Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kesärenkaat hakusessa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Vaikea sanoa, mikä olisi Ultrien halvin hinta, kun valtaosa saamistani tarjouksista on ollut kytkykaupassa rengaspakettiin. Ainoa tarjous pelkistä 17" vanteista on ollut 940e/4kpl.

    Vanteissa noi hinnat näyttää menevän suunnilleen siten, että tuuma lisää halkaisijaa nostaa sarjan hintaa öbaut 200-300e.

    Rengasmaailman nettisivujen mukaan OZ Superleggerat maksaa 18" koossa 1360e/sarja tällä hetkellä. Toi tosin ei taida olla markkinoiden paras tarjous. Ultrien hintoja eivät näemmä ole saaneet nettiin.

    Comment


      #62
      noi sun rengaslasin hinnat on pelkille kumeille, joten et ilmeisesti sieltä kysynyt leggeroita? oli mutten kaks vuotta sitten rengaslasi toiseksi halvin tarjoaja.

      Comment


      • #63
        Toi 940e on juurikin Rengaslasin hinta.

        Comment


          #64
          Onko kukaan ostanut www.rengas-online.com yhtään kiakkoja? näyttäis hinnat sisältävän alvin pakkaus - ja postituskulut..

          Comment


            #66
            Rengas-onlinesta jäi surkee maku... kolme viikkoo odotin renkaita eikä tullut. Asiakaspalvelun puhelimessa pyöri aina nauha, sähköposti oli ainut keino olla yhteydessä ja sieltäkin vastattiin aina seuraavana päivänä. Lisäksi renkaat lähetettiin kahteen kertaa, mutta kummallakin kerralla renkaat olivat hävinneet jonnekkin. Kolmen viikon odottelun jälkeen ilmoitin sinne, että hommaan renkaani muualta. Kaikki kaverit ovat kyllä saaneet renkaat ajallaan ilman mitään ongelmiam, mutta mulle ei tullut.

            Comment


            • #67
              Yksi vaihtoehto keveille vanteille on Team Dynamics:in Racing sarjan vanteet (esim Pro Race 1 15 tuumasena 6.4 kg / kpl).

              Tuolta voi kysellä: http://www.isla.fi/vanteet.htm

              Comment


              • #68
                Nyt pitäisi tehdä päätöksiä renkaiden ja vanteiden suhteen. Mahtuuko 225/45 R17 kumit ja 17" ET 37 vanteet varmasti vakioalustaiseen S2A:han, siis niin, ettei kumit ota missään vaiheessa kiinni loksuihin/alustarakenteisiin?

                Pikkuisen arveluttaa, kun noi 205/55 R16 vakiorenkaat ET35 vanteella jo ovat melko lähellä loksujen ulkoreunoja.

                Toinen mahdollisuus olisi 205/50 R17 rengas, joka varmastikin menisi. Mutta se on "epästandardi" koko ja siksi selvästi kalliimpi vaihtoehto.

                Comment


                • #69
                  Mulla on 235/40-17 mutta ET:tä en muista, täytyy tsekata.

                  Jos jollakin on ylimääräisiä 205/50-17 kumeja niin mulle kelpaa

                  Comment


                  • #70
                    Kyllä ne sinne mahtuu, jos et vala takakonttia täyteen betonia. Tai siis riippuuhan se vielä tuon vanteen leveydestäkin.

                    Comment


                    • #71
                      Mahtuuhan ne sinne, ei tuskaa. 225/40/18 ET35 pyörii ilman kiinniottamisen vaaraa, vaikka takana ei tietenkään liikaa matkaa kaareen ole. Edessähän on ruhtinaallisesti tilaa.

                      Esimerkkikuvia vakioalusteisesta.

                      Comment


                      • #72
                        8,5 tuumaa leveällä vanteella on edessä raidetangonpää todella lähellä. Takana menee sitten kanssa aika läheltä sitä tukivarsi kynkkää. Nämä siis tuossa 18 tuuman koossa ET 35 ja 225/40 renkaalla.

                        Comment


                        • #73
                          Vanteen leveyden unohdin kysyä, mutta olettaisin sen olevan 7-8". Todennäköisesti 8".

                          Comment


                          • #74
                            Mulla on pari kesää ollut alla 225/45R17 (7,5" leveä vanne, ET35) eikä ole ainakaan tähän asti kertaakaan ottanut kiinni mistään.

                            Comment


                            • #75
                              http://rautamo.fi/vanteet/replica/25...s4_375x370.jpg
                              Tuollaiset RS4 replivat irtoaisi 640? 18"
                              Siihen 225/55R18 noksun Z pakettiin 680?/sarja paikallisessa liikkeessä. (Vianor nettihinta 933?/sarja)
                              Eli yhteensä 1320? asennettuna.

                              Mutta mahtuuko tuo pyörimään a4 b5 korisessa kunnolla? Autossa siis vakioalusta ainakin vielä tänä keväänä
                              Edit: Vajaan jäisi ylimääräiseksi 205/55R16 setti _uusilla_ pirellin p6000 renkailla. Vanteina hyvä kuntoiset MB italian siistit vanteet. Jos kiinnostusta, niin PM vaan.

                              Comment


                              • #76
                                Siihen 225/55R18 noksun Z pakettiin 680?/sarja paikallisessa liikkeessä.
                                Onkos tuossa joku kirjotusvirhe?

                                Comment


                                • #77
                                  Itselle tulossa 225/40x18 nexenit 8.5"x18 ET35 vanteille. Autohan on S4 2.2TQ -92
                                  Pitäs olla kuulema hyvät renkaat, enkait mie muuten niitä olisi ottanut :)

                                  Comment


                                  • #78
                                    Siihen 225/55R18 noksun Z pakettiin 680?/sarja paikallisessa liikkeessä.
                                    Onkos tuossa joku kirjotusvirhe?
                                    On, tahallinen kirotusvirhe

                                    Comment


                                    • #79
                                      Vanteiden arpominen vaan jatkuu. Näyttääpi siltä, että noita 17" OZeja ei saa, kuin min. 8" leveydellä sopivalla pulttijaolla & ET:llä. Mielummin hankkisin 7-7,5" leveän vanteen. Ei olisi toi rengaskoko niin rajoitettu silloin.

                                      Onkos kellään mitään pahaa sanottavaa Team Dynamicsin Prorace 1.2 -vanteista. Siinä olisi kohtuu kevyt valssi. Kokojakin löytyisi 5x112 pulttijaolla, ET35:sella koossa 16x7" ja 17x7,5". Niitä voisi harkita, jos vaan sopuhintaan jostain irtoavat.

                                      Edit: Tekno-rengas tarjosi tota TD Prorace 1.2 -vannetta koossa 17x7,5 ET35 hintaan 890e. Pitänee vakavasti harkita sitä, olisi haluamassani koossa ja hippasen halvempi, mitä paras tarjous (940e) noista 8" leveistä OZeista on tähän mennessä ollut.

                                      Comment


                                      • #80
                                        Onkohan kenelläkään kokemuksia Cooper merkkisistä renkaista?
                                        Euromasterilta saisi melko edullisesti kierroksen tämmöisiä, mallia en muista mutta koko olisi kuitenkin 225/40R18. Hintaa sarjalla olisi ~670?.

                                        Comment


                                        • #81
                                          Ässässä oli viime kesänä Avon/Cooper ZZ3 225/45R17 renkaat. Kovasti kehutut ominaisuudet noilla renkailla, mutta omaan käyttöön uraherkät, mikä voi johtua myös vanteiden ET:stä.

                                          Comment


                                          • #82
                                            Mulla kans Avon ZZ3:set ja 245/40/18. Ovat uraherkät, mutta johtunee myös hieman vanteista :)

                                            Comment


                                            • #83
                                              Taitaa olla joka ostokerralla tuurista kiinni minkälaisen rengassarjan saa alle. Itse kävi eilen Joensuusta Rengasmyynnistä kesäksi GY F1 225/40R18. Ihan luottavaisin mielin ostin vaikka kaikilla tuntuu olevan erilainen kokemus/käsitys niiden käyttäytymisestä ja kestämisestä. Edellisessä Toyotassa oli 205/40 R17 Marangoni Zetat. Etukäteen ja vielä myöhemminkin moni varoitteli minun polkaisseen kunnnolla paskaan (ei tule kestämään kesääkään, pidä tiukasti ratista niin pysyt tiellä, jne kommentteja). No, Carina kulki yhdellä sormella ohjaten kuin kiskoilla suoraan ja mutkissa ja yhden kesän ajossa (tosin vain ~6000 km!) pintaa hävisi 1-1,5mm / rengas. Asiaa varmaan auttoi myös se, että alustan osat ja kulmat oli oikeasti kunnossa. Pikkuveljellä samanlainen satsi ´93 2,3l Preludessa meni pilalle reilussa kesässä alustan kunnosta huolimatta. Samoin jotkut ovat joskus kehuneet Kumhon renkaita, itsellä meni aikanaan yksi sarja ruvelle hyvin nopeasti. Ajotapa ja auton toiminta eivät muuttuneet normaalista, ei ennen eikä jälkeen tapahtuneen.

                                              Varmuudella voi sanoa vain että syksyllä kesärengaskauden jälkeen vasta tietää minkälainen säkä kävi tällä kertaa rengasruletissa. Tulisi vaan se kesä nopeasti...

                                              Comment


                                              • #84
                                                Onko jollain kokemusta noista Bridgestone Potenza RE050A? Ne oli ainakin voittanu Auto Sportin testin...

                                                Hinta on aika samoissa kun F1:llä ja aika paljon vähemmin mitä PS2:lla. Tuolla kun aiemmin kirjoitin, et Pilot Sportit ja F1 oli melkein samanhintaiset, niin ne Misukat ei ollu PS2, vaan ne vanhemmat. Noi PS2:t maksoikin melkein tonnin kierros. Noi Potenzat sais 770?:lla.

                                                Comment


                                                • #85
                                                  Vähän offtopic, mutta rengas kuin rengas on "testivoittaja", kun vaan riittävästi lukee noita netistä löytyviä rengastestejä. Sen verran menee ristiin testitulokset.

                                                  Luulenpa, että rengas on niin kovasti makuasia, että on mahdoton määritellä yksiselitteisesti parasta rengasta. Yhden mielestä rengas X voi olla ihan huippu, kun toinen taas pitää samaa kumia aivan kelvottomana. Ehkä arvostavat vaan niin eri ominaisuuksia tms.

                                                  Itsehän noita renkaita pitäisi päästä kokeilemaan ja vertailemaan, jotta löytyisi se itseä eniten miellyttävä rengas. Mahdoton tehtävähän se kuitenkin on tavalliselle tallaajalle. Pitää vaan arpoa, joku rengasmalli jollain stetsonmenetelmällä ja toivoa, että osui valinta edes oikealle tontille.

                                                  Comment


                                                  • #86
                                                    On toki vaikea määritellä parasta rengasta, mutta mielestäni normi kaasuttelijan näkövinkkelistä pitäisi kyllä yhden ominaisuuden merkitä enemmän kuin muiden. Ja se on pito märällä erilaisissa tilanteissa.

                                                    Kyllä kai kaikki uudet renkaat ovat hyvin lähellä toisiaan kun mitataan pitoa kuivalla asfaltilla. Ajattavuudessa ja mukavuudessa kyllä on eroja. Märällä kelillä renkaiden erot kasvavat huomattavasti. Ja kyse on ennenkaikkea turvallisuudesta.

                                                    Itse ajattelin kokeilla parissakin keskiluokkaisten testissä kiitosta saanutta Vredestein Hi-Trac :a koossa 205/55 R16. On vielä halpakin.

                                                    Comment


                                                    • #87
                                                      On toki vaikea määritellä parasta rengasta, mutta mielestäni normi kaasuttelijan näkövinkkelistä pitäisi kyllä yhden ominaisuuden merkitä enemmän kuin muiden. Ja se on pito märällä erilaisissa tilanteissa.
                                                      No tästä ei voisi olla enempää samaa mieltä. Voisi sanoa, että "mikä vaan silestone" pitää riittävän hyvin kuivalla asvaltilla Suomen oloissa. Sadekelillä onkin sitten jo huimia eroja renkaissa, erityisesti jos verrataan tuoretta/kulunutta kumia.

                                                      Comment


                                                      • #88
                                                        Autobildin rengastestin näköjään voitti Hankookin Ventus Prime (K105), siitäkin huolimatta että oli testin toiseksi halvin rengas.

                                                        Comment


                                                        • #89
                                                          Onko kellään kokemuksia etuveto.com -rengasliikkeestä? Myyvät melko edukkaasti renkaita. Taitaa olla suomalainen vastine rengas-onlinelle.

                                                          Comment


                                                          • #90
                                                            Vanteet ja renkaat tuli sitten tilattua. Onpahan taas yksi murhe vähemmän. Täytyy kyllä sanoa, että toi rengasliikkeiden kilpailuttaminen käy ihan työstä, varsinkin jos on vähänkin tavallisuudesta poikkeavia vaatimuksia vanteille/renkailla. Hinnat ei näet ole mitenkään yksiselitteiset. Joku saattaa tarjota rengasta halvemmalla, kun toinen tarjoaa vannetta halvemmalla, sitten kun vielä rengas/vannepakettiin lasketut hinnat ei välttämättä päde, jos ottaa vain renkaat tai vanteet. Sitten vielä rengastöiden, venttiilien, kierrätysmaksujen yms. osuus sotkee kaupantekoa ja tekee hintavertailun hankalaksi.

                                                            Rengaslasi teki minulle lopulta parhaan tarjouksen. Otan vanteet ja renkaat sieltä. Eroa seuraavaksi parhaimpaan tarjouksen tekijään tuli peräti 80e. Tokkopa olisi pakettia saanut sen halvemmalla, vaikka olisi gummit tilannut suoraan rengas-onlinesta ja vanteet ostanut Suomesta siltä joka ne halvimmalla olisi myynyt.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X