Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8 typD11 ongelmia parkeissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V8 typD11 ongelmia parkeissa

    Tällaiseen vikaan törmäsin kun laitan tuohon -90 V8 typD11:sta vain parkit palamaan niin syttyy ainoastaan oikean puolen etu ja taka parkit-siis vasemman puolet samat valot jäävät pimeiksi mutta kun laittaa ajovalot päälle silloin syttyy myös nämä parkkivalot ajovalojen ohella vasemmalle puolelle.

    Onko tässä autossani mahdollisesti jokin rele ohjaamassa pelkästään parkkivalojen toimintaa??
    Kaikki,pienetkin vinkit olisivat tervetulleita...
    Viimeksi muokannut KVESI; 30.8.2014, 02:20. Perustelu: pieni lisäys vika kuvaukseen

    #2
    Hieman mutuilen, mutta Saksalaisissa autoissa olen yleisesti törmännyt sellaiseen toimintoon, että jos jättää vilkkuviiksen oikealle tai vasemmalle kytketyksi ja sammutat auton, niin sen puolen parkit jäävät palamaan, mille puolelle vilkku on kytketty.

    Edellisessä mersussani (190E '88) oli ainakin noin ja sitä tuli alkuun ihmeteltyä, en ole omasta V8:sta koskaan tuota kokeillut. Parkkipaikoilla nähnyt myös autoissa tätä, kun on "vilkku päällä" ajettu ruutuun ja lähdetty autolta. Faktaa ei ole minulla, mutta olettaisin, että jos tuollainen toiminto autossa on, niin sille olisi erillinen releohjaus ja se voisi vikaantuessaan aiheutta kuvailemasi ongelman?

    Comment


      #3
      Lainataans vanhaa aihetta. Eilen kävi silleen, että auton sammutti normaalisti ja lähti pois, niin saattovalot toimivat kuten pitääkin. Mutta tämän jälkeen jäi kuskinpuolen päiväajovalo edestä ja parkki takaa päälle. Mittaristo herjasi, notta ajovalot päällä. Avain taskussa, ajovalokytkin Auto-asennossa kuten aina. Kun kääsi ajovalot pois päältä kytkimestä, niin sama tilanne jatkui. Ovet lukkoon ja valot palaa kuskinpuolella. Lopulta huomasin, että oli vilkku vasemmalle mennyt päälle, kun kuivasin tuulilasin sisäpintaa ajon jälkeen hieman paperilla auton ollessa sammuksissa, satoi meinaan Pirkanmaalla loskaa vaakatasoon ja autokin oli päältä aivan loskassa ja hieman sisältä huurussa.

      Otin vilkun pois päältä ja käytin auton käynnissä ja sammutin taas, niin toimi kuten ennenkin. Auto on A4, B8.5 vuosimallin 2015 eli tuon korimallisarjan viimeinen vuosikerta. Josko tuosta Kristerin mutuilusta olisi perää tietäjien tiimoilta vai alanko etsimään kostuneita ohjausbokseja...? Vai bitti poikittain kaikkien sattumien summana hetkellisesti? Autossa ei ole tuota kaarrevalo-varustusta ja Xenonit ajovaloina.

      Comment


      • #4
        Noi vilkkukytkimellä palamaan jäävät (toisen puolen) parkit ovat Saksalaisissa autoissa normali toiminnallisuus. Ainakin BMW:stä ja Audista löytyy sama ominaisuus. Ekan kerran kun sen tolleen vahingossa keksii, niin hetken voi säikäyttää :)

        Comment


          #5
          Pitääpi tietoisesti kokeilla toisen kerran. Lähinnä jännää sen osalta, että kun vuorokauden valot tuikkii, niin akku sanoo terveisensä. Tosin nämä nykyiset LED-valot tuskin paljon virtaa ottavat.

          Mikähän perimmäinen syy moiseen ominaisuuteen on Saksassa ollut, että tuollainen on otettu käyttöön? Joku huomioasia, jos jättää auton parkkiin tien varteen? Ja kuinka kauan tuon valon on ajateltu palavan? Noh, maailmassa on ihmeellisiä asioita ja paljon.

          Comment

          Working...
          X