Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kattoluukun nollaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kattoluukun nollaus

    S6 4B C5 v. 2000 kattoluukku piti purkaa ja putsata.
    Samalla ilmeni, että moottori on sökö, kun se ohjauskytkintä käännettäessä välillä pyöri ja välillä vaan rele naksutti ilman, että moottori pyöri.

    Nyt ongelmana on systeemin kohdistus.

    Ohjeen mukaan kattoluukku sulkuasennossa moottori ajetaan irrallaan 0-asentoon ja sitten se asennetaan paikalleen.
    Valitettavasti missään ei kerrota, miten luukun sulkuasento määritellään.

    Luukku on sulkuasennossa eli kiinni kahden muun asennon eli takareunan nostoasennon alun ja luukun aukeamisen vaatiman takareunan laskun välillä siirtovaijereiden liikematkalla n. 5 cm.

    Mihin kohtaan ne siirtovaijerit on asetettava sen 5 cm matkalla, jotta kaikki toimisi oikein?

  • #2
    ...

    onko tuosta Bentleyn A4 B5(vm.2000) ohjeesta apua?
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Itse muistaakseni otin moottorin irti, ajoin sen sähköllä kiinni asentoon. sen jälkeen veivasin luukun manuaalisesti kiinni ja asensin moottorin paikoilleen. Luukun liukukiskot kannattaa putsata huolellisesti ja voidella, niin luukku liikkuu ongelmitta

      Comment


      • #4
        Kiitos Sepe, näyttäisi selvittävän asian.

        Tuin voitelusta samaan tulokseen Nikke.
        Näyttää olevan likaa ja rasvakin lienee alkuperäistä.

        Onko jokin rasva erityisen sopivaa vai voiko käyttää esim. Dry Lubea?

        Comment


        • #5
          Käytin sencon paineilmanaulaimiin tarkoitettua öljyä. Kattoluukkuihin marmorilla myytävä rasva on vissiin jotain silikonipohjaista. Siitä oli joskus keskustelua foorumilla. Saatavuus hieman hankalaa ja oli aika tyyristä.
          Mulla oli ongelmana luukussa tahmaiset kiskot. kattoluukkua kiinnilaitettaessa, voimanrajoitus puuttui peliin ja ajoi luukun takaisin auki.

          Comment

          Working...
          X