattua.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kiiitos tiedosta. Kerrotko vielä, pystyykö autoa ajamaan ilman tuota ohjausyksikköä?
                                              Viimeksi muokannut Toppo; 19.10.2017, 08:22.

                                              Comment


                                                #24
                                                Pystyy. Jarrut toimii ilman ABSia.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Eli allroad a6 c5 malli kyseessä, sytyttelee tauluun satunnaisesti esp abs ja tasonsäätövalot palamaan, ja antaa vikakoodin brake pressure sensor. Mittariston valot kuittaantuu auton sammuttamalla, toisinaan ei tule näkyviin moneen moneen viikkoon ja toisinaan syttyy välittömästi kun vaan kerkeää liikkeelle lähteä.

                                                  Vika ilmaantui ensimmäisen kerran muuan talvi sitten kauppakeskuksen pihamaalta lähtiessä kun tie oli järkyttävän kuoppainen, ikäänkuin voimakas täriistys olis sen saanut vian aikaan.

                                                  Varsinainen kysymys, pystyykö tuon anturin tuossa mallissa vaihtamaan erikseen vai joutuuko vaihtamaan koko abs pumppukokonaisuuden? Autonvaraosat sivuston mukaan olis tuossa 2.5tdi ake a6 c5 mallissa irtaallaan myytävä anturi reilut 300e ( osanro autonvaraosat sivuston mukaan 8E0 907 597 ? ) mutta taitaa toisinaan tuon sivuston osakuvaus näyttää vähän omiaan niin onko jollain faktaa tästä onko ihan irrallaan erikseen vaihdettavissa oleva anturi? Jarruvalo kytkimen olen uusinut kun jossain taisi olla että saattaisi myös siitä johtuen antaa tuota koodia, tämän vaihdolla ei ollut mitään vaikutusta.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Jos se on Bosch 5.7, niin se on ohjainyksikkövika. Pystyn korjaamaan. Yhteyttä voi ottaa eleworks@outlook.com

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Eli A6 C5 2.7T quattro kärsii abs/luistonesto ongelmasta.
                                                      Kun autolla lähtee aamulla kylmänä liikkeelle kaikki toimii normaalisti kunnes sammuttaa auton ja lähtee ajamaan uudestaa ja ylittää nopeuden 35km/h syttyy mittaristoon luistoneston valo ja abs valo. Vikakoodiksi auto ilmoittaa g201 brake pressure sensor 1 singal implausible.
                                                      Vaihettuja osia autoon:
                                                      -jarrupaine anturi
                                                      -esp pumppu
                                                      -abs yksikkö sekä aivot apukuskin jalkatilassa
                                                      -jarruvalo katkaisin
                                                      -osa johtosarjasta konehuoneen puolella

                                                      Autossa on bosch 5.3 jarru yksikkö, abs yksikön numero 8E9 614 111 T, aivojen numero 8D0 907 389 A

                                                      Eli mistä hakemaan vikaa seuraavaksi ?
                                                      Viimeksi muokannut Killeri; 21.8.2020, 15:55. Perustelu: Lisätty auton tiedot.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Onko jarrupolkimen katkaisin oikein säädetty. Syttyykö jarruvalo loogisesti ja nouseeko jarrupaine loogisesti kun katsoo measuring blokeista.
                                                        Jos paine nousee, ennenkuin jarrupolkimen painallus havaitaan, niin voi tulla tuo vika.
                                                        Vaikuttaa että osia on vaihdettu ihan randomisti diagnosoimatta juurisyytä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          On tarkistettu vcds:llä että poljin anturi aktivoituu ennen kuin paine alkaa nousemaan ja paine nousee loogisesti myös kuumalla ja myös kun vika aktivoituu. Ensinmäisenä vaihdoin polkimen kytkimen sen jälkeen paine anturin ja kun ei näilläkään vika poistunut vaihdoin käytännössä kaiken mikä on tuolla abs puolella. Ongelmahan on juuri tuossa kun nollaa koodit vian ilmestyttyä ei vika tule päälle ennen kun auton nopeus ylittää 35km/h eikä vian aktivoituakaan loggaamalla järjestelmästä löydy mitään poikkeavaa.
                                                          onko normaalia että abs purkkiin ei pääse ajon aikana sisään vcds:llä mutta kun auton on paikallaan pääse purkkiin sisään normaalisti ja voi seurata paine yms arvoja.

                                                          Ja vika ilmenee vain lämpimällä moottorilla kun moottorin lämpömittari on +70c°

                                                          edit: vika löytyi Jarrujen pääsylinteristä.
                                                          jos joillan ilmaantuu samaa vikaa voi vian todeta laittamalla auton vcds:n perään ja mennä abs puolelta kohtaan basic setting josta kanava 02 jarrujen ilmaus jonka jälkeen kun pumppu pyörii menee vasemmasta alakulmasta kohtaan meas blocks ja kanava 05. Tällöin kun esp pumppu pyörii tulisi jarrupaineen nousta yli 10bar.

                                                          (Jollain kerroilla kun menee basic settings kohdasta suoraan meas blocks kohtaan esp pumppu pysähtyy mutta koittamalla uudestaan saa pumpun kyllä jäämään päälle)

                                                          ja tämä ohje koskee bosch 5.3 abs yksikköä ja autoa jossa on esp. Huomioitava uutta jarrusylinteriä vaihtaessa että osa on nimen omaan autoon jossa esp.

                                                          sekava selitys mutta toivottavasti saa selvää :)
                                                          Viimeksi muokannut samile; 12.9.2020, 13:09.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X