Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 kuskin jalkatila märkä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 kuskin jalkatila märkä

    Kovasti olen koittanut etsiäkin aiheesta ja aina puhutaan näistä "poisto aukoista". Akun nyppäsin eilen pois ja tutkailin, ei tukossa koska räikän jatkokin putosi aukosta läpi. Jarrutehostajan alla olevassa aukossa ei tukosta, joku pieni kumi torvi siinä on josta menee läpi kanssa. Onko tässä bilenissä enempää näitä tutkittavia kohteita vai mistä se vesi voisi mennä sisään?

  • #2
    Yleensä ne poistoaukkojen kumitutit on revitty pois, koska ne tukkiutuu helposti.
    Katohhan ettei oo tulppa irronnu pohjasta, kuskin jalkatilan kohilla taitaa muutama olla.

    Comment


    • #3
      Konepellin aikaisu vaijerin läpivienti kannattaa tarkastaa. Sijaitsee kuskinpuoleisessa reunassa akkukaukalossa.

      Comment


        #4
        omassa autossa takalasin pesurille menevä letku poikki. vahingossa jos ruiskautti takalasille ni tuli kuskin jalkatilaan. Avantissa siis

        Comment


        • #5
          Jees, katsastetaan nuo muutamat kohdat vielä. Tattista!

          Comment


          • #6
            Löytyykö ilmastointi? voi olla höyrystimestä tippuva vesi ku valuu jalkatilaan jos kennojen kotelossa oleva vedenpoisto on tukossa.

            Comment


            • #7
              Onhan siinä ilmastointikin, pääseekö tuohon mitenkä käsiksi?

              Comment


              • #8
                Uppista, nyt alkaa jo hälytys kellot soimaan kun näiden parin sade päivän jälkeen oli valehtelematta 4-5 senttiä vettä kuskin puolen takamatkustajan jaloissa :D Eikö näitä mahdollisia paikkoja ole muita
                kun:
                - akkukaukalon reikä
                - jarrutehostajan alla oleva reikä
                - konepellin aukaisu vaijerin läpivienti
                - ilmastointi kondenssioveden poisto?

                EDIT: Ja huom, akkukaukalossa ei ollut vettä lainkaan.

                Comment


                • #9
                  Tuulilasin liimaukset voi vuotaa mutta silloin tulisi etumatkustajan jaloille a-pilaria tai tulipeltiä pitkin. Takamatkustajan jaloille valuminen niin että etumatkustajan paikka on kuiva, tarkoittaa että vesi tulee ilmastoinnin kanavia pitkin, eli pääsee jotenkin tuulilasikaukalon sisäpuhaltimen koteloon. Voinee valua tuulilasin ulkopintaa pitkinkin jos lasin alareunan muovit tai sisäilman suodattimen muovit huonosti tai puuttuu.

                  Comment


                  • #10
                    Melko varmasti se takalasin pesurin putki. Koitas haistaa tai maistaa miltä nesteeltä vaikuttaa :D V-mäisessä paikassa se liitos kohta :P

                    Comment


                    • #11
                      Tästä yksilöstä puuttuu ainakin tuo muovi härpäke joka peittää akun ja sen akkukaukalon kokonaisuudessaan, onko tämän ikäisissä sitä vielä vai pitääkö hommata uusi?

                      EDIT: Takalasin pesuria ei tässä porrasperäsessä oo ollenkaan...
                      EDIT: ja niin siis se tuulilasin alaosan muovit, mistä tulee pyyhkijätkin läpi on kyllä paikallaan.

                      Nuo muovit vois kyllä koittaa laittaa paremmin kiinni, varsinkin siitä keskeltä irtoaa melkein ja muljuaa siinä niin paljo, että hyvä kun ei tuulen mukana irtoa :D

                      Comment


                      • #12
                        Itselle tuli vettä kuskin jalkatilaan kun oli joku korisauma pettänyt sieltä edestä kuskin puolelta, tarkempaa paikkaa ei nyt oikein osaa sanoa kun oli silloin pajalla korjattavana. Irrota nyt ainakin se kuskin jalkatilan muovit siitä ratin alta, sekä se konepellin avauskahvan alla oleva muovi, ja tutki näkyykö siellä kosteutta, mistä se voisi tippua lattialle. Onko raitisilmasuodattimen päällä se pieni muovikouru paikoillaan?

                        Ei ole kaikissa ollut tuota koko akkukaukalon peittävää muovia, eikä tämä varmasti sen puutteesta johdu.

                        Comment


                        • #13
                          Ongelma tais nyt ratketa, otin ratin alla olevan paneelin pois ja huomasin että se oli vasemmasta reunasta märkä. Sitten katoin ahtomittarin letkua ja sekin oli märkä. Katsoin vielä paremmin uudestaan tämän läpivientikumin mistä menee tämä letku ja konepellin avausvaijeri. Oli aivan hillitön reikä siihen kairattu joskus, noin pikkurillinpään kokoinen reikä.
                          Tilkin sen sieltä "ratkaisumassalla" umpeen ja kuivattelin lattia maton kokonaisuudessaan puoli kerrallaan.
                          Uskokaa tai älkää mutta kuskin jalkatilassa oli maton alla n. 4 senttiä vettä + mitä matto on itteensä imenyt :D
                          Seuraavilla sade keleillä sitten näkee vuotaako sisälle vielä!

                          Comment


                            #14
                            Se matto muuten imee aivan hillittömästi vettä, eikä kuivu helpolla. Eli kannattaa pitää huoli siitä että se on nyt varmasti kuiva.

                            Comment


                            • #15
                              Kuivatus iso prosessi. Märkäimuria paljon, puhallusta ja vaikka joku puupalikka, että matto ylhäällä pari päivää aurinkoisella säällä. Sanomalehtiä...

                              Tuo avausvaijerin läpivienti on tärkeä, koska käytännössä se on täysin veden alla, jos enemmän vettä/vähänkin poistotiet tukossa. Tarvittaessa suosittelen ECU kotelon irroitusta ja putsausta alta ja pyykijämoottorin takaa. Ne on ne veden poistotiet tuolta alueelta akkukaukaloon, josta sitten kahta reikää pitkin pois. Samalla saa varmistettua, että ECU kotelon tiiviste on ehjä, ettei sieltä valu vielä lisää sisään.

                              Comment


                              • #16
                                Kyllä se kuivaks asti kuivu kun oli muutamalla työkalulla matto koko matkalta ilmassa ja päivän + yön pidin lämppäriä roikan avulla päällä sielä. Seuraavana päivänä puristelinki mattoa eikä ollut kosteutta havaittavisssa. Mutta saas nähä ny vuotaako vielä jostakin :D Ainakin tuo läpivienti kumi nyt oli varmaankin se pääsyy.

                                EDIT: Ja katson vielä tuon ECUn alta putsaamisen, koska siinä muistaakseni olis ollu jokin pieni aukko alla, mutta ei mahu ruuvari tai mikään sinne, niin vois olla ihan hyvä putsata siitäkin alta. Ja muutenkin perusteellisesti se koko läpivientikumin ympäristö.

                                Comment


                                • #17
                                  Tonsa92: Suosittelen, että ostat autoosi ne facelift-mallin muovisuojat (tuulilasin alareunan vasen ja oikea lista mallia facelift, iso lista joka suojaa akun yms. ja akun suojaluukku), jos kerran ne tämän hetkiset tuulilasin alalistat vaikuttavat olevan väljiä. Jos ne vanhat alalistat ovat vain huonosti kiinni, etkä jostain syystä halua panostaa noihin kunnon listoihin, niin niissähän on ne muoviruuvit, jotka rispaantuvat erittäin herkästi! Ne kääntyvät ehkä 1/4 eivätkä yhtään enempää, ja ovat sitten "on" tai "off"-asennossa, tuulilasin kiinnityspellin alapuolella kiinni (myötäpäivässä) tai sitten n. 90 astetta etupuskurista päin katsottuna vasemmalla (vastapäivässä). Itse en antaisi edes asentajan noihin koskea, jos veisin autoni tuulilasin vaihtoon, vaan poistaisin listat ennen huoltoon viemistä. Itse hankin nuo listat heti melkein autooni ostamisen jälkeen 2011, kun täällä niitä suositeltiin. Ja hyvät ovat olleet. Ne blokkaavat suuren osan havuista yms., mutta reiät jäävät oikealle ja vasemmalle puolella, joiden kautta vesi (ja lika) valuu kaukaloon ja kaukalon ja lokareiden poistoreikien kautta pois autosta. Tuo facelift-mallin suojamuovi on siinäkin mielessä hyvä, että se iso kaukalo on tulipellin tiivisteen ja tuulilasin muovien välissä, niin pysyvät ne tuulilasin muovit paljon paremmin kiinni.

                                  http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=47827

                                  Tuolla siitä onkin juttua ja kuvia yms. Asentaessa/Irrottaessa pitää kuskin puoleinen pyyhkijä irrottaa (ja mielellään merkata suunta mihin se on sojottanut) ja irrottaa/asentaa sen puoleinen muovi pyyhkijän reiän kautta. Ei mikään vaikea homma kyllä. Iso suojamuovi liu'utetaan tuulilasin facelift-suojamuovien uriin, jolloin se on myös tulipellin puolelta oikeassa kohdassa. Itselläni ei kuitenkaan ole se tulipellin tiiviste enää mennyt yhtä hyvin kiinni kuin ilman tuota suojamuovia. *Tietääkö kukaan, onko faceliftille olemassa jotain omaa tulipellin tiivistettä?*

                                  Mitäs meinaat tuolla ECU:n alta putsaamisella? Meinaatko sitä iskarin suojakoteloa, josta valuu n. 45 asteen (tms.) kulmassa ECUn alta sinne akku- yms. -kaukaloon vettä yms. scheissea? Itse olen ainakin ilman ecun irrottamista saanut ronkittua sieltä likaa rautalankaviritelmän avulla. Saa suurimman osan tukkeutumista pois, muttei ihan kaikkia yksittäisiä havuja yms.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vesivuoto

                                    Morjensta,pitäs saada vastaus tähän mystiseen vedenvuoto ongelmaan (audi a4 b5) on alkanut kusemaan vettä sisätiloihin vänkärin ja kuskinpuolen lattioille.

                                    Purkiin sisustan penkit/lattiahuovat ja kuivasin ämpärillisen vettä lattioilta,Putsasin tyhjennysreijät akun-ja jarrutehostimen alta mutta vesi on tullut taas sateisen päivän jälkeen sisälle. Voiko vesi päästä sisään raitisilmakotelon juuresta? oisko kellään vastausta tähän v***umaiseen ongelmaan ja jos on niin ei muutakun vastauksia tulemaan :) kiitos

                                    Comment


                                      #19
                                      Mulla oli ässässä kondenssiveden poistoputki tukossa (tulppa jumiutunu pohjassa) ja sitä kautta nousi vänkärin jalkatilaan. Poistin tulpan ja sen jälkeen ei mitää ongelmia

                                      Comment


                                        #20
                                        Voiko vesi päästä sisään raitisilmakotelon juuresta?
                                        Voi. Ittellä vuoti sieltä. Helppo onneksi tiivistää uudestaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kuivattelin juuri yhden A6:sen ja tuli perehdyttyä mistä voi vuotaa. Tässä tuli ainakin ilmastoinnin kondenssivedet sisään, oli kerryttänyt kunnon kasvustot hansikaslokeron taakse eristeisiin, ne meni suoraan roskiin. Ilmankos on ollut sellainen vähän hapan haju autossa.
                                          Sitten kun kunnolla on alkanut tulvia, niin ilmakanavia pitkin suoraan takajalkatilaan. Luulen että vettä oli n. 10 litraa, nousi jo lattiamaton yläpuolelle. Purin sisustan kokonaan, ei kauhean paha homma. Matot kuivatettiin isossa vaatekuivauskaapissa ja pystyi 2 päivää myöhemmin niputtamaan kuivan auton.
                                          Muita vuotokohtia raitisilmasuodatinkotelon alta, tässäkin yksi kiinnike rikki ja tiiviste poikki. Lisäksi kotelosta puuttuu kansi, joten jos tuulilasin alla oleva lista päästää vettä läpi, menee se suoraan lämmityslaitteeseen.
                                          Akkukaukalon pohjalla vedenpoistot oli myös tukossa, akkutelineen kun irroittaa pääsee putsaamaan kunnolla.
                                          Lisäksi kuskin jalkatilassa letkujen ja konepeltivaijerin läpiviennit.
                                          Ja mahdolliset sisätilan pistokkeen ja muitten johtojen läpiviennit, tässäkin oli viety ylimääräinen virtajohto tupakinsytkärille poraamalla ilmakoteloon suodattimen viereen reikä kohtaan, josta vesi juuri valuu alaspäin.

                                          Niin ja nyt siellä lattiassa on rukarilla lyöty vedenpoistokanava :-)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Vettä repsikan puolen matolla ja takanakin kosteaa. Akkukotelo oli kuiva, sieltä vuotaa vesi maahan. Kattoluukun vedenpoisto tuntui olevan kunnossa, mut vähän ilmaantui vettä tuohon oven tiivisteen harmaaseen osaan..Voiko siellä olla letku poikki?

                                            Ja huomasin tuolla hanskalokeron takana vähän kosteaa myös, onko tuolla pyyhkijöiden kotelojen alla jotain vesiuraa yms?
                                            Ilmastointi löytyy ja siitä kyllä kondenssivedet valuu maahan et sekin pitäs olla kunnossa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tähän löytyi vika sieltä raitisilmasuodattimen päällä olevasta "ohjurista". Tuulilasin vaihdossa varmaan laitettu huonosti, toinen pää oli paikallaan ja toinen ei.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X