Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 iskaripaketin irrottaminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B7 iskaripaketin irrottaminen

    Olen nyt kahteen kertaan tapellut B7:n etuiskareiden irrottamisen kanssa ja todennut, että joko teen jotakin täysin väärin tai en vain osaa. :-). Tänä iltana meni neljä tuntia ylätukivarren vaihtamiseen, kun iskaripaketti ei vain pudonnut niin kuin Haynesin ohjeiden mukaan pitäisi tapahtua.

    Irrotin siis ylätukivarret, iskarin alapultin ja koko paketin yläpäästä. Ongelmaksi muodostui tälläkin kertaa se, kuinka saada nostettua iskarin alapään haarukkaa riittävästi, että se nousee ulos alatukivarresta. Onko tähän joku kikka, jota en hoksaa?

  • #2
    Itse otan aina irti luettelemiesi asioiden lisäksi kallistuksenvakaimen linkin irti molemmin puolin, raidetangon pään irti olkavarresta ja ajovalojen korkeudensäätö nivelen irti. Painat navasta pakettia alas ja pujotat vaimentimen alapään haarukan irti alatukivarren päältä... Ronskisti vaan, siitä se irtoaa.

    Comment


      #3
      Itse selvisin ilman raidetangon pään irroitusta, mutta voimaa sai tosiaan antaa. Tämä tosin S-Line alustan kanssa, mikä malli sulla kyseessä?

      Comment


      • #4
        Koiranluu irti niin tulee helposti. Se lyhyt tanko etummaisessa alatukivarressa.

        Tulee se tosiaan ilmankin mutta meinaa hermo mennä.

        Comment


        • #5
          Ville, kyllä se haarukko nousee irti ilman raitangon pään irroitustakin, mutta teen itselleni tilaa ihan tarkoituksen mukaisesti. Nyt KW3, ennen oli muistaakseni 1BV tolpat, vaikka PR numeroista löytyy 1BE koodi...

          Comment


          • #6
            Kiitoksia, pitääpä seuraavalla kerralla ottaa tuo koiranluukin. :-) Aika kovasti sai kyllä punnertaa että sain tuon irti oppaan neuvomalla tavalla.

            Comment


              #7
              Kahteen 8E:n eli b6 ja b7:n vaihanu alustasarjan ja molemmilla kerroilla on noiden etumaisten iskareiden kanssa ollu vääntäminen. Jos käytät jotain pidempää vipuvartta ole varovainen ettei ulompi vetarin suoja kumi mene rikki siinä vääntäessä. Itsellähän meni. :D

              Comment


              • #8
                Aika hankalaa se on kyllä yksin vääntää etummaisia alatukivarsia alas päin, jos tukivarren ja kallistuksenvakaimen linkit on paikoillaan...

                Comment


                • #9
                  Veikkaanpa, että melko vaikeaa on vaihtaa edellä mainitulla tavalla yksin, kun oli todella ähertämistä kahdestaankin. Itsekin tarkkailin vetarin suojakumia, että on aika hyvin tulilinjalla, jos sattuu työkalut lipeämään.

                  Comment

                  Working...
                  X