Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 (C4) Jouset+Iskarit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 (C4) Jouset+Iskarit

    Auto: Audi A6 1.9Tdi -95 (C4 korinen, sedan)
    Pitäs hommata (mielellään vakio) jouset + iskarit joka kulmaan, ja edullisesti.
    Netti selaillulla olen päässyt alimmaksi hinnaksi n. 270e + toimituskulut (Alvadi/ee).
    Takuu puoli vuotta, laatu kysymysmerkki.

    Biltema ja Motonetti, jne, jne, koko kierros n. 400e

    Mutta löysin myös alustasarjan= iskarit + jouset joka kulmaan.
    Hinta n. 300e + toimituskulut.
    Takuu vuosi.
    Mutta madallus 40mm

    Kottero on nytkin madallettu rautasahalla, edell. omistajan toimesta, kierros pois jousista, kun/(vaikka) jouset ja iskarit muutenkin "vähän väsähtäneet".

    Pointtina olisikin saada maavara ainakin hyvin lähelle orkkis korkeutta.
    Onko tosiaan näin, että ko. kulkineeseen ei löydy 4-kulmaan iskarit+jouset suomesta kuin alkaen n. 400 erkkiä ja silloinkaan ei puhuta mistää Bilstein, Koni, jne palikoista ?
    Hämmästyttää vaan että alustasarja olis halvempi, kuin erillisinä ostetut jouset+iskarit mahd. edullisina tarvike-osina

    #2
    Mulla olis ihan kohta tarjolla -92 100 2,8q sedan vakiojouset ylimääräisenä. Takajouset jo irti etujouset lähipäivinä myös irti.
    Sitä en tiedä sopiiko nuo 1,9dhen.

    Comment


      #3
      Menee heittämällä paikoilleen. Tiedä sitten, onko akselistomassoissa juurikaan eroja.

      Comment


        #4
        Sitäpä juuri Härski tarkoitin jotta osuuko akselimassat kohdille.

        Comment


        • #5
          Ei ne osu sille metrillekkään. Entisessä 2.0 satkussa oli 2.8 jouset ja se oli kauhea traktori, pää melkein mahtu lokarin ja noin vakio pyörän väliin.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Lindi Näytä viesti
            Auto: Audi A6 1.9Tdi -95 (C4 korinen, sedan)
            Pitäs hommata (mielellään vakio) jouset + iskarit joka kulmaan, ja edullisesti.
            Netti selaillulla olen päässyt alimmaksi hinnaksi n. 270e + toimituskulut (Alvadi/ee).
            Takuu puoli vuotta, laatu kysymysmerkki.

            Biltema ja Motonetti, jne, jne, koko kierros n. 400e

            Mutta löysin myös alustasarjan= iskarit + jouset joka kulmaan.
            Hinta n. 300e + toimituskulut.
            Takuu vuosi.
            Mutta madallus 40mm

            Kottero on nytkin madallettu rautasahalla, edell. omistajan toimesta, kierros pois jousista, kun/(vaikka) jouset ja iskarit muutenkin "vähän väsähtäneet".

            Pointtina olisikin saada maavara ainakin hyvin lähelle orkkis korkeutta.
            Onko tosiaan näin, että ko. kulkineeseen ei löydy 4-kulmaan iskarit+jouset suomesta kuin alkaen n. 400 erkkiä ja silloinkaan ei puhuta mistää Bilstein, Koni, jne palikoista ?
            Hämmästyttää vaan että alustasarja olis halvempi, kuin erillisinä ostetut jouset+iskarit mahd. edullisina tarvike-osina
            Löytyisi ehjät käytetyt S4:jän Sachs iskarit eteen, jos kiinnostaa?

            Comment


            • #7
              Mulla olis ittellänikin käytettävissä paaliin menevästä Satku 2.3E -92 sedan, jouset ja iskarit jotka on jonkin näkösessä iskussa vielä, mahtaskohan toimii miten ?
              Sopii ilmeisesti paikoilleen heittämällä ?
              Mutta olisko isoin ero noissa paino jutuissa ?
              Takapäässä ei pitäisi olla ilmeisesti eroja edes painon suhteen ?
              Etupää sen sijaan, vitoskone lienee jonkin verran painavampi kuin toi 4-pyttynen TDI-kone, eli etupää vähän mietityttää....
              Toisaalta olleet käytössä jonkin aikaa, eli eivät enää uuden veroiset, niin olisko jo sen verran kättö ja aika "notkistanut" ko. osia
              että ei olis ihan turhan jäykät, vaikka painoo olis hiukan vähemmän akselilla.

              Osaisko joku ottaa kantaa ihan kokemuksestakin ?
              Viimeksi muokannut Lindi; 6.8.2014, 07:08. Perustelu: Lisäys ja korjaus tekstiin.

              Comment


                #8
                Tarkoitus olisi tehdä ennen talvea alustaremppa etupäähän. Osia inventoidessani huomasin, että minulta uupuu pohjaanlyöntikumit ja iskarin haitarikumit.

                Kysymys kuuluu: Bilstein B8:sissa on vissiin sisäiset pohjaanlyöntikumit (?) mutta entäs nuo haitarigummit? Käykö ihan Audin osanumerolla (431412175D) tilaamalla iskarista riippumatta aina sama kumi? Onko joku valmistaja, jonka kumit on todettu kestäviksi tai toinen, jota tulee välttää kuin ruttoa?

                Comment


                  #9
                  Näytti tulleen tuplana sama postaus.
                  Viimeksi muokannut ToniH; 29.10.2020, 17:53.

                  Comment


                  • #10
                    Haitarikumet löysin lemföreriltä etuvetomalliin nuot haitarit. Kumet kans febiltä. Sparetolta tilasin.

                    Comment


                      #11
                      Perhana kun on jo aikaa siitä kun madalsin omani ja iskareiksi tuli B8:t. Sen muistan, että jouduin hankkimaan sporttimallin yläpäät, koska B8:t taisi olla M12 ja vakioiskarit on M10. Siis jos on vakio alustalla nyt.
                      Se ei siis ollut ihan plug and play ainakaan mulla.
                      Mulla on vielä kyllä tosta jäljellä kaikenmoista osaakin varastossa, jos tarttee jotain.

                      Comment


                        #12
                        Lemförderin kummit täytynee tilata. Kävin vilkasemassa tolppaa ja eihän ne kummit taida iskareista välittää.

                        Mulla on nyt edessä vielä loppuun ajettu ABT:n alustasarja, jossa Konin Sportit iskareina. Elän uskossa, että Bilsteinit sopii heittämällä. No, ainakin bilikoiden yhteensopivuuslistassa oli A6 2.8 Quattro '95, joten toivossa on hyvä elää ;) Hmm... tulipas mieleeni, että eikös toi M10 vs. M12 -hommeli koskenut takapäätä? Muistelen, että aikoinaan, kun tuo ABT:in sarja laitettiin niin sinne taakse piti askarrella jotain, kun Konit eivät sopineet heittämällä.

                        Comment


                          #13
                          Saatto olla että vaan takapäätä koski.

                          Comment

                          Working...
                          X