Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 S4 2,7bit -00 takapääremppa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B5 S4 2,7bit -00 takapääremppa

    Tarkoitus olisi tehdä auton takapäähän täysremontti tässä talven ja alkukevään aikana. Osia onkin hommailtu jo sopivasti valmiiksi ja purkuvaihe menossa tällä hetkellä.

    Kysymys kuuluukin onko tuossa apurungossa olevat puslat (ilmeisesti yhteensä 4kpl) miten helposti vaihdettavissa, olettaen tietenkin, että apurunko pitää irrottaa ensin kokonaan?

    Onko noiden puslien vaihdossa jotain erityistä huomioitavaa ja miten paljon täällä on porukka noita vaihdellut ja millainen vaihtotarve yleensäkään niillä on ? Entä onko tuo osanumero kyseisille puslille 8D0505145C vai 8D0505145D. Olettaisin että tuo ensimmäinen vaihtoehto, koska D ilmeisesti on vuodesta 2001 eteenpäin. Korjatkaa jos olen väärässä.

    Autolla ajettu kohta 200tkm. Ajattelin samalla jos apurungon pudottaa pois niin hioda sen ja vetäistä ruosteensuojamaalit päälle.

    Kokemuksia ja mielipiteitä kaivattaisiin!
    Viimeksi muokannut Mikko86; 13.12.2014, 21:25. Perustelu: otsikon muutos

  • #2
    3BG Passattiin tein tuon operaation syksyllä. Tuolta projektikertomuksesta ja kuvista voinee jotain osviittaa saada: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=198221

    Kuvan työkalulla nuo puslat puristettiin paikoilleen eli pitkä läpipultti ja sopivan kokoisia holkkeja ja peitelevyjä että sitä puslaa saa liikahtamaan läpitte. Niin ja liukkaria iso purkki.

    380tkm ajetussa -02 autossa ei noissa apurungon puslissa ollut suurta valittamista, ihan ehjiltä vaikuttivat. Apurungossa sitten olikin alkavia mätäkohteita.

    Comment


    • #3
      Pitääpäs tutkailla asiaa, olipas tarkkoja kuvia kyllä!

      Mitäs mieltä ootte jos laittais apurunkoon suoraan noiden stock kumisten tilalle billetit? Onko miten jäykkää menoa sen jälkeen? Ylätukivarsissa ja alatukivarsissa on powerflexit.

      http://store.034motorsport.com/subfr...4-rs4-rs2.html

      Comment


      • #4
        Sehän riippuu siitä mitä autolta haluaa. Jos haluat että se on mahdollisimman jämäkkä eikä pyöränkulmat muutu, niin nuo on hyvä vaihtoehto. Omaan autoon nuo on odottamassa, eli en tiedä vielä miltä se tuntuu.

        Comment


        • #5
          Samoin on täälläkin vielä billetit hyllyssä, ensi vuoden puolella tarkoitus pistellä paikalleen.

          Comment


          • #6
            Pitääpä mahdollisesti billetit laittaa sitten alle. Onkos kellään kokemuksia tästä, onko hintansa väärti?

            http://store.034motorsport.com/rear-...i-chassis.html

            ja myös jos polyuretaanipuslat laittaisi poikkipalkkiin?:

            http://store.034motorsport.com/diff-...4-b5-audi.html

            Comment


            • #7
              No noistakaan ei ole kokemuksia, mutta nekin odottavat hyllyssä asennusta :)

              Jotkut sanoo että tuo perän tuki tuo inhottavia värinöitä ohjaamoon, ja ovat sen takia myyneet sen pois. Tiedä sitten...

              Comment


              • #8
                Taka-apurungon alumiini puslat on hyvät. Ainakin omassani eivät tuoneen lisää ääniä eikä muitakaan negatiivisiä ominaisuuksia.

                Takaperän etutuki Apikoilina on hyvä paitsi hinnaltaan. Ei tuonut ääniä tai värinöitä lisää.

                Takaperän poikkitukeen kannattaa ottaa paremmat puslat kuin nuo Apikoilit. Sain itseltäni ne muutamassa vuodessa rikki. Ja lisäksi ne on aika löysät kun vertaa 034M omaan mallistoon.

                Comment


                • #9
                  tarkoitatko takaperän poikkitukeen näitä puslia noiden apikoilin polyuretaanien tilalle?:

                  http://store.034motorsport.com/mount...air-b4-b5.html

                  Comment


                  • #10
                    Nuo on paremmat.
                    Niitä on mulla hyllyssä muutama parikin, niin street kuin track versiona.

                    Comment

                    Working...
                    X