Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F Quattro -10 ja holtiton ohjaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Olisko Sievi-Ylivieska-Kokkola alueella joku foorumin jäsen, jolla olisi vermeet väljyyksien tarkastushommiin? Itsella kylmä halli, huono tunkki.
    Viimeksi muokannut Mirtti; 8.10.2015, 09:23. Perustelu: lisäystä

    Comment


    • #62
      Ei tämä ohjausongelma tunnu menevän ohi. Auto vaeltelee sinne sun tänne ja useammassa paikassa pyöränkulmia katseltu ja asentaja sanoo, ettei ole mitään vikaa... Tosiaan vaihdettuja osia: Hammastanko, raidetangon päät, taka-akselille kaikki tukivarret. Autoon vaihtamatta etu ala- ja ylätukivarret, jouset ja taka-akselille "kolmiotukivarteen" rungon puoleiset puslat. Tuohon kyseiseen "kolmiotukivarteen" olisi strongflexin punaiset puslat tuonne rungon puolelle. Auttakaa nyt audimiestä mäessä ja kertokaa mitä tässä nyt kannattaa vielä vaihtaa, vai laitetaanko auto paaliin? Eibachin pro steet -30mm jouset ja etu alatukivarret, lähdetäänkö noilla kokeilemaan? Ajossa auto siis seilaa pahasti. Renkaat on uudet hakka 8:t

      Comment


        #63
        Jos ne takapään strongflexit ei auta, niin ei kai tuossa paljon muuta vaihtoehtoa jää kuin etupään tukivarret ja apurungon puslat?

        Comment


        • #64
          Kuten jo tuolla aiemmin sanoin, niin 4F osalta itsella ja foorumilla parilla muullakin on ollut ongelmia noiden etupään puslien pehmeydessä. Eli puslat ovat näennäisesti ehjät, mutta ajossa ne elävät liikaa. Itsellä tuo aiheutti renkaiden kulumista, mutta voihan tuo pyöränkulmien muuttuminen ajotilanteessa myös vetelyä.

          Comment


            #65
            Itse huomasin nyt samanlaisen oireen kun talvivanteet ja renkaat alle laitoin. Kesärenkailla, 245/35/19 ja 8,5x19 ET50 + 20mm spacer (=ET30) ei ole minkäänlaista vetelyä havaittavissa. Ensin vaihdoin talvirenkaat, 10 vuotta vanhat 225/45/17 7,5x17 ET45 + 20mm spacer (=ET25). Tuossakaan ei isompaa ongelmaa ollut havaittavissa, mutta kun uudet talvikumit laitatin alle 225/50/17 ja samalla hommasin lyhemmät pultit että sain spacerit pois, niin nyt vetelee niin ettei meinaa tiellä pysyä.
            Nyt en tietenkään osaa sanoa johtuuko muutos renkaista vai spacereiden poistosta, mutta ajokäytös on totaalisesti erilaista kuin aiemmin.

            Comment


              #66
              Onko raidetangon päitä koskaan vaihdettu? Jos on, onko laitettu pystysuunnassa samaan paikkaan missä vanhat?

              Onko suunnattu koskaan virallisen tehtaan ohjeen mukaisesti, eli siis niin että tutkitaan myös nk. bumpsteer?

              Jos raidetangon päät on väärässä korkeusasemassa, voi autosta tulla levoton. Tämä ei käy ilmi normaalissa nelipyöräsuuntauksessa, ellei sitä tehdä tuon tehtaan ohjeen mukaisesti eli lasketa ja nosteta keulaa ja samalla tutkita noita aurauksen muutoksia.

              Comment


              • #67
                Tilasin varmuuden vuoksi ne eibachin vieterit, lemförderin uudet etu-alatukivarret ja kokeillaan ensin noilla. Jos onkelma ei parane, niin vaihdamme ne polyuretaanipuslat ( kuulemma työläs vaihtaa ). Raidetangon päät vaihdettiin samalla, kun hammastanko vaihettiin.

                Comment


                  #68
                  Eli on vaihdettu rt-päät. Mites nämä asiat:

                  Jos on, onko laitettu pystysuunnassa samaan paikkaan missä vanhat?

                  Onko suunnattu koskaan virallisen tehtaan ohjeen mukaisesti, eli siis niin että tutkitaan myös nk. bumpsteer?

                  Comment


                  • #69
                    Onkos etuvakaajan C-malliset "koiranluut" vaihdettu? Oma 4F rauhoittui noiden vaihdolla.

                    Comment


                      #70
                      Oma lossi rauhottui kun laitoin talvirenkaat 225/45/18 conti ice contactit. Vaihtelin vakiojouset myös ja rauhottui entisestään kun camberit on jotain muuta kun -2.6astetta.. Varsinkin ylätukivarsien puslissa on havaittavaa väsymistä mutta pallot on ehjät.

                      Comment


                      • #71
                        Mr. Crossfire kyllä olivat tehneet juuri tuolla ohjeella. Onkelma enemmänkin tuntuisi olevan nyt peräpäässä.. Miccomus en ole vaihtanut vielä noita etu-alatukivarsia, mutta täytyypä samalla katsella tuon c-mallisen koiranluun kunto. Kumma kun tuo peräpää ei rauhoittunut, vaikka melkein kaikki romut sinne on vaihdettu, ainoat osat mitä voi vaihtaa on tosiaan noi polyuretaanipuslat sinne kolmiotukivarteen rungon puolelle ja eibachin vieterit. Kyllä olen alusta asti sanonut, että vika noissa puslissa on, mutta kaikki korjaamot, jossa olen autoa näyttänyt niin sanovat ettei vika niissä ole. Yksi vaihtoehto on kyllä myös apurungon puslat, jota kyllä epäilen. Sivuttaissuunnassa tuo perä heijaa, joten ne kolmiotukivarren puslat tuntuisi kaikista järkevimmiltä vaihtaa.

                        Comment


                        • #72
                          Projekti ohjaus edennyt huonoin tuloksin. Vaihdoin etu-alatukivarret, eibachin vieterit ja vaihdatin nuo taka-akselin kolmionmallisen tukivarren rungon puoleiset puslat. Autolle tehtiin myös nelipyöräsuuntaus tämän jälkeen. Tuntui, että prkl nyt on ohjaus vimosen päälle kunnossa ja olihan se hyvä ajaa, mutta.. nyt 150km ajettu ja taas samaa hommaa... Mitä seuraavaksi vaihdetaan? Eteen c-malliset koiranluut, etu ylätukivarret, apurungon puslat taakset ja eteen? Itse kyllä lähden epäilemään noita apurungon puslia, koska sama mitä tukivartta vaihdettu niin aina lopputulos on ollut sama. Auton seilaaminen tapahtuu sivuttaissuunnassa.
                          Viimeksi muokannut Mirtti; 22.12.2015, 06:21. Perustelu: more information

                          Comment


                          • #73
                            Edelleen ääni noille c-mallisille luille... Vaihtoon menee kuitenkin aikaa melkein 15min ja onnistuu ilman nosturiakin joten miksi jättää kokeilematta?

                            Tosin olihan ne omassa kulkineessa selvästi väljät...

                            Comment


                              #74
                              Ostin auton (4Fq -09) talvirenkailla ja pari kk ajeltua tuntui että vähän levoton ajaa. Toivoin että kesärenkaat vaihdettuani tilanne paranee, mutta sehän vain paheni. Kuivalla asfaltilla vetää uriin ja tuntee myös pienissä nopeuksissa. 245/xx 18" ja kaikkein selvimmin huomaa todella loivassa kaarteessa jossa vakiovoimalla kun ihan vähän kääntää toiseen suuntaan niin yhtäkkiä alkaa vetämään sinne todella reilusti.

                              Auto on mennyt leimasta läpi joulukuussa enkä pilarinosturilla mitään erityisiä klappeja löytänyt. Takakelkan puslia epäiltiin aiemmissa viesteissä, niitä en hoksannut vielä katsoa. Mutta tätä ketjua lukiessa huolestuttaa, onkohan tämmönen hammastangon vika yleinenkin? Servohan näissä on.

                              Comment


                                #75
                                Etutukivarsien puslat alkaa varmaan olla aika finaalissa, jos ei ikinä vaihdettu. Mitkä renkaat? Teräväolkainen rengas vetelee herkästi.

                                Comment


                                • #76
                                  Itsellä 4f -11 reilu 230tkm rullattu. Ostettaessa viime syksynä vaelteli reippaasti kuluneilla 18" kumeilla, parani huomattavasti kun vaihdoin Goodyearin uusiin. Talvikitkoilla menee hyvin suoraan. Ohjauksen keskialue on kyllä melko onneton/tunnoton, se taitaa olla näissä ominaisuus.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X