Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

HP2 syö paloja epätasaisesti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    HP2 syö paloja epätasaisesti

    Tutkin tuota urssia tänään, siinä kun on kroonisesti palanut palojen kulumisvaroitin mittaristossa. Se nyt sikseen mutta siinä turatessa huomasin että jarrupaloissa on ulkopuolella pintaa reilusti yli puolet mutta sisemmissä, mäntien puoleisissa paloissa enää pari milliä.

    Liukutapit liikkuvat täysin vapaasti, levyt ovat kiiltävät eikä jarruissa muutenkaan ole mitään kummallista. Onko ominaisuus vai vika? Jos jälkimmäinen niin mitä tuollekkin sitten jatkossa tekisi, paloja kun ei voi oikein puolelta toiselle HP2 satuloissa vaihtaakaan. Palat ovat jotkut perusmustat, ei mitään marketin halvimpia muttei nyt mitään Yellowstuffiakaan, oliskohan ollut Ferodot tai Brembot.

    #2
    Itellä oli bimmerin takajarruissa joskus semmonen omituisuus et ottivat epätasaisesti rullilla. Kaikki liu'ut liikkuivat täysin vapaasti jne. kun tarkistelin ne läpi ja liikuttelin niitä käsin. Uudelleen näytössä kuitenkin sama homma, epätasaisesti ottivat. Ei muuta kuin satulat paloiksi ja uudet rasvat liukuihin ja takaisi kasaan jolloin ongelma korjaantui.

    Comment


      #3
      Ei ole ominaisuus tai vika vaan on ihan normaalia automerkistä riippumatta.

      Comment


        #4
        Niin, kyllä se kai silloin siihen kategoriaan "ominaisuus" menee. Yhdeltä puolelta puristaville satuloille hyvin tyypillistä. Sullako ei ennen ole tullut vastaan moista ilmiötä? Toki kaikki ongelmat liukutappien kanssa yleensä korostaa vielä tuota toispuoleista kulumista.

        Comment


          #5
          On toki ollut joka kerta sama "ominaisuus" mutta nyt on selvän korostunut. Näyttää siltä että otan hyllystä käytetyt sisäpalat ja ajan niillä sarjan loppuun. Ennen on siis ollut ulommatkin siinä vaiheessa että ei ole juuri tarvinnut surra vaikka on kaikki vaihtanut.

          Mamman käytössä 90% ajasta urssi nykyään ja polkimien käyttö on valtaosan ajasta aika paljon rauhallisempaa kuin mitä vielä siihen aikaan kun ite tuosta jarruja kulutin. Liukutapit on tosiaan hyvässä rasvassa, olen pruukannut joka kerta paloja vaihtaessa ja välillä muutenkin aukoa ja rasvailla niitä. Pieni vaiva siihen verrattuna että saa jumittuneita hakata auki.

          Hyväksytään siis ominaisuutena.

          Comment


            #6
            Sehän voi olla, että jos jarruttelee kovin varovasti, niin se liukuhässäkkä ei lähde liikkumaan ollenkaan ja pysäytys tapahtuu pelkästään sisemmällä palalla. Jarrut on vähän sellainen juttu että ne tykkää kun niitä käyttää. :)

            Comment


              #7
              Terhon teoria voi olla ihan oikea. Mulla kului ässässä katukäytössä palat myöskin sisäpuolelta. Kun siirtyi lähes pelkästään ratakäyttöön niin yellowstuffit kesti kahdet ratapäivät niin että sisäpuolilla oli paloista puolet jäljellä ja ulkopuoli kului kokonaan pois.

              Comment


                #8
                Minulla on siis urssissa juuri oikea balanssi ratakäytön ja siviiliajon välillä :) Se rouhii kiitettävän tasapainoisesti paloja molemmin puolin. Auton käyttö on varsin vähäistä, mutta kohtuullisen rajua.

                Comment


                • #9
                  Pystyyko noita otsikon satulan liukutappeja rasvaamaan jotenkin purkamatta tuota satulaa ensin puoliksi? Kun oisin rasvannut noita tappeja ja aloin ihmetellä että näyttää vaativan ensin ilmaus ruuvin irrottamisen että pääsee käsiksi siihen toiseen niitä puoliskoja kiinni pitävään monikulmatorxiin että pääsee käsiks noihin tappeihin, kun jos ottaa ne kumitutit sieltä liukutappien päästä pois niin näytti että siellä näkyy vaan ne tappien ontot sisukset eli ei paljon auta sinne sitä rasvaa työntää jos mielee että jotain hyötyä rasvauksesta olis että sais ne tappien ulkopinnat rasvattua.

                  Comment

                  Working...
                  X