Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe Casterin säätö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Coupe Casterin säätö

    Elikkäs autona on Audi Coupe 1.8E -91

    Miten tehdään Casterin säätö kyseisessä menopelissä?

    Autosta säädetty tänään aurauskulmat ja camberit kohdilleen sekä vaihdettu uudet kumit vanteille ja tasapainoitettu ne ja auto puoltaa oikealle silti ajossa (todennäköisesti vika johtuu siitä etä apukuskin puoli pikkaisen alempana kuin kuskin puoli, syynä todennäköisesti tähän jousi apukuskin puolella).

    Asentaja meinas liikkeessä, että puoltaminen voitaisiin mahdollisesti korjata Casterin säädöllä (ettei jousijumppaan tarvisi vielä alkaa), mutta ei alkanut sitä tekemään nyt koska ei osannut sanoa mistä säätö tehdään tuossa kyseisessä mallissa, kuulemma 80 ja 100 iskarin yläpäästä pystyy säätämään sitä jos oikein käsitin puheista, mutta tuossa ei näyttänyt olevan sitä mahdollisuutta..
    Viimeksi muokannut Makkke; 5.6.2014, 13:43. Perustelu: lisää tekstiä sekoittamaan....

    #2
    Apurunkoa siirtämällä käytännössä ainoastaan. Jos tukivarsien puslat eläneitä, voi camper olla pielessä. Jos syy jousissa, niin kyllä lähtisin niistä asiaa korjaamaan.

    Comment


    • #3
      epäilisin että jousesta johtuu koska apukuskin puoli matalammalla kuin kuskin puoli (kylläkin vain puoli senttiä korkeuseroa). Voisiko myös johtua siitä että näyttäisi että apukuskin puolen rengas on pikkaisen sisempänä kuin kuskin puolen?

      Camber ja auraus on kunnossa ja vasta tänä aamuna säädetty kohdilleen. Ajossa aika ajoin väännättää penkan puolelle, ei kumminkaan koko ajan..

      Joo, jouset on tässä kyllä kovaa vauhtia menossa vaihtoon.

      Comment


        #4
        Laitapa kaikki arvot tai säätölapun skannaus nähtäväksi.

        Tuumailen, että mahtaako vika olla ollenkaan etuakselilla..

        Comment


          #5
          Joo, säätölappu olis hyvä nähdä. Casteriahan ei tuosta pysty järkevästi säätämään. Apurunkoa siirtämällä voi vähän puljata, mutta niin vähän etten usko sillä saavutettavan mitään muutosta ajossa.

          Comment


          • #6
            Moro, tässä olis säätölappua, sori kun on kestänyt..

            https://onedrive.live.com/?cid=7207B...767%217862&v=3

            kommentteja kiitos.

            Comment


            • #7
              Olisko kenelläkään antaa neuvoja tämän suhteen?

              Comment


              • #8
                Lähtisin mittausten perusteella kääntämään auton kulkusuuntaa taka-akselilta. Nyt siellä on "toispuoleinen" auraus ja kulkukulmakin siksi hieman vino. Etupään arvot ovat mielestäni riittävän hyvät mennäkseen suoraan.

                Comment


                • #9
                  mitenkäs tämä kulkusuunnan muuttaminen taka-akselilla tapahtuu? Koska tässä autossahan ei pysty kumminkaan takapään kulmia säätämään.. Etupään arvot ovat kohdallaan minunkin mielestäni joten sinne ei välttämättä tarvi tehdä mitään (paitsi ne jouset vaihtaa, mutta ajattelin vaihtaa ne joka kulmaan...)

                  Comment


                    #10
                    Takapään kulmia voi säätää shimmiprikoilla.

                    Comment


                    • #11
                      onko se millainen homma niillä säätää ja mistä niitä mahdollisesti löytyy, tarvikeliikkeistä?

                      Comment


                        #12
                        Napatapin ja akselin väliin shimmejä. Vois olla enemmin esim. hydraulikka/pulttikauppojen juttuja, mutta kyllähän niitä löytyy varmasti tarvikeliikeistäkin.

                        Comment


                        • #13
                          kaverille tossa soitin joka on hydrauliikkaliikkeessä töissä josta löytyis noita shimmilevyjä, mutta tuumas ettei se tuota kulmaa muuttais vaikka laittais takapäähän noita shimmejä (kuulemma laakerin "kiristämistä" varten, jotta saadaan välykset pois sieltä)

                          Jos tuo ei nyt iso homma ole niin voishan tuota kokeilla (tietää mitä viikonloppuna tulis tehtyä...), onko jollain kokemusta tästä hommasta ja osaisko joku sanoa minkä kokoisia shimmilevyjä on Coupeen että tietää oikeat ostaa?

                          Comment


                            #14
                            http://www.ebay.com/itm/Vw-Mk2-Golf-...27748c&vxp=mtr

                            Tämmöisiä hommaan tarkoitettujakin on olemassa.

                            8mm. pultit siellä taitaa olla joten semmoiset shimmit käy kanssa.

                            Comment


                              #15
                              Joo ei noissa etupään arvoissa mitään varsinaista vikaa ole. Takana tosiaan auraus vähän toispuoleisesti, joten se voi aiheuttaa ihmeellisyyksiä kulkuun. Itse olen siinä käsityksessä, että takanavat ovat M10 pulteilla kiinni, mutta en muista varmaksi. Shimmejä voi tehdä vaikka kaljatölkin kyljestä, jos ei muuta keksi. Shimmaus on kuitenkin akselin mekaanisen vääntelyn ohella ainoa keino säätää tuota taka-aurausta.

                              Comment


                                #16
                                Etkasta katsottua oli tuo 8mm. 6 kpl. per puoli.
                                Golfit ym. on kyllä 10mm. pultilla 4 kp.l puoli. Passatit 6kpl 10mm.

                                Comment

                                Working...
                                X