Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hammastangon suojakumin vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hammastangon suojakumin vaihto

    Onko antaa jotain vinkkiä, miten sen sisemmän (=taemman) suojakumin klemmarin saa nätisti irti ja ennenkaikkea uuden paikalleen? Auto A8 D3.

    Vaihto on pääpiirteittäin erittäin selvästi kuvattu esim. tässä videossa ja klemmarit on just samanlaiset mullakin.

    https://www.youtube.com/watch?v=J2do8DdgrGw

    Mutta ongelmana että tuo taempi on A8:ssa niin syvällä (20-30cm vapaasta tilasta), ettei sinne pääse alta, päältä tai sivulta, vai onko siinä joku jippo mitä en huomaa?

    Tässä kuva ja pitkällä tasapäämeisselillä tuon alkuperäsen puristeklemmarin (vai mikä lie virallinen nimi, merkitty keltasella ympyrällä), saan varmasti hajotettua irti, mutta millä työkalulla saan uuden paikalleen?

    Joku näitä enemmän tehnyt varmasti osaa mulle neuvoa sen jekun tai oikeanlaisen kiristimen+työkalun.
    Attached Files

  • #2
    Laita nippusiteellä kiinni. Pysyy kyllä kiinni silläkin.

    Comment


    • #3
      Pysyy varmasti, mutta kuinka kauan. Eiköhän siihen ole syynsä, miksi valmistaja toimittaa sen rosterisen lemmarin siinä osan mukana. Tuo homma on kuitenkin sen verta v-mäinen, että jos itselle tekee, niin tekee kerralla kuntoon. Haastava se on sinne kiristää. Liekkö kehiteltävissä jotain pihtiviritelmää, millä sen sieltä tunnelista kiristää.

      Comment


      • #4
        Nippareilla laitoin urssiin ja pihdeillä vedin tiukalle. Eihän tämäkään varsinaisesti vastaa kysymykseen, mutta siellä on kestäneet 3-4v tähän saakka.

        Saako sisälokaria pois edestä ja siten tilaa lisättyä?
        Itse ehkä repisin tuon vanhan suojakumin pois, laittaisin klemmarin täällä päässä hollille, pujottaisin tuonna ja pikku räikällä vaikka sitten yrittäisin kirrata paikallaan.

        Comment


        • #5
          Tässä kuvassa on sisälokari jo pois. C5:ssa on, ainakin Bentleyn mukaan, semmonen muovinen härpäke jonka voi poistaa tieltä ja tilaa tulee lisää mutta ei tässä. Enkä ole löytänyt mistään Bentleyn service manualia A8:lle josta tuon ohjeistettu vaihto kävisi ilmi. Linkkivinkkejä otetaan vastaan...

          Comment


          • #6
            Ilmeisesti kyseessä klemmari, jossa 7-8 millin kanta hexacon. Pienellä räikkäkiintoavaimella vaikka vartta jatkettuna voisi onnistua helpostikin.

            Comment


            • #7
              Mitäs jos käännät renkaat ihan oikealle? Tuleeko se tarpeeksi esiin?

              Comment


              • #8
                Eihän tuo sisäpää mihinkään liiku renkaita kääntäessä.

                Ilmeisesti kyseessä klemmari, jossa 7-8 millin kanta hexacon.
                Ei ole kun kertakäyttöinen joka puristetaan kasaan.

                Työkaluhyllystä pihtejä katselemaan, joku tämän tyyppinen ratkaisu:
                http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Ka...at-2000036101/

                Itsekín käytän yleensä nippusidettä.

                Comment


                • #9
                  Niin tosiaankin eihän se liiku, ei oikein ajatus kulkenut. Ajattelin vissiin raidetangon sisäpäätä.

                  Comment


                  • #10
                    Näillä vinkeillä eteenpäin, kiitoksia, kommentoin tulosta kunhan kerkeän hankkimaan uuden suojan ja ähräämään.

                    Comment


                    • #11
                      Tossa videolla näkyvät klemmarit on Oetikerin tekeleitä. Niille on oma pihtinsä, missä on puristusleuka sivussa. Mahtuvat ahtaisiin paikkoihin. Pihdin numero on on 14100083 ja kuva pihdistä löytyy Oetikerin työkalukatalogista
                      http://www.bpi-chempump.fi/images/do...ityökalut.pdf

                      Nuo pihdit eivät olleet edes kovin kalliit.

                      Comment

                      Working...
                      X