Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kierteet rikki - rengas 3 pultilla kiinni

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kierteet rikki - rengas 3 pultilla kiinni

    Toinen takarengas on nyt 3 pultilla kiinni kun kahdesta kohtaa on kierteet rikki. Mitä asialla voi tehdä ja missä? Onko kokemuksia, että kuinka paljon kustantaa?

    Kyseessä siis A2 1.4 bensamoottorilla.

    #2
    Uusi napa laakereineen vaikka tuolta. Jos on vakio taka-akseli ei kevyt versio. Löytyy myös espoo motonet.
    Viimeksi muokannut KimmoL; 22.8.2014, 16:22.

    Comment


      #3
      Eiköhän sen saa halvemmalla kuntoon Helicoil-kierteillä.

      Comment


        #4
        Helicoil tai Recoil sarja maksaa muutaman kympin mutta loppuja M14 kokoisia ei tule koskaan käytettyä :)

        Helpompaa ja nopeampaa kylläkin on kuin napa vaihtaa.

        Comment


        • #5
          Se on hyvä uutinen jos sen voi helposti ja huokeasti korjata. Miten tämä korjaus käytännössä tapahtuu? Olen täysin noviisi näiden kierrevikojen kanssa, ei ole koskaan kohdalle osunut

          Comment


            #6
            [ame]http://www.youtube.com/watch?v=79IYC4L68LU[/ame]

            Comment


            • #7
              Video selvensi asiaa kummasti. Ehkäpä saan nämä kotikonstein kuntoon.

              Comment


              • #8
                Itse en ottais riskiä että kohta on katkennut kierretappi siellä reiässä kaverina.
                Jos uuden navan saa muutaman kympin lisähinnalla niin laittaisin sellaisen silmiä räpäyttämättä.

                Comment


                  #9
                  Navan kanssa menee myös laakeri uusiksi.

                  Saa aika tumpelo olla että katkaisee ~M14 kokoisen kierretapin. Tuollainen hommahan on ihan lastenleikkiä, eikä siinä kauaa nokka tuhise.

                  Comment


                    #10
                    Napa tulee laakerin kera. Siihen nähden tuo napa on mielestäni melko halpa.

                    Comment


                      #11
                      Helicoil on kyllä helppo korjaustapa, mutta kokemuksieni mukaan toistuvasti aukaistaviin/kiinnitettäviin kierteisiin huono. Tahtoo nousta helicoil ulos pikku hiljaa. Tosin oma kokemus on hieman järeämmistä pulteista, joten suoraa kokemusta ko asiaan ei ole. Silti itse kyllä vaihtaisin navan jos ei kallis homma ole.

                      Comment


                        #12
                        Luulisi sen jäävän sinne kierrelukitteella?

                        Comment


                          #13
                          Itse en jättäisi luulon varaan, uusi napa vaan.

                          Comment


                            #14
                            Eihän se sieltä ajon aikana karkaa, se on varma. Ja jos se pulttia irroittaessa tulee ulos niin onhan noita pysyviä lukitteita joilla se ei varmasti tule ulos.

                            No tehkööt kukin niinkuin lystää :)

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                              Navan kanssa menee myös laakeri uusiksi.

                              Saa aika tumpelo olla että katkaisee ~M14 kokoisen kierretapin. Tuollainen hommahan on ihan lastenleikkiä, eikä siinä kauaa nokka tuhise.
                              OT määpäs oon katkassut M30 tapin :D

                              Comment


                                #16
                                Heh, miten onnistuit? :)

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja jta Näytä viesti
                                  Itse en jättäisi luulon varaan, uusi napa vaan.
                                  Helicoil on kestävämpi kuin alkuperäinen kierre. Toki alkuperäisenkin pitäisi riittää. Pultit kannattaa uusia samalla, jos kierteitä korjataan.

                                  Comment


                                    #18
                                    Omassa ajoin kahteen v-coilit ja kyl toistaiseksi on hyvin kestänyt irrottamista ja uudelleen kiinnitystä. Tosin se nyt onki tälläinen väliaikainen kunnes uudet levyt taakse. Mul olis täs coilisetti kyllä, jos sattuu oleen tarvetta ajaa tätä kautta syystä tai toisesta. Tosin muistaakseni vaatii 14.25mm terän.

                                    Comment


                                      #19
                                      Nuo pysyvät lukiteliimat taas eivät tykkää kovista iskuista. Vai tarkoittiko okkim sähköliimaa?

                                      OT: Olin vieressä kun kaveri räjäytti R2" tapin :)

                                      Comment


                                        #20
                                        Pois olin kiertämässä ja hiukan nahisti ja kun vartta oli puoltoistametriä niin napsahti päästä poikki, liimattiin siihen sitten pultinkanta päälle ettei asiakas huomaisi mitään

                                        Comment


                                          #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viesti
                                          Omassa ajoin kahteen v-coilit ja kyl toistaiseksi on hyvin kestänyt irrottamista ja uudelleen kiinnitystä. Tosin se nyt onki tälläinen väliaikainen kunnes uudet levyt taakse. Mul olis täs coilisetti kyllä, jos sattuu oleen tarvetta ajaa tätä kautta syystä tai toisesta. Tosin muistaakseni vaatii 14.25mm terän.
                                          Kyllä kai siinä sarjassa se terä tulee mukana?

                                          Comment


                                            #22
                                            M10 sarjoja isoimmissa ei yleensä ole tullut mukana.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X