Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

LED lisävalot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eipä ole valittamista Seeker 20 x valosta. Valoa on ja kuvio on hyvä.

    Comment


    • Tällaiset valot taidan hankkia .
      Mistä saisi järki hintaan?

      https://www.erikoistekniikka.fi/ajon...2-/3010120189/
      Viimeksi muokannut nautseri; 25.12.2016, 22:06.

      Comment


      • Nyt on tuo wlight keulilla, kyllähän tuolla ihan kivasti näkee. Ei ole pelkkä kaukovalo, näkee myös penkoille ja ojanpientareille. Pitäisi vain toinenkin pultata kiinni, niin täyttäisi säädökset. Valotehon puolesta ei sille enää olisi tarvetta.

        Comment


        • Referenssi ylittää sadan rajan, jos et poista omia pitkiä valoja. Noilla liikennemerkkien heijastumat saattaa ruveta haittaamaan.

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja nautseri Näytä viesti
            Onko kellään näitä valoja ?
            Kerro onko hyvä valokuvio?SAE Seeker 20, Ref.30
            Minulla on jo toiset SEEKER 10:t tulossa. 20:ssä pitäisi olla sama kuvio valovoimaa vain enempi. Valokuvio on lähinnä suorakaide, se on hyvä muoto eikä tee lähelle haittaavia heijastumia.

            Comment


            • Hella LED Light Bar 350 tuli ja toimii...
              Lisää vagarenan puolella:
              http://www.vagarena.fi/index.php?topic=33354.0

              Comment


              • Tuon jussinmäen testin perusteella tilasin yhden x-vision race r8. Valokuvio ja kantama maantielle ok. Mutkittelevalle maalaistielle liian pistemäinen (yhdellä valolla)
                Attached Files

                Comment


                • Kuinka se on noitten referenssien kanssa? Kun mulle yks autosähköasentaja sanoi, että ne lasketaan polttimoiden mukaan eikä umpioiden. Oliko se väärää tietoo, ennen se oli ompion mukaan se referenssi.

                  Comment


                    Ihmeeltä tuntuisi että katsurit, tai poliisit tien päällä alkaisivat referenssiä polttimosta tarkistelemaan. Umpiossa olevaa ref lukua edelleen tarjoaisin laskentaan.

                    Comment


                    • Hauskinta siinä on, vaihdoin vähän aikaa sit uudet umpiot ja vanhat oli 25 referenssillä sit uudet on 20. Eli siinä on ollut uudesta asti laittomat umpiot, jos pitäis uskoa sit autosähköasentajaa

                      Comment


                      • Kävin tänään konttorilla selvittämässä referenssi asiaa, se autosähköasentajalla oli väärää tietoo. Referenssiluku koskee vain pitkiä valoja. Mutta kuitenkin ei voi laittaa sitä LED ramppia, se on liian lyhyt. Se pitää olla joko 2 kpl tai 80cm leveä uuden lain mukaan.

                        Comment


                        • Pian tähänkin saattaa tulla tolkkua. Esim 3 lisävaloa tai tuollainen yksittäinen leditanko sallitaan, kunhan reffit pysyy sallitussa (100).'

                          3.3.3
                          Sallitut valaisimet ja heijastimet
                          Ajoneuvossa saa sen lisäksi, mitä
                          E
                          -
                          säännössä
                          n:o 48 sallitaan, olla seuraavat valaisimet ja
                          heijastimet:
                          a)
                          ylimääräinen kaukovalaisin, jos kaukovalaisimien
                          yhteinen voimakkuus ei ylitä E-säännön
                          n:o
                          48 mukaista
                          vertailu arvoa 100


                          http://autoharrastajat.fi/wp-content...4ysluonnos.pdf

                          Comment


                          • Aika lupaavasti tuossa joo puhutaan yksikkömuodossa valosta.

                            Comment


                            • Tässä voisi olla hyvä valo kun ei tarvi kun yhden valon.
                              https://www.erikoistekniikka.fi/ajon...25/3010130234/

                              Comment


                                Onko kellään kokemuksia noista Lazerin ledlisävaloista?

                                Itsellä pitäisi hommata pariin autoon lisäpitkät - Vitossa on aivan surkeat valot ja tulossa olevaan A6 C7:kaan pitäisi varmaan kans talveksi täräyttää lisäpitkät.

                                Mietin tässä parhaillaan muutaman Lazerin välillä, eli vaihtoehdot:
                                - ST-8
                                - Triple-R 1000 STD
                                - Triple-R Elite-2

                                Ja myös tälläinen on käynyt mielessä kuin X-Vision Race R8, kun se on jonkin verran halvempi.
                                Toisaalta noiden Lazereiden laadun pitäisi olla kohdallaan ja myös tuo E-boost-ominaisuus kiinnostaa kovasti.

                                Eli nyt kaivataan ennen kaikkea kokemuksia, mutta myös mielipiteitä.
                                Tuleeko valokuviosta liian kapea, jos laittaa tuollaisen Lazerin Triple-R valon. Kun katsoo Jussinmäen valovertailua niin äkkiseltään paras ehkä olisi tuo ST-8 leveän kuvion vuoksi.

                                Comment


                                  Triple-R 1000 STD kokemusta sen verran, hyvä valo periaatteessa mut ref 50 ja turhan kapee valokeila sekä kallis .
                                  jos pyöree käy vitoon suosittelen seeker 210 tai 230 malleihin tutustumista ja a6:seen esim seeker 20 /w-light typhoon 390
                                  käytännössä huomattavasti mukavampi jos valoa tasaisesti ja leveälle kun piste pitkällä.

                                  Comment


                                    Kokemuksia itsellä muutaman kuukauden ajalta tuosta
                                    Lazer Triple-R 1000 Competition valosta.
                                    Valo todella tehokas niinkuin speksitkin jo kertovat, ja valokuvio riittää oikeasti tooodella pitkälle. Valokuvio on myös korkea, eli valaisee koko näkökentän myös alamäessä, sekä ylämäessä. Ei jätä siis pimeitä katveita, jos on paljon nyppylää ja mäkeä. Itselläni ollut kokoajan E-boosti kytkettynä, en ole kokeillut ollenkaan ilman.
                                    Pelkkää lazerin valoa käytettäessä valokuvio on liian pistemäinen. Suoralla tiellä tie valaistuu kyllä kokonaan, mutta tien reunoihin ja pelloille ei sitä valoa riitä haluttua määrää. Näihinhän on saatavilla niitä valokuviota levittäviä linssejä jolloin saisi valokuviota leveämmäksi, varsinkin kun nyt olisi varaa karsia pituudesta hieman pois.

                                    Kaverilla puolestaan autossa 2xST8, ja valokuvio on todella leveä. Itse lähtisin suosittelemaan sitä, jos tulee ainoaksi lisävaloksi alkuperäisten valojen lisäksi. Nyt jollain heräsi kysymys, miksen sitten itse hankkinut tuota ST8 pakettiauton keulalle, vaan tuon 1000 competitionin. Ja syy on se, että autossa oli jo valmiiksi 3 x X-vision dominator booster kannut. Niillä valokuvio on saatu todella leveäksi, mutta myös pitkälle näyttäväksi. Välillä Ruotsin puolella ajaessa on tullut niin aukeita paikkoja, että teki mieli laittaa joku pitkälle näyttävä pistevalo vielä keulille.

                                    Muista led-valoista ei vielä kokemusta olekkaan, kuin näistä Lazerin 750 ja 1000 competition malleista. Hinta on kallis, se on selvä. Pidempi aikaisena investointina päädyin kuitenkin tähän malliin johtuen 5-vuoden takuusta, sekä Suomessa tehdyistä videoista, joissa vasaralla hakataan tuohon polykarbonaattilinssiin. Muistaakseni valon sisältä irtosi paukkeessa heijastinpinnat, ennenkuin linssi hajosi. Muutenkin valo vakuuttanut laadullaan jo tässä vaiheessa, vielä lisäksi kun valitsee lazerin oman valosarjan, niin helpompaa asennusta ei enään olekkaan.

                                    Valoja tilatessa tulin kysyneeksi hieman tuosta E-boost toiminnosta. Yksi syy miksi lazer on kehitellyt sen näihin valoihin, johtuu siitä koska FIA? vaatii WRC-autoihin ja muihin luokkiin? E-hyväksytyt valot. Sitten hieman googlea ja rallisivustoja esille, ja niinhän siellä näkyi WRC autojenkin keulassa samoja valoja. Ulkonäön perusteella uskoisin toisen paketin olleen ST8, ja toiset jotain Triple-R 1000 tai competitioneita vastaavia.

                                    Alla vielä muutamat kuvat havainnollistamaan noita valoja. Kuvat suoraan ajosta, kelillä joka nyttenkin ulkona eli umpiot likaiset. Kuvat otettu puhelimen kameralla, sen takia muutamassa kuvassa hieman tarkennusongelmia. Parempia kuvia tulossa myöhemmin, varsinkin kun saadan lumi maahan. Aurakeppejä kun laskeskelee, niin suora on oikeasti pitkä.

                                    Ensimmäisessä kuvassa kaikki valot päällä. Eli siis MB Sprinterin omat xenon pitkät, 3xdominatorit, sekä 1x1000 competition

                                    Toisessa kuvassa pelkkä leditanko, eli 1000 competition. Näkee hyvin mitenkä valokuvio kapenee, mutta näyttää edelleen pistemäisesti todella kauas.

                                    Kolmannessa kuvassa auton omat xenon kaukovalot.

                                    Edit. Mitä tuossa tuli nyt tietokoneen näytöltä katsottua noita kuvia, niin tosi huonosti selviää ero noista, varsinkin kun tuossa pelkän leditangon kuvassa tarkennus pettänyt pahasti. Ensi kerralla pitänee muutenkin ottaa parempi kamera mukaan, onhan se tietty aika paljon puhelimen kameralta vaadittu saada otettu kuvia noinkin pitkälle. Mutta edes pientä mielikuvaa saa noista nytten.
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut JOP-1; 30.12.2016, 13:14.

                                    Comment


                                      Olen pohtinut miten noita puoleen kilometriin asti näyttäviä lisäpitkiä pystyy ruuhka-Suomessa järkevästi käyttämään? Oma kokemus on että vastaantulijoita kohdatessa "liian" tehokkaat kaukovalot pitää pudottaa niin aikaisin pois ettei lähivalojen kantama riitä kattamaan jäljellä olevaa välimatkaa tai muuten sokaisee vastaantulijan aivan täysin.

                                      Comment


                                        Tuo pitää hopsis paikkaansa, että täällä keskellä etelän ruuhka-Suomea ei tollaisilla valoilla yhtikäs mitään tee. Mutta myös täällä pääkaupunkiseudun reunoilla löytyy paikkoja, jossa riittää pitkiäkin matkoja tietä metsien ja peltojen ympäröimänä, ja vieläpä kokonaan ilman katuvaloja! ;)

                                        Itsellä toi valojen tarve selittyy lähinnä sillä, että kyseinen auto liikkuu työnpuolesta koko Suomen alueella pohjoiseen asti, eikä pelkästään täällä kehäteiden sisäpuolella. Ja monesti koitetaan, ettei tehokkainta työaikaa aamun ja illan välillä käytetä ajamiseen, vaan liikkuminen tapahtuu monesti niihin aikoihin, kun tiestöllä ei rekkojen lisäksi muita liikukkaan ja lähes koko muu maa nukkuu.
                                        Tähänkin mennessä metsän eläviä, kuten peuroja ja hirviä on suhteellisen paljon näkynyt, mutta onneksi ne kaikki on nähty tarpeeksi ajoissa. Oikeasti pimeällä liikuttaessa pidän tollaisia valoja halpana lisähenkivakuutuksena.

                                        Pimeellä ajamisesta oon sen ainakin huomannu, että vireystila pysyy itsellä ainakin parempana, kun on kunnon valot ja näkee maaston ja tiestön paremmin, eikä vain mustaa edessä ja juuri seuraavan aurakepin edessään.

                                        Myös tuo vastaantulijoiden kohtaaminen liian tehokkailla valoilla pitää paikkaansa. Mietittäköön vaikka kahden rekan kohtaaminen tuosta vieläkin tehokkaammilla tai samantehoisilla valoilla, niin ne valot pitää sammuttaa jo kilometri ennen kohtaamista. Mutta onhan tietty suurimmalla osalla rekoista eri katkaisijoiden takana noi valot, että päästään porrastetusti tiputtamaan valoja pois, kun vastaantulija lähestyy. Samaan tyyliin ne löytyy eri katkaisijoiden takaa mullakin.
                                        Viimeksi muokannut JOP-1; 30.12.2016, 20:09.

                                        Comment


                                        • Tässä vähän vinkkiä ja kokemuspohjaa led-kaukovaloihin:
                                          Noi Lazerit sekä tietysti testivoittaja Sae Seeker on helvetin hyviä, jopa liian hyviä ja myös helvetin kalliita... Liian hyviä siis siinä mielessä että niillä päästään sinne +500m kantamaan jolloin ne kyllä alkavat aiheuttaa vastaantulijoissa pitkien välkyttelyä...
                                          Samalla ne kyllä kiinnostavat myös konnia...
                                          Työautossa (bussi) on valoja oikeasti paljon ja kyllä näkyy, omaan autoon hommasin Luminalight Striker 220:t ja niille tarkoitetun kilpitelineen,jonka pulttasin läpipulteilla palkkiin kiinni .
                                          Ei tärise eikä tarvi mitään ylätukia.
                                          A6 4f Allroadin keulaan istuu kivasti.
                                          Tehokas valokuvio yltää helposti yli 200m eikä häikäise yhtään auton keulan edestä.
                                          Paras hinta/laatusuhde mielestäni ylivoimaisesti,koska palaillaan näitä on myynnissä n.90€/kpl.
                                          Jos haluaa hiukan enemmän hifistellä niin sitten Striker 370:t,joilla saisi täydellisen tasaisen valomaton sinne +200metriin,ja nekin mahtuvat oivallisesti siihen samaan kilpitelineeseen.
                                          Sekin muuten on kun RST:tä eikä mitään läkkipeltiä,joten kestää varmasti ja hinta 20€.

                                          Comment


                                            Olisiko mitään kuvia esittää allroadin lisävalojen tehosta?

                                            Comment


                                            • Olen hieman eri mieltä noista SAE Seekereistä tai siitä, että häikäisisivät liikaa; asensin B8:iin SAE Seeker 10:t (eli ei niitä uusimpia X-versioita) ja säädin ne sivusuunnassa hieman harittamaan (vasen vasemmalle, oikea oikealle), jotta valoa riittää tielle ja metsähallituksen puolelle myös mutkissa. Valokuviohan noissa on matala ja leveähkö ja ainakaan tuolla setupilla eivät vastaantulijat välkyttele, vaikka lyhyille vaihtamista vähän venyttäisikin - toki järki oltava mukana. Valoa kyllä tosiaan riittää ja esim. ohituksen aikana, kun ohitettavan rinnalla laittaa pitkät päälle, niin kyllähän sitä väkisin tulee sellainen "Tulkoon valkeus - ja valkeus tuli" -fiilis.

                                              Comment


                                                Tuo Seeker 10 on aika eri valo kuin Seeker 10X . 10X on neljällä ledillä, referenssi 30. Selkeästi pidemällä valokuviolla. Toisaalta minulla jo auton oma h1-tuikuilla varustetut pitkät saa vastaantulijat vaihtamaan turhan aikaisin lyhkäsille. Sivuteillä 10X on kivat ( voisi olla leveämpi kuvio), isommilla teillä täälläpäin sen verran liikennettä ettei pitkiä tule paljoa käytettyä.

                                                Comment


                                                • Joo, no siinä tapauksessa ei tosiaan pidä puhua noista valoista samassa lauseessa. Seeker 10:ssä ref. 20 ja tehot 20 W. Toki noillakin näkee vallan mainiosti ja se oli itse asiassa yksi kriteerikin, että valot eivät olisi liian pistemäiset.

                                                  Comment


                                                  • Kellään kokemuksia W-Light Neptune valoista? 7" tai 9" kakkulat olisi tarkoitus B7 keulaan ruuvailla. Pyöreät tykit sopii mielestäni paremmin kuin nuo kulmikkaat, joten hyvät pyöreät lisävalot haussa.
                                                    Viimeksi muokannut okkim; 11.2.2017, 18:51. Perustelu: Ei allekirjoituksia.

                                                    Comment


                                                    • Miten olette B7 keulaan törkännyt valot kiinni? Mulla Purelux Road 72 ledbar ja siihen valoteline, joka laitetaan kilven taakse. Pysyykö tukevasti pelkillä ruuvien kanssa ilman tärinää? Vanhaan B5 porasin etupalkkiin reijät ja pulttasin kiinni.

                                                      Comment




                                                      • Touaregin puskurin sisään hujahti maxtelin ledipötkö suhteellisen pienellä väkivallalla. Pultattu teline kiinni puskuripalkkiin.
                                                        Antaa melkoisesti enemmän valoa mitä odotinkaan. Mukavan leveä ja pitkä valo, paistaa toki auton eteenkin melkoisesti mutta haittana vähän käyttäjäkohtaista. Valoa kun kuitenkin piisaa kirkkaana melkoisen kauas. Vaimokin tykkäsi.
                                                        Viimeksi muokannut LauriJT; 11.2.2017, 16:58.

                                                        Comment


                                                          Onko kenelläkään lisävaloja autossa, jossa adaptiiviset valot?
                                                          Tällaisessahan ei ole xenonissa perinteistä läppämoottoria, jossa on/off-asento vaan tuo valojen vaihto lyhyistä pitkille tapahtuu liukuvasti.
                                                          Mistä tällaisessa otetaan heräte pitkille vai pitääkö kylmästi tehdä oma kytkin?
                                                          Kyseessä siis A6 4G

                                                          Comment


                                                          • Onkos kuvaa tuosta maxtelin pötköstä miten valaisee todellisuudessa?

                                                            Comment


                                                            • Ei ole vielä. Voisin koittaa tässä joku ilta ottaa kuvan. En minä tuommoisesta välttämättä uutena sitä 450 maksaisi, mutta käytettynä sain ihan kohtuuhintaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X