Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 4E takajarrupalojen vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A8 4E takajarrupalojen vaihto

    Nyt mennee hermo!

    onko kukaan vaihtanut itse takajarrupaloja? tarttis vähän vinkkejä.

    Olen tehnyt rosstecin ohjeen mukaan ajanut käsijarrun moottorit sisään,mutta Männät on kuin jumissa paikallaan.Kaveri sanoi että pitäisi pyörittää ja painaa mäntää yhtä aikaa mutta männissä ei ole lovia pyöritystyökalua varten?

    Olen koittanut puristaa mäntää erinäisillä työkaluilla mutta ei mitään vaikutusta,Missä vois olla vika?

  • #2
    Oon vaihtanu ite samanlaiseen autoon. Kuuluuko sähkömoottoreiden ääni kun ohjelmalla ajaa niitä ulos tai sisäänpäin? Ei tartte painaa tai pyöräyttää vaan riittää kun ajaa ohjelmalla.

    Comment


    • #3
      Pelaako käsijarrut ylipäänsä?
      Kyllä se pitäisi näillä ohjeilla onnistua:
      Cycle the Parking Brake ON, then OFF first.

      [Select]
      [53 - Parking Brake]
      [Basic Settings - 04]
      Group 005
      [Go!]
      Activate the Basic Setting.
      [ON/OFF/Next]
      The brake pads are now opening.
      [Done, Go Back]
      [Close Controller, Go Back - 06]

      Turn ignition off.

      Comment


        #4
        Alkuperäinen kirjoittaja Make1 Näytä viesti
        Oon vaihtanu ite samanlaiseen autoon. Kuuluuko sähkömoottoreiden ääni kun ohjelmalla ajaa niitä ulos tai sisäänpäin? Ei tartte painaa tai pyöräyttää vaan riittää kun ajaa ohjelmalla.
        Pitää moottorien sisäänajon jälkeen painaa ihan mekaanisesti männät sisään. Sieltä vapautuu vain käsijarrumekanismi, männät jää kuitenkin vielä ulos.
        Ei pitäisi olla jäykkä painaa esim. kohtuu kokoisilla siirtoleukapihdeillä.

        Comment


        • #5
          Kunhan huolehdit, että söhkömoottorit vetäny itsensä eestä pois.

          Pyörittelet mäntiä myötäpäivään ja kun liikkuvat painelet sisäänpäin.

          Comment


          • #6
            Ei niitä pyöritellä tarvi,painaa vain.

            Comment


              #7
              Kyllä kässäri toimii.ja moottorit surisee noin 20 sekkaa kun tekee juurikin ton ohjeen mukaan mutta männät on jää reilusti ulos ei tunnu liikkuvan ihan helposti sisään.pitää huomenna käydä ostamassa joku bilteman männänpuristin.

              Comment


              • #8
                Juups, tais tosiaan olla, et piti painaa männät sisään.

                Comment


                  #9
                  No nyt on palat vaihdettu,Oli helppo homma kun oli oikeat vehkeet.Paras 15€ sijoitettu männän sisäänpainamiseen tarkoittuun taiwan työkaluun.Oli sitten edellinen jarrujen rassaaja vaihtanut vain toiselle puolelle palat...toinen 1mm ja toinen melkein täys.Palan paksuudeksi oli laitettu 3mm ei ihme että heitteli vikakoodeja kässäristä.
                  No nyt toimii ja ei tyrkkää vikavaloja. Kiitos avusta taas!

                  Comment


                  • #10
                    Juuri vaihdoin A6 C7:aan jarrupalat. Käsijarrun saa sisään helposti laittamalla abikoliittimellä varustetut johtimet käsijarrumoottorin liittimiin ja akulla tms virtaa antamalla ajaa toiseen ääriasentoon. Jos lähtee kiristymään, vaihtaa navat toisin päin. Erittäin helppo toimenpide eikä tarvi jälkeenpäin mitään ohjelmointeja tai sopeutuksia.

                    Comment


                      #11
                      Kun en tiedä niin kysyn. Sähköisen käsijarrun moottoreillako ei ole mitään opittuja viitearvoja, vaan esim. kahden millin paksuiset jarrupalat voi vaihtaa uusiin ilman että käsijarrun puristus millään tavoin häiriintyy? Vai onko opittuja arvoja ja moottorit oppivat uudet kun ajaa hyppylangoilla uudet palat takaisin?

                      Comment


                        #12
                        Marre, katso tästä ketjusta viesti #10. https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-taakse-vinkit

                        Comment


                        • #13
                          Käsijarrun moottori tunnistaa momentin, jolla puristaa. Pysähtyy automaattisesti oikeaan kohtaan.

                          Comment


                            #14
                            Kiitos Killeri linkistä. VCDS proseduuri oli tuttu entuudestaan. Kysymyksellä lähinnä hain sitä, että mikä ero on käyttää VCDS vs. hyppylangat. Eroa ei taida olla, koska molemmilla tavoilla sama lopputulos.

                            Comment


                            • #15
                              Eli takapalojen vaihto onnistuis suoralla 12v virralla auki ajamalla, mutta mitenkäs säädön haku kiinnipäin? Onnistuu jo napista suoraan ajamalla, eikä tiedä opituista arvoista mitään tuo systeemi? Ja C6 kopassa sama systeemi siis mitä ilmeisimmin.

                              Comment


                                #16
                                Jarrupalojen vaihto ensi viikolla edessä, tässä ketjussa on hyvät ohjeet ja linkit lisätietoihin.
                                Viimeksi muokannut juutasqsa; 21.6.2020, 14:59.

                                Comment


                                  #17
                                  Kyllä täytyy kiittää foorumilaisia, hyviä ja selkeitä ohjeita löytyy. A8 takajarrulevyjen ja palojen vaihto meni tunnissa kun oli hyvät ohjeet.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X