Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenonit ei syty aina

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Xenonit ei syty aina

    Tässä erätauolla rustaan hummm.

    Viikon säätäny xenoneita (orkkis) ja isoimmaksi ongelmaksi muodostunut se ettei aina syty jompi kumpi polttimo,välillä ei syty kumpikaan. Ei siis särinää eikä ininää edes sytyttimestä, ihan kuin ei tulis virtaa ollenkaan. Akka ajo töistä tänää 30kmvalot pimeenä kunnes ränkkäämällä oli toinen syttyny. Muina päivinä toiminu vaan jompi kumpi valo. Alusta asti sama prob ollu, vaihtanu sittemmin 30A sulakkeet ja johdon paikka valoliiittimestä vaihdettu, polttimot uusittu. Sillä onko moottori käynnissä vai ei ei tunnu olevan merkitystä. Epäilen kuitenkin liitäntöjen lisäksi akkua tai laturia; eniten on ollu prob kun Eberi on ollut päällä.

    Osaisiko joku auttaa? Kymmeniä tunteja on jo valojen kanssa pelattu. Releytyksiä ei ole tehty.

  • #2
    jännite täytyy olla xenoneissa tarpeeksi korkea että syttyvät.. itsellä tuo jälkiasennus bi-xenonsarja ei syty ennen kuin laittaa auton käyntiin. eli on jännitteestä riippuvaisempi kuin normalit lamput.

    Comment


      #3
      Tarkoitatko että latausjännitteen (tms) nosto auttaisi? Osaisko sen tehdä itse? Autosähköliikkeessä mittautin syksyllä jännitteen akun ja polttimon kannan välillä auto tietysti käynnissä ja se oli 13.15...muistaakseni, äijä sano ettei kannata releyttää. Eilen kulutin akun aivan loppuun ja silloin tuli ilmiö mistä olen lukenutkin että valot räpsyi ja sähis ja lopulta ei syttyny. Mutta tuolla ei varmaankaan ole mitään tekemistä ongelmani kanssa... Eli tuossa tilanteessa ei ole akussa virtaa; varausta tarpeeksi ja probleemani johtuis siitä ettei akun jännite ole tarpeeks korkea?

      Comment


      • #4
        Ei siitä releytyksestäkään haittaa varmasti ole. Kannattaa kokeilla vaikuttaako valojen toimintaan mitenkään. Meneekö näissä uudemmissakin audeissa vielä viiksien kautta virrat vai onko jo tehtaalla releytetty systeemi?
        Onko ajovalojen väri muuttunut sinun käytön aikana? eli onko lamppujen käyttötunnit jo lähellä loppua.
        Kokeile vaikka auton akkuun laittaa verkkovirtalaturi kaveriksi ja auto käyntiin. Voisi syttyä paremmin jos on alhaisesta jännitteestä johtuva vika.

        Comment


          #5
          Ne polttimot jotka tuli mukana (ostin valot viime viikolla) oli aivan loppuunkuluneet; Osram Xenarcit joiden valoteho oli huonompi kuin H4 umpioilla gt150 polttimoilla (nuo omat H4:set puhtauden ja kirkkauden kannalta kuin uudet, nämä likaiset) ja väri oli muuttunut siniseksi. Niilläkin oli syttymisongelmaa. Nykyiset Philipsin d2s polttimot on uudet, olleet käytössä vasta keskiviikosta lähtien.

          Menin ostamaan akun vaikka myyjä vahvasti epäili että auttaako mitään ei ois aluks myyny ees koko akkua :) - akkujännite oli muuten 13.9V (syksyllä autosähköliikkeessä mittas 13.97V) - mutta kun siinä pähkäiltiin tilanteita ja sitä että Eberin käytön jälkeen on pahimmat syttymisongelmat olleet niin ostin sitten 120e akun ja heti ekan käynnistyksen jälkeen oli jälleen oikea polttimo sammuksissa.. ränkkäsin parit kerrat ja sitten palo molemmat..

          Pitää vissiin tuo releytys tehdä sitten seuraavaksi..

          Comment


          • #6
            eli nämä ei ollutkaan alkuperäiset vaan faceliftistä otetut valot. Siinä tapauksessa releytys kannattaa tehdä..

            Comment


              #7
              Alkuperäset nuo on - pre-facelift - , S4:sta tietääkseni, eli siis erillinen vilkku ja ajovaloxenonumpio. Mutta siis ei tämän auton alkuperäiset jos/kun sitä varmaan tarkoitit :).. Lähden ostaa nyt relevermeitä.. 30h valvonu kohta joten jää varmaan tältä päivältä tekemättä tuo...

              Comment


                #8
                Voi perhanan perhana... Relevermeet ostin viimeisen päälle 30e ja tänään juottelin ja laittelin 4h ja yllätys yllätys toinen jäi syttymättä heti ekalla yrityksellä.. Johdot oli 4mm2..sulakkeet 30A, molemmille umpioille omat systeemit. Jos ei ois ollu tänne töihin lähtö min sisällä siitä oisin hakannu umpiot paskaks niin monta kymmentä tuntia tässä on jo hakattu päätä seinään että sais noi toimii asiallisesti.. Sitten ränkkäsin vajaa 10x onoff työmatkalla ni toinenkin sytty..


                Jeesatkaahan joku mitä seuraavaks tekis?

                Comment


                  #9
                  Mun 2 senttiä on siinä että appiukon '04 C-mersuun joutuivat vastaavan vian johdosta vaihtamaan umpion + johdotuksia, kustannuksia tuli Veholta kevyet 1800 euroa joista tosin hänen maksettavakseen kuutisen sataa.

                  Comment


                    #10
                    Jeps, taidan taipua akan tahtoon eli noiden myymiseen paljon mieluummin kuin vien autosähköliikkeeseen säädettäväks puhumattakaan Laakkosesta..menis helposti pari-kolmesataa euroa jos nyt ne sais ees kuntoon. Jospa noista risoista ees 150e sais.. palanu itelläni tähän Xenonprojektiin jo yli 650 euroa ja kymmeniä tunteja kallista aikaa, sinänsä ei pitäisi luovuttaa 150e takia...!!!

                    Comment


                      #11
                      Nämä alkuperäiset xenonit syttyy/toimii syöttöjännitevälillä 11-16V. Eli jos sinulla on ollut jännitteet siellä normaalilla 13V yläpuolella ja polttimotkin vaihdettu niin kääntyisin sytytinelektroniikan puoleen. Ihan turhaa releyttäminen noiden wattien takia varsinkin kun xenonin valoteho ei hirveästi syöttöjännitteestä muutu.

                      E:Typo

                      Comment


                        #12
                        Ei ole sama puoli, satunnaisesti jompi kumpi ja muutaman kerran on jäänyt syttymättä molemmat. Akkujännite on eri mittauksilla, kierroksilla ja mittareilla ollut 13.9-14.1V. Nyt kun on tuo uus akku ja releytykset niin ei oo montaa kertaa jääny enää syttymättä (releytyksien jälkeen muistaakseni (hitosti univelkaa) mielestäni vain tuon yhden kerran eilen kun heti releytyksien jälkeen testasin; viime yönä kävin parkkipaikalla useaan otteeseen testaamassa ja aina sytty molemmat, oli eber päällä tai auto ihan jäässä, käynnistin auton tai sytytin valot ennen käynnistämistä) mutta tällä viikollahan tuon näkee akan porinoista mikä tilanne on. Tuo useampi syttyminen voi olla pelkkää toiveajattelua.. Viime viikolla tosiaan joka aamu ja joka iltapv sen töihin lähtiessä ja töistä lähtiessä jompi kumpi ei syttynyt tai kumpikaan. Itellenikin viime viikolla kävi tuota ~15-20 kertaa mutta viikonlopun aikaan enää ~5-7 kertaa.

                        Ainut looginen havainto on ollut että jos valo/valot eivät syty ja sitten se/ne seuraavalla yrittämällä tai ränkkäilyn jälkeen syttyvät, niin sen jälkeen ne syttyy kyllä ihan aina, ellei oo auto ollu pois käynnistä luokkaa min 5 min. Ihme juttu vain jos sytyttimissä vika kun niissä ois molemmissa oltava vikaa ja edellinen omistaja kertoi ettei hänellä ollut ikinä mitään probleemaa. Toisaalta kun lateraalisäädöt meni postin kuljetuksessa molemmat paskaks niin pakettia on tod näk paiskottu ja eipä ihme jos molempiin sytyttimiinkin ois jotain häikkää siitä aiheutunut :(..

                        Comment


                          #13
                          Nyttenpä tuo sano että lähtiessä oli molemmilla kerroilla syttyny mutta 70 km ajettuaan aamulla töihin tullessa huomas ei ollukaan palanu enää apukuskin puoleinen xenon..väitti jopa et viime viikollakin oli niin tehny että oli vaihdellu kumpi palaa ja missäki vaiheessa.. kuitenkin sekasin koko akka itekin hitto.. Mulla ei kyllä kertaakaa nii oo tehny mutta enpä oo ajanukkaan läheskään noin pitkiä matkoja. Voi kehvelin kehvelin kehveli kun menee hermot noitten sontalamppujen kanssa...

                          -edit- nyt se pölkky sanokin että oli sammuttanu auton ja valot ja kokeillu valoja sitten vielä ja oikea ei ollut syttynyt. Tuon oikean sammuminen ajon aikana perustu vain siihen että valokeila oli näyttäny siltä että oikea ei ois palanu...

                          Comment


                          • #14
                            Näillä esitiedoilla on pakko yhtyä Samin kommentteihin. Vaikuttaisi ongelma olevan ballasteissa. Jostain pitäisi saada yksi varmasti toimiva sytytin ongelman rajaamiseksi.

                            Comment


                              #15
                              Jeps.. 200-250e sais uudet sytyttimet.. jos umpiot ois ehjät ni varmaan ostasinkin suutuspäissään sellaset..mutta kun eivät ole ja kaiken lisäks kun sunnuntaina putsasin umpiot kun olivat niin likaiset niin tuli huomattua että oikean umpion xenonheijastin on aika tosi pahasti halkeillut sisältä.. ehjää pintaa on varovasti arvioiden noin 65-70% jäljellä (rikkoontunut ilman kromausta, musta pinta jäljellä vain), eikä noita varmaan saa mistään hommattua? Ei ihme kun kattonu aiemmin että miten vasen valaisee paremmin, luulin että johtui likaisuudesta mutta putsaus (ei hankausta, fairyä ja vettä) ei auttanutkaan kuin vähän; paremmin vain näkee eron nyt vas ja oik välillä. Eihän näitä oikein kehtais poiskaan myydä tuskin kukaan edes ostais.. Käytetyt sytyttimet ois ainut järkevä ratkasu. Tutuilla ei xenoneita oo että vois lainaan saada.. Tänään sain parit vinkit ja putsasin kumilla polttimon liittimet, tarkistelin johdotuksia ja katselin näkyykö syttymisvaiheessa mitään kipinöintiä jos ois vaikka maadoitusprob umpion sisältä.. ei mitään.. ränkkäilin ja ajelin tuossa ja aina sytty mutta kylläpä sitten ei syttynytkään lopulta..3 kertaa kaiken kaikkiaan, joka kerta niin että auto ollu jonkin aikaa pois päältä ja Eber lämmittänyt.. Tänään on jättänyt syttymättä muuten joka kerta oikea valo, kenties sen sytytin ois paskempi kuin vasemman mutta sekin on kyllä jättänyt syttymättä monta kymmentä kertaa viikon sisään...


                              -edit- vedetään pois äskeinen uni kun ei tullut kävin testaamassa ja nyt vasen ei syttynyt millään..auto käynnissä ja vasta ~15 ränkkäyksen jälkeen syttyi vasen. Sitten ne molemmat taas syttyivät no prob vaikka auton sammutti ja käynnisteli ja Eberiä käytteli jne jne ts "lämpimän" sytyttimen toiminta täysin harmitonta kuten ennenkin...


                              -edit- joo mun aika, rahat ja hermot loppu tässä leikissä, kerta kaikkiaan.

                              MYYNNISSÄ http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=17904

                              Comment


                                #16
                                Kokeileppa vielä syöttää ballastille suoraan virtaa akulta tms. jotta voit eliminoida mahdolliset auton virtapiiristä johtuvat viat.

                                Comment


                                  #17
                                  Nyt on aika kohmeessa järki..mites heräte sitten? vai siis tuossako menis ballast aina päälle kun sytytysvirta menis päälle? Vai oisko ne päällä heh koko ajan..niin ilmeisesti..kuten menee virta koko ajan myös radiolle, varashälyttimelle ja Eberille vaikkei sytysvirta olekaan kytketty..

                                  Comment


                                    #18
                                    Releestä ts johdot (kaikki 4) irti ja se 1 liitin akulta suoraan liitetään siihen liittimeen joka menee lyhyiden keltaiseen johtoon ja lopulta ballastille? Joo eipä tuossa oikein järkeä oo kun se palais sitten aina heh.. Ja lamput kun kuitenkin aika usein syttyvät molemmat niin melkosta säätöä (ja vähän vaarallistakin tällaselle kohmelolle) alkaa noin testaamaan syttyvätkö lamput vuorokauden sisällä joka kerta kun ne sytyttää...


                                    -edit- luinpa googleselailulla jostain että loppuun kuluneiden polttimoiden käyttäminen kuluttaa ballastia paljon enemmän ja että se voi vaurioitua..mukana tulleet polttimothan oli ihan finaalissa..mutta myyjä sano että sillä sytty valot aina ja parissa sekunnissa. Eli molempien ballastien ois siis kuitenkin pitänyt vaurioitua postin kuljetuksessa kuten umpioidenkin =/...

                                    Comment


                                      #19
                                      Katoin artikkeleita ja releytys on saattanut mennä väärin. Tosin en tajua miten ois mahdollista kun katoin että katkasen just sen piuhan josta Laakkosilla EI oltu otettu herätettä lisäpitkien releytyksille.. Lyhkäset kun on nettitekstien mukaan valkokeltanen oikea ja valkomusta vasen niin katkasin mielestäni keltavalkosen ja keltamustan..mutta kun tuosta valkokeltasesta oli mun mielestä otettu se heräte..tai sitten katoin kieroon JA ne piuhat meni jotenkin umpikieroon läpivientikumin sisässä!!! Ois pitäny sittenki ostaa se uus yleismittari.. tänään ja viikonloppuna pakko kattoa sähköhommat viimesen päälle kuntoon ja testattava nuo ballastit suoraan akulta. Ja sähköiskutkin..niitä kun tulee nykyään aina autosta! Ei oo autosähköhommat kyllä yhtään minun hommia!!! Ja jos vasemman releytin väärin ja oikean oikein niin eipä se silti vaikuttanut mitenkään tuohon syttymiseen edelleen jompi kumpi jää usein kokonaan syttymättä.

                                      Comment


                                        #20

                                        Comment


                                          #21
                                          Eli molempien ballastien ois siis kuitenkin pitänyt vaurioitua postin kuljetuksessa kuten umpioidenkin =/...
                                          Menee OT:ksi, mutta eikö lähettäjä ole vastuussa paketoinnista ja postituksesta, jos ne matkalla ovat noin paljon osumia saaneet?

                                          Comment


                                            #22
                                            Lähettäjä oli valmis kyllä siihen että oisin palauttanu valot hälle ja saanut rahat takas mutta päätin silloin kuitenkin yrittää korjata valot kun oli niin kova xenonhuuma..eikä ballastiongelmista jos niitä nyt on (eikä nuo prob johdu siis johdotuksista tai maadotuksista tms) ollut siinä vaiheessa tietoa. Luulin sillon 2vk sit että homma ois finaalissa sinä samana viikonloppuna mutta tässäpä mennyt jo 2vk eikä loppua näy :D.. Sain myös palautusta kauppasummasta. Tosiasia tietenkin on että huonoin kauppa ikinä sen jälkeen kun tilasin 600e:lla 2 kameraa Saksasta joita ikinä ei tullut :D, varsinkin jos nuo ballastit nyt ovat rikki. Mutta sehän ei tietenkään oo myyjän vika vaan sattuman vika, ois pitäny minun tietysti pyytää paketti laittamaan särkyvänä ja vakuutettunakin vielä niin sit ois helposti saanu postilta rahat pois. Pitää selvittää huomenna ja lauantaina miten sytyttimien laita on, peukut pystyssä toivon että oisivat kunnossa kun uusiin menis sit postikuluineen 230-260e eikä ebaystä saa uusia ballasteja oikeastaan yhtään halvemmalla ja käytettyjä en todellakaan aio ostaa.


                                            -edit- vasen valo on tosiaan releytetty väärin hehe releyttäny H7:n enkä ajovaloa.. näköjään kuitenkin mitätön valotehon nousu vaikka kaapelitkin 4mm jne kun en oo huomannu valotesteissä edestä tai keilassa mitään eroa oikean ja vasemman ajovalopitkän välillä... enpä toki ole mitannut mutta akulta H4 polttimolle mittas äijä joskus syksyllä 13.15..tuossa luulis olevan nyt ainakin 13.5V...

                                            Ihmeen hyvin on nuo nyt taas syttyny.. pitää korjata releytys ja tehdä muutamat mittaukset vkl..sinänsä ei jaksais säätää maailman loppuun asti kun ens viikolla polttimot, moottorit ja ballastit vaihtuu näihin kuitenkin, lähti jo eilen kohti suomea:


                                            http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...MEWN%3AIT&rd=1
                                            http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...MEWN%3AIT&rd=1

                                            Kauppias on kyllä loistotasoa palautteen perusteella :)

                                            Bewertungsprofil: 10394
                                            Positive Bewertungen: 99,9%

                                            Mitglieder, die mich positiv bewertet haben: 10406
                                            Mitglieder, die mich negativ bewertet haben: 12

                                            Alle positiven Bewertungen: 11926


                                            Ja paketti vakuutettu, 14pv palautusoikeus ja 2v takuu! Valot ja vilkut tietenkin E-hyväksytyt.

                                            Comment


                                              #23
                                              Yllättävän halvat, kunnes huomasin että ballastit ja polttimot puuttuvat noista --^
                                              Onko tietoa mistä sellaisia saisi, ja mitä köyhtyy? Ja tarvitseeko tuota sarjaa varten peltiä leikellä B5 1998?

                                              Comment


                                                #24
                                                Onhan niitäki Ebayssä mutta korkeudensäätömoottorit puuttuu (kuten esim xenoncarlightsien meccatune H7 laittomista umpiovilkkuxenonsarjoista; laittomat siksi että H7 xenon eikä d2s) ja hintaa 450-500e + pk:t... Eikä tartte peltejä leikellä, se facelift 1-osanen valohomma on erikseen. Ts ihan järkevä vaihtoehto ois ostaa tuollaset Ebaystä ja niihin sitten hommata moottorit jostain ja ballastit, nuo vaikka molemmat Suomesta ja d2s polttimot muutamalla kympillä Ebaystä. Xenoncarlightsistakin saanee d2s kannalla sitä sarjaa kunhan kysyy.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Eli meneekö muutos suurinpiirtein niin B5:sessä että otetaan vanhat H4 valeo-umpiot ja vilkkuumpiot irti.
                                                  Niistä näperellään korkeudensäätömoottorit irti ja siirretään uusiin umpioihin, töpselit kiinni ja kovaa ajoa?
                                                  Vai pitääkö esim noilla xenoncarlights umpioita varten leikata lokaria? Vai tarvitaanko uusia säätömoottoreita
                                                  noita xenon-umpioita varten? Mielessä on kyllä käynyt monta kertaa että pitäisi saada valoa keulille, ja
                                                  vanhat bosch rallyet eivät oikein istu tämän auton keulaan :) Eikö lisä-h4:sia saa olla enää.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    H4:sta tuskin saa sitä moottoria revittyä irti kun se on siinä umpiossa itessään.. eli moottori jostain hommattava.

                                                    -edit- perhana saapas.. Hehee saankin sitten nuo ryöstäjähommelit otettua pois kun voin laittaa noihin H4:sten moottorit eikä tartte laittaa Hellan Xenonvalojen moottoreita joissa erilainen liitin. Vois vaikka noista Xenonvaloista myydä sitten moottorit pois, luulis nyt muutaman kympin saavan, itse umpioista tuskin kukaan haluaa maksaa mitään..ehkä varaosiks sen lasin heh..moottorit näyttäs Motonetissä olevan

                                                    A4 --98 Säätömoottori jos Bosch. . . . . . . . . . . . . . 50-8004 58.90e
                                                    A4 --98 Säätömoottori jos Valeo. . . . . . . . . . . . . . 50-8003 34.00e
                                                    A4 99-- Säätömoottori (Valeo). . . . . . . . . . . . . . . 50-8050 39.40e

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Releytys korjattu (vasen ajovalo nyt releytetty, oli vahingossa siis vasen pitkä). Vietin monta tuntia sen jälkeen hulluuksissani tuolla parkkihallissa autopoppia tai kannettavalla poppia soittaen, autoa käynnistellen ja sytytysvirtaa ränkäten, taukoa pitäen monta kymmentä min tai minimit vian toistamiseen tuntuneen 5-10min ja putkeen testaten.. Joka ikisellä kerralla syttyi nyt valot! Hyvältä näyttää siis vaikka edelleen maksimikirkkauden saavuttamiseen kuluu yhtä pitkä aika kuin ennen (~13sek) mikä on kyllä todella kummallista... Voi toki olla tuuriakin että nyt nuo sytty aina mutta hyvältä näyttää!! Vaikka noista palokin vain oik. valon releytyksen jälkeen välillä vain oik tai vas niin eikä siis aina vain molemmat tai oik niin ehkä se vaati sen että molemmat puolet releytetty ni molemmat toimi asianmukaisesti ja maksimivirta pääsee molempiin sytyttimiin samaan aikaan! Ens ma, ti tai ke kun asennan uudet umpiot ja vilkut niin pitää tehdä mittaukset, nyt on pidettävä taukoa xenonvimmasta! Riittää nyt kun nauttii pimeällä siitä miten uskomattoman hyvät valot nuo on vaikka oikea ei oo edes puolia vasemman tehosta pilalle olevan heijastimen vuoksi..silti valotehoa tuntuu piisaavan ~4x enemmän kuin muiden autoilijoiden autoissa :D!!!

                                                      Pitäkäähän peukkuja että noi syttyy jatkossakin koska jos näin on niin olkoon tämä topikki täten haudattu :)!

                                                      Yhteenvetona siis että releytys SAATTAA auttaa xenonvalojen syttymiseen! Toki voi olla tässäkin tapauksessa niin että vika on ollut jossain ihan muualla, joku pieni kosketushäikkä (ballasteissakin, nyt ois vaan asettunu se kohta tms) tms mutta toivoa pitää!!

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Eipä haudattukaan tänään jätti vasen syttymättä.. Aikansa ränkkäs ni sytty. Voihan vietävän vietävä.. Ts. tuosta releytyksesta ei oo mitään takeita auttaako yhtään mitään. Varmaan vaan joku liitäntä sytyttimissä tosi huonolla kontaktilla tärskyn jälkeen.. Eikai nyt ihme kun niin hitaasti syttyvätkin.. Mittaukset tein tänään yleismittarilla eikä mitään kummallisuuksia tullut havaittua.. Roskiin joutais sytyttimet umpioiden ja vilkkujen kanssa jotka sinne lentää huomenna kun uudet valot laitan kiinni!

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Mulla aivan samaa ongelmaa daylights.de:stä tilattujen jälkias. h1 xenoneiden kanssa. Itse olen kanssa suunnitellut releytystä kun ajattelin että sillä vika korjaantuu. Mulla vielä kesällä sytty lähes aina molemmat valot mutta nyt kun oon talvella käyny sytyttelemässä valoja samalla kun autoo on käytetty ei oikean puolen valo ole syttynyt kertaakaan laakista. Sitten kun ne ovat alkaneet palamaan ne eivät sentään ole sammuneet omia aikojaan. Syttyminen kestää n.1-2sek. Oikeelle valolle menevät johdot ovat kyllä aika paljon pidemmät ja suht ohkasta johtoa...

                                                          Kaverille tuli samanlainen sarja ja sillä on ollu ford pumassa todella pajon enemmän tätä syttymisongelmaa. Kaikenlisäks se saatanan sakufirma ei vastaa maileihin ja kun kaveri lähetti omat ballastit sinne takas ne samat tuli viikon päästä takaisin ja ohessa oli lappu jossa luki että ko. systeemit ovat ehjät. Ko. firmalla on kyllä MAKSULLINEN numero mihin voi soittaa. Mitäs helvettiä siinä sitten teet. Tarttee varmaan tilata yks ylimääräinen sarja josta molemmat saa varaballasitit.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Joo, ei kyllä tunnu olevan releytyksestä paskaakaan apua.. Äsken testailin niin oikea ei tällä kertaa syttyny, 3 kertaa taukojen jälkeen joka kerta sammuksissa kunnes ränkkäsin sen toimintaan. Ja mittauksista; siitä piuhasta mikä menee ballastille oli 0.00V aina muuten (parkit + pitkät virrat sammuksissa valovilkku) mutta ajovalot päällä 14.04V!! Eli pitäs virran ja jännitteen riittää perhana! Mutta kun ei riitä! Paska mikä paska...

                                                            JM, kannattaa varmaan tilata kunnon ballastit, esim Wideviewit, ootko niitä aatellu hommata? Ite tarkotus tilailla nuo lähipäivinä kunhan oon ensin todennu että ballastit toimii ihan yhtä paskasti uusilla valoilla....

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X