Etuauraus ei näytä tosiaan olevan speksissä. Siitä voit reklamoida aiheellisesti, jos haluat. Jos auto menee nätisti, niin se on sitten makuasia haluaako tuosta nillittää. Puhutaan aika pienestä virheestä, mutta toki liukkaalla kelillä voi tuollaisenkin ajossa huomata. Vasemman etupyörän camber ei näköjään ihan mahdu speksiin, mutta siinäkin poikkeama on ~merkityksetön ja kuitenkin ero vasemman ja oikean pyörän välillä on riittävän pieni. Ja jos auto on madallettu, niin eipä se ihan speksiin cambereiden osalta menekään.
Mitkä olis viimehetken tietojen mukaan hyvät säätöpaikat? Pitääkö tuossa koko etupää säätää uudelleen vai riittääkö että ratti haetaan uudestaan keskelle? Auton käytökseen iskusta ei tullut muutoksia. Noin pikaisesti arvioiden.
Säätötarve arvioidaan siinä kohtaa, kun saadaan laitteet kiinni ja numeroita taululle. Tuossa nyt ei ajallisesti/rahallisesti suurta eroa tule säädetään sitten pelkkä auraus tai camber sekä auraus. Toki jos apurunkoa pitää vängätä suuntaan tai toiseen aiheuttaa se jonkun verran lisähommaa. Taka-akselilla cabriossa ei ole säätöjä. Arvot on samat kuin coupessa tai kasikympissä, muistaakseni n. 10 +-5 minuuttia aurausta edessä ja -1 +-0,5 astetta camberia.
Joo, pointsit Das Autolle. Hinta tais olla satkun korvilla pari kuukautta sitten. Se tosin sisälsi kaksi käyntiä, kun ei ekalla kerralla riittänyt camberin säätö takana ja yrittivät uudestaan, kun olin säätöpultin ja -prikan vaihtanut.
Ei mennyt apparin puolen takapään camber täysin pultin ja prikan vaihdonkaan jälkeen säätöihin ja oiskin varmaan toisen threadin paikka ihmetellä, että miksei. :)
Liippaa tätä aihetta sen verta läheltä, että menköön tänne. Eli jos eteen vaihdetaan kummallekkin puolelle etummaiset alatukivarret, niin onko kuinka akuuttia käyttää auto suuntauksessa?
Siis missä on ne pallonivelet, ei hätiä mitiä. Sinne tulee myös ne koiranluut, eikö niin? Toki olisi suositeltava, muttei kovin akuuttia. Olettaen ettei tehdä muuta ja raidetankopäät kunnossa.
Ja sitten kun teetät sen suuntauksen, ei ole kovin pitkää matkaa Mäntsälään :).
Viimeksi muokannut Killeri; 14.4.2015, 22:58.
Perustelu: Lisäys.
Hyvä homma :) Juu, just ne missä on pallonivelet. Katsastus inssi kertoi, että ne nivelet on väljät niin pitää vaihtaa uudet. Tuolle suuntaukselle tulis vaan aikamoinen hoppu, kun perjantaina ois vaihto ja lauantaina lähtö pohjoseen :)
Kävin C5:n kanssa kulmien säädössä kun ohjausvaihde ja raidetankopäät uusittiin.
Tekno-rengas Suomenojalla hoiti tehtävän kunnialla. Uusi laite ja kaverilla kokemusta myös nelipyöräsuuntauksesta kun itse ajaa nelivetoisella idän ihmeellä.
/nus Eiköhän ne kaikki suuntaukset tehdä nelipyöräsuuntauksena /nus. Millasilla laitteistolla on kulmia säädetty teidän autoihin? Puskaradio kertoo että valmistajissa olisi joltisen verran eroja lopputulokseen nähden.
Espoon Das Autolta ei löytynyt V8:n säätöarvoja. Onko tuoreempia kokemuksia minne kannattaisi viedä säädettäväksi? Mäntsälään asti tuolla ei uskalla lähteä.
Comment