Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 etupyöränlaakerin vaihdosta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a4 etupyöränlaakerin vaihdosta

    Kuinkas ton laakeripesän saa irti tolpasta.Pitääkö prässätä? Soitin kahdelle käyttöauton ruuvarille ja kumpikin sanoi että kun ottaa ne neljä pulttia pois takaa niin pitäs irrota käsin mutta aika hiljasta on.

  • #2
    Voi olla korroosion kalvama ja tiukassa mutta noin se pitäs lähteä. Rost-offia ja voimaa niin lähtee.

    Kai sulla vetari on eestä pois..?

    Comment


    • #3
      Otin koko tolpan pois ja vein prässättäväksi.Entine laakeri klopisi ja raasti kunnolla

      Comment


      • #4
        Tuntuu olevan B6 A4:ssa huonot etulaakerit, täälläkin vaihdettu toinen aika pienillä kilometreillä.

        Comment


        • #5
          Mulla on jo 120tkm ajettu.Apukuskin puolen vaihdoin.Epäilin motoparkin kiertosuuntaa syyksi!? No kuskin puolelta pitäs ylävarret vaihtaa tai ainaki toinen ja raidetangonpäät o/v.

          Comment


          • #6
            Voisko normaalia leveemmät vanteet tai painavammat rengas/vanne yhdistelmät aiheuttaa tuollasta. Mulla nimittäin laukes tuo ohjausvaihde kun pistin kissannahat ja 18" vanteet silleen niinku melkeen heti. 16" normipyörillä ei ollu mitään viitteitä tuosta. Tai noin mä sen arvioin. Tuli hieman raskaampi nimittäin kääntää 245/40 renkailla kun 225/50.

            Comment


            • #7
              Joo tietysti sekin on ollu varmasti yks tärkeimmistä tekijöistä.

              Comment


              • #8
                Normigummeilla, mopokoneella ja ilman motoparkkia kesti Teron lukemaa vähemmän ja kuskin puoli 1/2v myöhemmin.
                Uudella kestoikäteorialla saatu lievä kevennys kusee sittenkin kestoikään vaik suoraan ajelis.

                Comment


                • #9
                  Onko A4:sen orkkisetulaakerit SKF:n valmistamia?

                  Comment


                  • #10
                    Ainakin Käyttöautos sanoivat että olis.

                    Comment


                    • #11
                      Jaahas, pakko kait se on sitten uskoa, ettei SKF-laakereidenkaan laatu ole enään kovin kummoinen. Tätä olen epäillyt siitä lähtien, kun löysin SKF-boksista made in banaanimaa -tekstin. Luulisi autotehtaalla olevan sellaiset laakerinasennuslaitteet, ettei asennusvirhettäkään voida syyttää näissä lakruvaurioissa.

                      Comment


                      • #12
                        SKF:ää tehdään Saksassa ja Italiassa (ainakin). Tutun endurance bmw:hen laakereita ostettaessa myyjä kieltäytyi myymästä Italiassa tehtyjä kun kuuli kyseessä olevan kisapelin.

                        Comment


                          #13
                          Ne laakerit saattaa mennä senkin takia että suunnittelussa on hyväksytty niihin kohdistuvaksi aika suuria rasituksia, suurempia kuin pitäisi? Molemmissa Mitsubisheissä kesti 350tkm, nyt tässä audissa meni jo 140tkm:ssä... Samoja laakereita kaikki tyynni, mutta eri konstruktio ympärillä.

                          Comment


                          • #14
                            Paikallinen laakerikauppa myöskin totesi että ei voi SKF:n nimeen enää luottaa. Ovat ostelleet ympäri maailmaa pienempiä putiikkeja ja laatu tullut alas.

                            Comment


                            • #15
                              Jatketaanpa tähän sen verran, että mitkähän mahtaa olla kiristysmomentit navan pultille ja noille 4:lle laakeripesän pultille?

                              Comment


                              • #16
                                Navan pultille vois olla 120Nm+90astetta

                                Comment

                                Working...
                                X