Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F 2005 ratti vinkuu

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A6 4F 2005 ratti vinkuu

Moikka

Neuvoja tarvis, eli ratista kuuluu vinkuva ääni – joku on samasta ongelmasta kuvanut videon:
    https://www.youtube.com/watch?v=MS-nYS-1y1Y

Senverran ääni alkoi häiritä että vein auton korjaamolle, jossa ne rasvasi läpivienti laagerin ja luovuttivat "korjatun" auton. Ääni ei kuitenkaan lähtenyt joten vein auton takaisin huoltoon. Nyt sitten tuli soitto että hammastanko pitäisi vaihtaa ja osa työneen 2000€ paikkeella.

Onko kokemuksia? neuvoja? Ja mitä ootte mieltä onko vian korjaaminen kuin kiireinen jos sen kanssa voi elää?

Kiitos

Siis koko hammastanko mennyt? Ei suojakumit? Olisiko lisätty väärää tehostimennestettä enemmissä määrin ja sulattanut sitä kautta suojakumit ja näin koko tanko mennyt? Pitikö mitään ääniä ennen tuota jurinaa? Onko ollut nestevajeita? Oletko lisännyt itse nesteitä?

EDIT: jos kumit menneet, niin tanko myös mennyt/menossa = itse en koittaisi elämistä sen kanssa.

Comment

Tuolla Saksan foorumeilla on asiaa näistä, ja osa saanut hyviä tuloksia öljyt vaihtamalla tehostimeen. Järjestelmä tyhjennetään täysin ja uudet öljyt sisään. Sitten on tapauksia missä ovat uusineet hammastangon kun ei ole auttanut. Öljynvaihto kuitenkin maksaa "vaan" sen muutaman satasen, joten kannattaa se varmaan kokeilla ensin.

Comment

Kiitos neuvoista. Olen tänään yhteydessä huoltoon ja koitetaan selvitellä asiaa. Tosiaan auto vasta hankittu kaupasta joten nyt myös neuvotellaan kuka maksaa. 150tkm ajettu, joten ei pitäisi ainakaan luonnollista kulumista tommonen olla.

Videosta poiketen mulla ei ole niin tasainen ääni, vaan kuuluu pätkissä kun rattia pyörittelee ja enemmän ohjauksen ääripäissä. Muuden saundi on täysin sama.

Comment

Edellisessä autossani (a6 4f myös) ohjaus piti samanlaista ääntä muttei kovin kovaa, ja ei sille mitään tehty. Laakkosella siihenkin tekivät nuo samat kikat ja rasvasivat, hetken pysyi ääni pois. Sitten tosiaan ehdottivat hammastangon vaihtoa, mutta hinta ei innostanu. Siitä on nyt jo pari vuotta aikaa kun alkoi pitämään ääntä, eikä nykyinenkään omistaja ole sille mitään tehnyt. Talvella ei pitänyt mitään ääntä mutta kovenee kesällä kun kelit lämpiää. En pitäisi kiirellisenä laitettavana, mutta jos maksaja tiedossa niin ehdottomasti kannattaa nyt korjata.

Comment

Otetaanpas tästä aihe esille.

Eli ääni juuri tuollainen kuin eka viestin videossa.
            Se kuuluu kun rauhallisesti pyörittelee.
            Mitään klappia ei tunnu ja toimii normaalisti.

Onko muut saaneet äänen katoamaan ilman auton vaihtoa??
            Niin ja auto on siis 4f 3.0tdi -05

Lisätään vielä, että auton tulee olla käynnissä jotta ääni kuuluu.
            Viimeksi muokannut mafra; 7.3.2015, 20:00.

Comment

Working...
            X