Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 madalluksesta mielipiteitä?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• B5 madalluksesta mielipiteitä?

On tästä varmasti puhuttu mutta mobiilisti haku-toiminto ei toimi ainakaan mulla. Mites muilla B5 kuskeilla on valittu säädöttömiä alustasarjoja? Ympärivuotisesti.
    Olen ajellut nyt 200tkm täyteen jotensakin 30-40 milliä pudotetulla pyydyksellä ja sillä harvoin on kiinni mihinkään jäänyt. Kuitenkin lähes aina olen miettinyt että sais se kyllä pikkasen vielä alemmas tulla. Nyt on alusta menossa uusiksi ja passaan kyllä säädettävät, kun en kuitenkaan pääse säätelemään tarvittaessa ja välttyypä jumiutuvilta kierteiltä.
    Paketiksi tulee Bilstein B12 ja pitäisi päättää tippuuko 30 vai 50mm.
    Onko kokemuksia? Onko 50mm jo liikaa ympärivuotiseen käyttikseen? Jääkö kanttareihin tai nostureille jumiin jne.

Kuvassa 40mm
    http://www1.garaget.org/gallery/arch...069_iasuj3.jpg

Kuvassa 60mm
    http://i88.servimg.com/u/f88/11/08/86/66/a4_loc11.jpg

Että riippuen renkaista. 18" varmaan meneekin 50mm ympärivuoden.
    15" voi olla jo aika länässä.

Comment

Minulla oli Eibachin pro-kit B6:sessa, se laskee vissiin 30 mm. Silläkin tuntui jo siltä että auto on kaupungin matalin kun pohja raapi pyöräurien välistä polannetta koko ajan. Pohjamuovit uusin siihen kahdesti.

Nyt ei ole tosin ollut kunnon talvea vähään aikaan, joten itsekin mietin madaltavien lautasten ja eibachin prokitin välissä.

Comment

Niinpä. Tuossakin on keula kyllä pudonnut vuosien varrella mutta on sillä pärjätty. Ehkäpä aika lähellä uuden jousen asettumaa jos matalamman valitsee. Pohjamuovit olen paskonut mutta keväällä pistin uuden ja toistaiseksi on kunnossa. Mutta mietin sitä että saattaa nytkin jo olla lähellä minimi 80mm maavaraa. Pitänee mitata keula tänä päivänä ja maavara.
        30mm kyllä selviytyisi varmasti, 50mm ois kivempi.

Comment

Osta säätösarja rosteritolpilla ja komposiittilautasilla niin ei tarvi murehtia jumittelemisista tai alustan korkeudesta.

Comment

Heh juum... kävinpäs mittaamassa nykyisen madalluksen. Otteeseen merkattu eteen ja taakse 36cm kaaresta navan keskelle. Nooh, nykyään edessä 33cm ja takana 34cm. Ihan hippasen pudonnu tässä 10 vuodessa. Vastaus on tätä myöten selvä. 50mm sarja tulee ja saattaa keulasta jopa nousta.

Comment

Ja tämähän tuli tehtyä eilen loppuun. -50mm alustaa ei Bilstein Pro Kittinä faceliftiin saanut joten päädyttiin -30 sarjaan sisältäen Eibach-jouset.Edestä keula nousi hieman kuten toivoinkin. Eikä jäänyt keulimaan kuten H&R jousilla alunperin (ajan kanssa jouset väsähtivät edestä) En ole mitannut vielä verrattuna otteeseen mutta lopputulos oli toivottu ja hyvän tuntuinen ajossa. Asettui ryhdikkäästi ujoon etukenoon onneksi näillä jousilla.
              Edit: Edessä navasta kaareen 35cm ja takana 36cm. Asettui siis paremmin kuin edellisillä vietereillä alunperin.
              Meni siis just niinkuin pitikin.
              Viimeksi muokannut Teukka; 31.10.2016, 18:05. Perustelu: Uudet mitat lisätty

Comment

Working...
              X