Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sport alustan jousi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sport alustan jousi

    Moro. Mistä löytäisi takajousen poikenneen tilalle ? Muualta kuin marmorilta. Elikkäs 2000 vuosimallin 2,5 tdi quattro avantti sport alustalla.
    Aikoinaan marmorilta jo kerran ympäriinsä ostanut jouset. Huonosti löytyi ebay:kään :(

  • #2
    Multa vois löytyä -97 2.8 sporttijousi jos käytetty kelpaa ja käy omaas? Meni kans takajousi poikki niin vaihdoin koko alustasarjan.

    Comment


      #3
      Eipä noita oikein tarvikkeena mistää saa. Omaan just uusiin molemmat takajouset, 1BE. Pariin sataan sai marmorilta pari jousta. Ihanan halpaa.

      Comment


      • #4
        En tiedä käykö -97 2.8 audin jousi mun omaan :P Taitaa olla niin että marmorille matka..... :P

        Comment


        • #5
          Jouset ja iskarit pitäisi aina vaihtaa samalle akselille pareittain. Kuulostaa omaan korvaan melkoiselta pommiviritykseltä jos toinen jousista on 400tkm 14v vanha ja toinen sitten puolet nuorempi ja vähemmän ajettu.

          Eikös sinne sitten voisi pistää ihan tavalliset jouset? Jäisi peräkin vähän korkeammalle. Toki sekin vähän kyseenalainen temppu jos sporttijousilla on kovinkin erilaiset jäykkyydet edessä.

          Minkälaiset maalitäplät niissä takajousissa? ETKAsta löytyy kolme eri vaihtoehtoa, yhtä saa tarvikeosana 41e kpl, muut vain OEM 79e kpl

          Comment


          • #6
            Mulla nytkin eripari jouset,siis iältään. Ei mitään huomaa ajossa tai et olisi jompi kumpi alempana. Nuo uudet orginaalit ei kestä näköjään normi ajoa kuin kolme vuotta. Normi jousi on pidempi ja ohuempi langan vahvuus. Sportti jousi lanka vahvempi ja lyhyempi jousi. Halkaisijasta en tiedä.

            Comment


            • #7
              Yleensä se toinen nappaa melkein heti poikki kun se on ollut niin kovalla rasituksella toisen ollessa poikki.

              Comment


              • #8
                Ei mitään huomaa ajossa tai et olisi jompi kumpi alempana.
                Sen takia siellä peräpäässä on se kallistuksenvakaaja, se pyrkii pitämään perseen myös tasaisena. (Ihmettelin itsekin asiaa kun ruuvasin säädettävää alustasarjaa toiselta puolelta useamman sentin ylöspäin mutta persepä pysyi edelleen matalana, sitten vasta kun veti toisenkin puolen ylös peppu nousi)

                Normaalissa maantieajossa ei noita jousituksen eroja kyllä huomaakaan, ja tuskin Pentti Perustallaajatkaan niitä eroja osaa eritellä edes radalla ajeltaessa. Mutta ääritilanteissa sen auton käyttäytyminen voipi sitten olla liian voimakasta. Kuten myös mulle kävi, tuli pienenä yllätyksenä viime syksyistä jarruhuoltoa tehdessä että toinen takajousi oli mennyt poikki.

                Comment

                Working...
                X