Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A5 etupään narina käännyttäessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A5 etupään narina käännyttäessä

    Löytyisikö täältä neuvoa ennenkuin aletaan arvailemaan ja avamaan pohjapanssaria: etupää alkoi narista joustoissa mutta vain kääntäessä. Ei vielä tien mutkissa mutta parkkipaikoilla ja kadunkulmissa. Ääni on esiintyessään aika voimakas.

    Epäilen kallistuksenvaimentajan koiranluita. Vaimentajan puslat kai narisisi myös suoraan ajettaessa? Ohjauksessa ei ole väljää.

  • #2
    Koiranluuthan ne narisi omassa.

    Comment


    • #3
      Voitelu vai vaihto?

      Comment


      • #4
        Vaihtoon vaan, ne puslathan siellä repeää irti holkistaan ja alkaa narista. Eikä ole kovin kalliita osia. Tyyppi on muuten muuttunut jopa kahteen kertaan MY09 jälkeen, uudemassa versiossa on isommat puslat ja runko on joko muovia tai alumiinia. Runkomateriaalilla ei ole toiminnan tai keston kannalta väliä mutta lienee syytä olla samankokoisilla puslilla varustetut versiot molemminpuolin.

        Comment


        • #5
          Toinen vaihtoehto on iskarin korvakon kiinnitys alatukivarteen. Ruiskuttele nivelet yksi kerralla läpi vaikka WD40:llä ja katso minkä kohdalla narina loppuu

          Comment


          • #6
            Se että narinaa tulee vain käännettäessä, viittaisi johonkin puslaan joka kääntyy mukana. Iskarin jalka ja siihen kiinnitetty koiranluu eivät käänny vaan ainoastaan vääntyvät eteen ja taakse kääntyessä.

            Noh, täytyy ottaa panssari irti, löytää monttu ja alkaa keinutella autoa. Panssari vain on aika tuhdisti kiinni, täytyy keksiä jotain muutakin huollettavaa samalla.

            Comment


            • #7
              itselläni oli sama vika ja paikallistin sen alapalloniveleen oli helppo vaihtaa kun ei tarvi säätää kulmiakaan ollenkaan auto a4 b8 ja ei maksanut kuin 28e

              Comment


              • #8
                petena, vaihdoitko tukivarret vai pelkän pallonivelen? Minkä pallonivelen narinaa se oli, etumaisen vai takimmaisen tukivarren?

                Opettelen vielä uudemman sarjan niveliä - vanhemmissahan vaihdetaan koko tukivarsi.

                EDIT: Partsbasesta selviääkin että etumainen pallonovel on erillinen osa. Jep, kun öljyn suihkuttelu ei auttanut ja ääni on ulos aika metallinen ja tulee navan (auton) seudulta, se voipi olla tuo pallo. Vaihtoon siis. Onnistuu ilmeisesti itsekin aika helposti?
                Viimeksi muokannut ttenhunen; 21.8.2015, 11:18. Perustelu: Lisäys

                Comment


                • #9
                  pelkästään sen alapallonivelen
                  http://www.mister-auto.fi/fi/palloni...913_g2462.html
                  ton osan, onnistuu itekkin vaihtaa kun ei kulmat muutu mihinkään
                  sori ku kesti ollut töissä :)
                  oli kuin ois hetekalla kääntynyt parkissa :)

                  Comment


                  • #10
                    Pallonivel narisi mullakin. Aina kun käänsin pyörii vaik parkkeerates
                    Kumin välistä ruiskulla öljyä väliin, niin on helppo todeta onko viallinen, ja ei ollu kalliit eikä hankala vaihtaa. Ainoastaan alapään kiinnitys vaatii "väkivaltaa" irrotakseen.

                    Comment


                    • #11
                      Aikapulan vuoksi vein korjaamolle. Siellä saatiin toiselta puolella halki olka-akseli ja uuden kasaamisen jälkeen alkoi huutaa myös 5tkm vanha laakeri. Eli pikkujuttu muuttui neljän päivän projektiksi.

                      Toivottavasti toinen olka-akseli ei murru seuraavassa kaarteessa...

                      Comment


                      • #12
                        Miten ne alapalloa vaihtaessa olka-akselin halkaisivat vai olivatko ylätukivarsien kimpussa? Toivottavasti maksaja on kuitenkin joku muu kuin artisti.
                        Viimeksi muokannut turbokiisseli; 31.8.2015, 22:22.

                        Comment


                        • #13
                          Saivat siis pyörännavan halki kun yrittivät saada pallonivelen pois. Siinähän vaihtuu sitten koko olka-akseli.

                          Lisäksi aika tuoreelle laakerille tapahtui jotain (alkoi jurista) ja sekin vaihdettiin.

                          Noh, nyt pitäisi olla kunnossa.
                          Viimeksi muokannut ttenhunen; 6.9.2015, 18:43. Perustelu: Lisäys.

                          Comment

                          Working...
                          X