Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hammastanko väljä 1999 TT coupe

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hammastanko väljä 1999 TT coupe

    väljyyttä löytyy kuskinpuolelta enemmän, korjaamon kaveri sanoi että voi kokeilla uusia hammastangon päihin osia jolla saa hiukan pienenemään välystä/kolinaa, mutta suositteli kokonaan uutta hammastankoa....ei kuitenkaan vuoda mistään...vielä

    eli mistä olette ostaneet ja mitä maksaa uusi osa, kannattaako käytettyä edes ajatella kun näyttää olevan melkoisen iso savotta vaihtaa paikoilleen.

    tekeekös tuolla mitään: http://www.topautoosat.fi/mapco-69555.html
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 15.12.2015, 18:39. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

  • #2
    Jos siellä väljää on niin uskoisin väljyyden johtuvan raidetangon päistä ei itse ohjausvaihteesta, eli väljyyksien poistamiseksi molemmille puolille raidetangon sisemmät- ja uloimmatpäät uusiksi.

    Comment


    • #3
      Kaveri tsekkasi muut nivelet ja ne olivat ilmeisesti ehjät, pitää vielä käyttää toisella korjaamolla.
      Kuskin puolella oli enemmän väljää kun renkaasta otti sekä sivu että ylä/ala otteen ja heilutti tunsi väljyyttä.

      Eli varmuudeksi käytän toisella pajalla.

      Comment


      • #4
        Raidetangon sisäpäät on noissa aika nopsaan kuluvia, hammastanko kyllä ilmoittaa vaihdon tarpeesta aikanaan sitten oksentamalla öljyt pihalle. Kannattaa uusia koko raidetanko kerralla, saa pituudenkin kohdalleen paremmin. Samoin alatukivarren takapuslat on varmaan jo revenneet jos ei koskaan ole uusittu. Alapallon uusii samalla. Ei kannata ohjausvaihteeseen koskea ensimmäisenä.

        Comment


        • #5
          Ok, kuulostaa huojentavalta tiedolta. Toivotaan parasta, pelätään pahinta

          Comment


          • #6
            Mister Auto myy Lizarte mallia 2 vuoden takuulla, en ole kuullut tuon nimistä eli onko hyvä merkki jos niin huono tsägä käy että ohjausvaihteen joutuu uusimaan?

            TRW kuullostaa jo tutummalta ja sen uskaltaa ostaa jos niikseen tulee....mitä/mistä kannattaa ostaa?

            Ihan näin jo etukäteen tsekkailen.

            Comment


            • #7
              Nonniin, kävin toisella pajalla joka huoltaa pääasiassa vag-konsernin pelejä ja sanoi että sekä sisä että ulkopuolen raidetangon päät väljät, hammastanko kunnossa koska ei vuoda mistään....että silleen.

              Comment


              • #8
                kolina jatkuu...

                tutkailin tuota keulaa tänään kolinoiden takia, nostin keulan/perän vuorotellen ylös josko olisi väljää pyöränlaakereissa mutten huomannut että olisi, kuskin puolelta huomasin että hammastankoon yläpuolelle tuleva paineletku on vuotanut siten että on kostea vaihdelaatikon yläpuolelta ja se letku jatkuu laatikon alle eli onko vaihdetavissa ja mitä vaikutusta mihinkään? Hammastanko itsessään kuiva.

                Kolinoista vielä olen nyt vaihtanut kokonaisena raidetangot päineen ja kananluut, yritin kokeilla kallistuksenvakaajan puslia huonolla menestyksellä ja alapalloja joita epäilen vahvasti, selvinnee viikolla kun pajalle päästään.

                Kolina tuntuu varsinkin pienissä montuissa ja joskus kuuluu napsonen kääntyessä, jouset ehjät ei poikki.
                Viimeksi muokannut marko69; 24.4.2016, 17:43.

                Comment


                • #9
                  Itselläni loppui keulasta kolinat, kun vaihdoin alustasarjan asennuksen yhteydessä etuiskareiden puslat ja laakerit.

                  Comment


                  • #10
                    Tuo pitää tutkia.

                    Audilla pistäydyin kysymässä tuota hammastankoon tulevaa paineputkea ja on ilmeisesti painepuolen putki joka lähtee ylemmästä lähdöstä hammastangon varressa ja kulkee ohjaustehostimen pumpulle, uuden letkun hinta Laakkosella 365€, onko tietoa mistä löytäisin edullisemmin.

                    Laakkoselta pyydetty osan numerosarja 8N0422893K
                    Viimeksi muokannut okkim; 29.4.2016, 16:50. Perustelu: Osanumero korjattu

                    Comment


                      #11
                      Tuolta noin 240€.

                      Tuo on 8N nolla, ei 8N OO.

                      Comment


                        #12
                        Kannattaa odotella tuota letkun vaihtoa siihen saakka kun ohjausvaihde nakkaa liemet ajoradalle. Apurungon joudut tiputtamaan molemmissa tapauksissa alas. Vakaajan kumit apurungossa on myös usein aika valmiita.

                        Comment


                        • #13
                          Juu huomasin tuon saman homman

                          Comment

                          Working...
                          X