Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 typ89 quattro alustasarjat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    80 typ89 quattro alustasarjat

    Enpä löytäny haulla aiheeseen liittyen mitään keskustelua. Ilmeisesti jossain päin Suomea kokoontuu typ89q salaseura jossa näitä asioita puidaan ihan kasvotusten ;)

    Vakioalusta on varsin löysä, varsinkin kun uusin etujouset+iskarit syksyllä ja keula nousi taas vakiokorkeudelle kuoleentuneiden jousien jälkeen, iskarikin näytti vuotaneen. Yksi Audityyppi kysyikin että "mitä sinä olet tehnyt tuolle autolle kun se on noin korkea", duh!


    ap-Sportfahrwerke (http://www.ap-sportfahrwerke.de)
    - Lopettanut toimintansa/konkurssissa

    Bilstein - ei saatavilla

    Eibach - ei saatavilla

    FK-Automotive (http://www.fk-automotive.de)
    Audi 80/90 quattro FKAU30
    - Korkeussäädettävä - 30-65mm
    - 1059e
    Maahantuoja: Pirnetworks Oy (http://www.autovaruste.net)

    G&M Sport (ei tietoa)
    Audi 80/90 quattro 399e
    - 40mm madaltava
    - 399e (ebay.de)
    Maahantuoja: ei tietoa

    H&R (http://www.hrsprings.com)
    Audi 80/90 Quattro Typ 89Q Limousine/Coupe
    - 29 503 - 1 ilman takavakaajaa
    - 29 503 - 2 takavakaajan kanssa
    - 810,50e (http://www.reifenversand.com/)

    KW (http://www.kw-gmbh.de)
    - Coil over variant1 999e (Saksahinta)
    - Coil over variant2 1239e (Saksahinta)
    Maahantuoja: US-Parts (http://www.usparts.fi)

    Spax (http://www.spaxperformance.com)
    Audi 80/90 Quattro excl. 20v - typ 89Q V7691
    - 40mm madaltava
    - 468e (maahantuojalla)
    Maahantuoja: Rally Race (http://www.rallyracefin.fi)

    Weitec (http://www.weitec.de)
    Audi 80/90 Quattro 89Q
    - 45mm madaltava
    - kahta eri mallia myynnissä (epäselkoa mitä eroa)
    - 427e - 447e (saksahinta)
    Maahantuoja: US-Parts (http://www.usparts.fi)


    Säädettävähän se olisi hieno, mutta auton arvo lienee kolminkertaistuu jos tonnin setin sinne laittaa. Spaxin alustoista en löytänyt ainakaan negatiivisia kommentteja haulla joten se nyt vaikuttaisi alustavasti ihan hyvältä vaihtoehdolta. Onko raadilla kommentteja tai ehdotuksia?

    #2
    H&R saatavilla korkeussäädettävänä

    http://www.reifenversand.com/
    29 503 - 1 ilman takavakaajaa
    29 503 - 2

    810,50e ja vanhat tolpat vaihdossa kuten kaikkien muidenkin coil over -satsien kanssa.

    Spaxin excl 20v tarkoittaa juuri tuota takavakaajaa.

    Sitten kun vielä huomioidaan, että sulla on 10/86 auto eli ei irtotolppia vaan napa+tolppa yhtä palaa niin oikeastaan mikään noista korkeussäädettävistä ei sovi. Sun pitää katsella t85q valikoimia. Homma meni ikäänkuin vaikeaksi tai sitten hommaat jostain tuoreammat tolpat. Nehän on sitten mukavampi lähetelläkin. Toisaalta samalla tulee muutoksia esim taka-alatukivarsiin jne jne.
    Tämä höpinä siis tosiaan koskee vain säädettäviä sarjoja. Jousi+iskaripaketit sopii.

    btw www.rallyracefin.fi

    Comment


      #3
      istuisko s2 orkkis jouset tohon mikon peliin? ovat kaiketi noi 20mm madaltavat. Saattasin tietää edullisen jousikierroksen ;)

      Comment


        #4
        Kyllä ne sinne menee ja varmaan korottaa vähän ja jäykistää paljon :)

        Toisin sanoen S2 on ihan eri painoluokan vehe kuin 4syl sedani.

        Comment


          #5
          Kiitos Petri täydentävistä tiedoista, korjasin ne tuonne listaan niin on iloa jälkipolvillekin.

          Tuo yksiosaisten tolppien ongelma olikin tiedossa, jos noita säädettäviä lähtee miettimään. Kaksiosaiset tolpat olisi kyllä huoltomukavuudenkin kannalta jees! Jos säädettävien suuntaan lähden niin ehdottomasti nuo sitten vaan typ89 kaksiosaiset.

          Esitetään vielä muutama tyhmä kysymys, kun olen noista "paremmista" malleista pihalla kuin lumiukko.

          Spaxin excl 20v tarkoittaa juuri tuota takavakaajaa.
          Eli tuo Spaxin settihän sisältää jouset ja iskunvaimentimet ilmeisestikin. Miten takavakaaja liittyy asiaan?

          Toisaalta samalla tulee muutoksia esim taka-alatukivarsiin jne jne.
          Mitä muutoksia alatukivarsiin tulee?

          Anle: Ei kiitos jos kippo nousee entisestään :)

          Comment


            #6
            juu, siinä on se vaara että -20mm madallus ei ihan toteudu kun painoa puuttuu muutama sata kiloa, mutta olisi ainakin jäykkä ;)

            Comment


              #7
              Jaa joo kävi ajatuspieru tuon 20V-sarjan kanssa. Lienee siis asian laita niin että ovat huomioineet painavamman moottorin ja etujouset on vähän jämäkämmät. Neloskoneinen varmaan jää keulimaan.

              Taka-alapallot alkusarjan t89:ssä t85:n tyyliset eli itse pallo olkapalassa kiinni ja tappi sojottaa alaspäin. Tukivarressa sitten vaan säätöpala, jossa reikä pallonivelen tapille. Siis ylösalasin eteen verrattuna pallo.

              En ostaisi 80:een sarjaa jota mainostetaan 80/90 vaan 80:een tarkoitetun. Löytyykö? EOS.

              Comment


                #8
                En ostaisi 80:een sarjaa jota mainostetaan 80/90 vaan 80:een tarkoitetun. Löytyykö? EOS.
                Tarkoittanet tällä etupään painoeroa.

                Innokkaan veppisurffailun ja virtuaaliharrastamisen tuloksena löytyi ap-Sportfahrwerke:lta eri mallit 4cyl ja 5cyl moottoreille. Maahantuoja on tosin hakusessa.

                Rally racelle soittelin ja sieltä sarjaa saisi parhaimmillaan Spaxia parin viikon toimitusajalla ja myyjä tiesi kertoa että tulee iskaripatruunat -> ei mene tolpat vaihtoon.

                No, alustalistaa päivitetty jos joku sattuisi tarvitsemaan...

                Comment


                  #9
                  Muutaman kuukauden pohtimisen jälkeen päädyin Spaxiin, pitäisi saapua heti vapun jälkeen tai sitten toiset pari viikkoa lisää. Pitänee raportoida kokemuksia sitten kun sarja on alla.

                  Comment


                    #10
                    Noin, pälli hajosi 1-osaisiin tolppiin! Vaan nytpä on Spax V691 alustasarja alla. Sarja on speksin mukaan siis 40mm madaltava. Omiin mittauksiin lokasuojasta pyörännapaan perustuen sarja tiputti tasan 35mm sekä edestä että takaa. Ulkonäöllisesti olisi saanut mielestäni mennä ainakin sentin vielä lisää, mutta toisaalta tuo on nyt ihan hyvä kompromissi jos/kun ajaa muuallakin kuin kaupungissa.

                    Ajettavuus parani omasta mielestäni sopivasti, enää ei kallistele sikana ja liian kova alustasta ei kuitenkaan tullut, vaikka joka kulmassa on nyt Powerflexin puslat. No, makuasioita nämä tietysti.

                    "Hauska" oli kun irroitin etutukivarsista kallistuksenvakaimen ja vasen tukivarsi liikkui auton pitkittäissuunnassa n. puoli senttiä. Ei ollut ihme jos veteli urissa... Nyt menee oikein nätisti.

                    Kuva ennen ja jälkeen

                    Kuvakulmissa on vähän eroa, mutta toivottavasti siitä jotain tajuaa. Molemmat kuvat on otettu tankki täynnä.
                    Attached Files
                    Viimeksi muokannut peiponen; 5.4.2012, 01:57.

                    Comment


                    • #11
                      Elikkäs mistä löytyisi kyseiseen malliin sopiva alustasarja?

                      Comment


                        #12
                        http://www.google.com

                        Ja sinne weitec, h&r, kw, supersport, kaw ja jne...
                        Löytyyhän niitä kun etsii.

                        Comment


                          #13
                          Tämän ilmoituksen perusteella tarjoili TATECHNIX omaan Typ89 quattroon "80 / 90 Quattro incl. Coupe 4+5Zyl. 89Q". Eikä ollut järin hinnan kiroissakaan.
                          Onkos tuollaista kukaan ostanut jotta olis kokemuksia mimmoinen se on ajossa?

                          Comment


                            #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja Lipponen Näytä viesti
                            Tämän ilmoituksen perusteella tarjoili TATECHNIX omaan Typ89 quattroon "80 / 90 Quattro incl. Coupe 4+5Zyl. 89Q". Eikä ollut järin hinnan kiroissakaan.
                            Onkos tuollaista kukaan ostanut jotta olis kokemuksia mimmoinen se on ajossa?
                            Tilailin kotva sitten yllä mainitsemani alustasatsin ja tänään UPS:n mies oli tuon kotia toimittanut. Osaisiko joku foton perusteella vahvistaa että sarja sopii tuonne Typ89 Q:n alle?
                            Ei innostaisi lähteä kauas autoa rassaamaan vain huomatakseen ettei sarja olekkaan sopiva.

                            Kuten jossain muussa ketjussa jo hieman uhkailinkin niin tukivarsien puslat tulee POM:ista (polyasetaali). Ekaa alettiin koneistaa tänään mutta tuli pieni mutka matkaan kun rysäytettiin sorvin pakkaan. No huomenna jatketaan harjoituksia.
                            Viimeksi muokannut Lipponen; 24.6.2016, 09:57.

                            Comment


                            • #15
                              Vaikuttaa ihan oikeelta setiltä. Ite ostasin viellä ne uudet korkit mitkä lukitsee tuon patruunen.

                              Comment


                                #16
                                Joo, oikean näköiset on jos toiset on paksummat kuin toiset. Ne paksummat tulee taakse. Suosittelen myös korkkien ostamista, joskin itselle tullut vasta 1kpl vastaan joka on pitänyt irrottaa rikkomalla. Mutta sapettaa jos tapahtuu. :)

                                Comment


                                • #17
                                  Mitä kustansi setti? itseänikin kiinnostaisi laittaa profiilin audiin. Vaikuttaisi alusta olevan vähän lötkömäinen jo näillä kilometreillä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kiitokset vahvistuksista.

                                    Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
                                    Suosittelen myös korkkien ostamista
                                    Ööh korkit?
                                    Click image for larger version

Name:	audinjousi.jpg
Views:	1
Size:	48,1 Kt
ID:	1604471
                                    Siis mahdollisesti tuossa kuvassa ympyröity palikka. Onko jälleen sellainen osa että kannattaa jättää mätänet väliin. Eli Tepolta tai marmorilta hommata. Eteen hommasinkin jo uudet laakerit iskarin yläpäihin.

                                    Alkuperäinen kirjoittaja Nube
                                    Mitä kustansi setti?
                                    Jäiköhän satsin hinnaksi noin 380€ kotiin kannettuna. ACF alennusta tuossa tais olla mukana jonkin verran eikä nuo nyt niitä kalleimpia settejä olleet muutenkaan.

                                    Nettivaraosassa joku myy vastaavaa settiä etuvetoisiin 80/90:siin. Häneltä kyselin käyttökokemuksia. Kuulemma satsi on jäykkä muttei kuitenkaan mikään hammaspaikkojen irroitin. Kuullostaa siis itselle juuri sopivalta.
                                    Tarttee kertoilla käyttökokemuksia kunhan saa tuon auton alle. Enemmän jännittää miten puslaratkaisu tulee toimimaan.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuosta kuvastasi osa nro 4 on se korkki jota porukka tarkoittaa, eli "korkki" jolla iskaripatruuna lukitaan tuon tolpan sisään.

                                      Comment


                                        #20
                                        Mitenkä on Teemu sulla alusta toiminut audissa ja oletko tyytyväinen siihen? Oletko mittaillut maavaraa kuinka paljon jäi tuolla 40mm madalluksella, eli laskiko enemmän? Ja mukava olisi tietää kestääkö nämä halvat sarjat yli vuotta vai laskevatko öljyt jo ekan 10000km:n jälkeen? 2vuotta takuuta ainakin luvataan.

                                        Mun 2.8v6 coupe quattroon tarjottiin tällaista settiä TaTechnixiltä: Audi 80/90 Quattro Type 89Q vuosille 10/1986-01/1996 (80 / 90 Quattro incl. Coupe 6Zyl. 89Q).
                                        Kiinnostaisi tietää onko tuo kuitenkaan käypäinen setti isokoneiseen coupeen? Eli käykö 90:n etupäähän menevä setti myös v6 koneiseen coupen keulalle, vai laskeeko liiaksi vai käykö ollenkaan?

                                        Comment


                                          #21
                                          Jaksaisko joku vääntää rautalangasta mitä eroa on s2 coupen iskareilla ja jousilla verrattuna normi typ89 coupeen/sedaniin?

                                          Comment


                                            #22
                                            Etupäässä paksummat iskarit.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Nostetaampas aihetta esille. Harrastekulkineeseen, eli typ89q olisi kesää varten melkeimpä kaikki osat hankittuna/rakenteilla, mutta alusta ja jarrut vielä uupuvat. 3/5 ajosta tulee varmaan ihan maantiellä ja loput asfaltti/jääradalla.

                                              Rally Raceen tuossa tulikin jo soiteltua ja sieltä sain hinnaksi 1650e korkeus- ja jäykkyyssäädettävälle sarjalle, jotenkin kuulostaa aika paljolta.
                                              KW:n Variante 1 näyttäisi olevan n. 1200e, mutta siitä taasen puuttuu se jäykkyyssäätö.

                                              Jääkö vielä jotain muita vaihtoehtoja? Itse rakentaminen ei tule kyseeseen, koska aika ei enää riitä siihen.

                                              Jarruille saa myös tarjota päivitys ehdotuksia. 4x108 navat tällä paikalla ja mielellään pysyisin 16" vannekoossa.

                                              Comment


                                                #24
                                                Eli iskareiksi tuli ostettua Bilstein sportit ja nyt pitäis löytää vielä jouset kaveriksi.
                                                Onko kellään kokemusta näistä? https://www.completos.fi/fi/tuote/al...-3530mm-lowtec

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Lähinnä siis, että nuo yleensä sopii kyseiseen autoon.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Eiköhän nuo sovi kun näkyy mainittavan 'B3q' eli äskakkosen tapauksessa coupe-korinen quattro. Nuo onkin järkevässä suhteessa madaltavat, kun etupää tippuu hivenen enemmän. Itsellä kokemusta H&R:n 30/30 jousista ja nuilla jousilla perä tuntui roikkuvan aina matalammalla kuin keula.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Juuri tuon takia nuota kattoinki jotta vois olla hyvä, kun madaltaa edestä enemmän

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Lainataas vanhaa ketjua, kun huomasin että näihin vanhoihin quattroihin (ainakin B3,B4 ja typ89) on saatavilla nykyään Puolalaiselta Mts technik firmalta coilover sarjoja.
                                                        Itselläni on muutaman vuoden kokemus street coilisarjasta Bmw käyttiksen alla eikä mitään moitittavaa.

                                                        https://mtstechnik.com/en/navigation...its-23965.html
                                                        Viimeksi muokannut settari; 18.4.2023, 20:35.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X