Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pakkivalot ei pelitä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pakkivalot ei pelitä.

    Eli kyseinen "ongelma" jos sulake omalla paikallaan palaa kokoajan.

    Onko pakkivalojen katkaisija/kytkin vaihdekepin juuressa vai lootan päässä??
    ja onko se vielä erikseen ohjattu releellä??

  • #2
    Vastaus itselle.

    Anturi on laatikon päässä.

    http://www.euroaddiction.net/forum/b...placement.html

    Comment


      #3
      Hienoa. Kerrotko mistä autosta on kyse.

      Comment


      • #4
        <- tuolla sivussahan tuo taitaa lukea.
        Eli A4 B6 avant 1.8t bex

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Del Olio Näytä viesti
          <- tuolla sivussahan tuo taitaa lukea.
          Eli A4 B6 avant 1.8t bex
          Lukee se siinä tällä hetkellä. Profiilissa olevan auton vaihtuessa koko ketju muuttuu arvottomaksi, pahimmillaan jopa harhaan johtavaksi. Täällä on siis pyritty aina mainitsemaan auto viestissä, jotta ei tulevaisuudessa tule sekaannuksia :)

          Comment


            #6
            http://www.audi-sport.net/vb/a4-a4-c...y-beeping.html

            Tuolta viestistä 14 löytyy ohje pakkianturin testaamiseen. Kytkennät sitten riippuu onko hi vai low sähköt.

            Jos molemmat takaumpiot ottaa kokonaan liittimistä irti, palaako sulake veilä?

            Comment


            • #7
              Ei sulake pala missään vaiheessa vaan pakkivalot palaa kokoajan kun sulake paikallaan.
              Eli anturi on juminut "pakki päällä" asentoon.

              Huomenna haen uuden anturin laakkoselta ja ehkä laitan myös paikoilleen, viimestään maanantaina.

              Comment


              • #8
                No niin, tänään tuli vaihdettua tuo pakkivalo anturi ja kappas valot toimii niinkuin pitää.
                Anturi ei ollut juminut niinkuin aiemmin olin ajatellut vaan jollain ihmeellä se toimi juuri toisin päin kun sen oli pitänyt.
                Yleismittarilla tutkittuna vanhassa anturissa oli jatkuvuus vaikka se ei ollut pohjaan painettuna ja kun sen olisi pitänyt pohjassa antaa jatkuvuus ei mittari näyttänyt mitään ??!! (eli pakkivalot paloivat aina paitsi pakki päällä)

                Uusi anturi samalla tavalla tutkittuna toimi juurikin niinkuin sen kuuluu eli jatkuvuus löytyy kun painaa anturin pohjaan.

                Anturin vaihto itsessään oli kohtuu helppo homma.
                Tein sen lattialla auto tunkattuna tuen varaan apukuskin puolelta etummaisesta
                nosto pisteestä.

                -Eturenkaan poisto toi hieman lisätilaa mutta ei pakollista jos on nosturi käytössä.
                -Anturi sijaitsee vetoakselin yläpuolella ja sen akselin suoja on hieman tiellä mutta sitä ei tarvitse ottaa pois, vaan anturin mahtuu avaamaan 22mm lenkkiavaimella juuri ja juuri tästä pienestä välistä.
                -Itsellä hankaluuksia eniten tuotti liittimen irroitus jonka lukitus oli tietenkin kääntyneenä vaihdelaatikkoa kohti jolloin väliin ei meinannut edes sormet mahtua. Mutta lenkkiavaimen kiintoavain päällä sai anturin ensin löysättyä hieman jolloin sen liittimen sai pyöräytettyä näkösälle jolloin sen avaaminen onnistui helposti (paikka on suojassa suurimmalta lialta)
                -Anturin ja laatikon välissä ei ole mitään tiivistettä, mutta messinki anturi tiivistyy itsessään hyvin vasten kovempaa metallia (kokeilin kuparitiivisteellä 1,5mm paksu, mutta silloin anturi ei toimi.)

                Aikaa tähän koko operaatioon kului n. 1h kaikkine testailuineen ja ihmettelyineen, joten asteikolla 1-5 arvioisin työn 2:sen vaikeustasoiseksi.
                Jos omaat isot kädet ei työ välttämättä ole aivan noin helppo tilaa on siis kohtuuullisen rajallisesti.

                Auto: Audi A4 B6 1.8t avant quattro 140kw -04

                Comment


                • #9
                  Enpäs viitsi uutta aloitusta tehdä, joten lainaan tätä. Setäni toi autonsa minulle fiksattavaksi ja kaikista muista vikakohteista selvisin omin avuin paitsi tästä. Eli peruutusvalo on hukassa ja tutkat ei toimi. Omassa päässä pähkäiltynä kuullostaisi anturi vialta, mutta missäköhän mahtaa pakki anturi sijaita Zf:n automaatti laatikkossa, vai onko kepin juuressa? Polttimot totesin ehjäksi sekä sulakkeet. Vcds:llä en myöskään tullut paljon viisaammaksi tässä asiassa. Peräkoukun johtosarjan käytin myös irti, kun se tunnustaa aiheuttavan monenlaista harmia jos on oikosessa. Mittariston vaihdenäytössä kyllä vaihtuu myöskin R:n kohdalle normaalisti kuin pitääkin. Liekkö peruutusvalolle rele jossakin?

                  Auto on siis A6 C5 2.5tdi V6 automaatti laatikolla.



                  Edit: Lontooksi kun väänsi hakusanan googleen löytyi seuraavanlaista tietoa: Pakkianturin on laatikon kyljessä samassa anturissa, joka tunnistaa vaihteet ym ja sieltä suoraan menee piuha takavaloille asti. Liittimessä pin 8 ja virta tulee sulakkeen 31 takaa pin 7:aan.
                  Viimeksi muokannut Kuomu; 2.8.2019, 23:07.

                  Comment


                    #10
                    Rohkenen olettaa että kaksi erillistä vikaa, tutkat ja pakkivalot siis. Minkä tahansa takavalojen ongelma on usein takaluukun johtosarjassa joka murenee aikaa päälle saranan läpivientien kohdalta. Ei auta kuin purkaa esiin ja tarkistaa. Jos VCDS näyttää vaihteiston asennon R kun keppi on pakilla niin anturointi toimii oikein.

                    Tutkien toiminta on sitten toinen juttu, kyllä nekin selviää mutta kannattaa selvittää toisessa ketjussa. Täältä sitä ei osaa kukaan jatkossa hakea.

                    Comment


                    • #11
                      Läpivientien kohdalta johdot tsekattu läpi. Yhestäkään ei ollut edes kuori halki, ainakaan siitä saranoiden kohdalta kumien alta.



                      Lainaus Audizinen foorumilta: ''With VCDS you can go into the transmission and check the readouts of the multi function switch in measuring blocks. But reverse to the modules and reverse to the lights are two different things, just would be a start to see if there are other issues with the MFS.''

                      Eli tuolla olisi kuitenkin, jokin erillinen katkaisija pakille ja sitten moduuleille menevä tieto. Tutkat on siis aivan mykkänä. Edes sitä yhtenäistä pitkää piippausta ei kuulu, mikä yleensä kuuluu jos jokin tutkista pimeänä. Väittäisin siis, että sinne tutkillekkaan ei tule tietoa siitä, että pakki on päällä. Pitänee jatkaa selvittelyä ja kahtoa jos kuitenkin VCDS auttaisi!

                      Comment


                        #12
                        Ahaa, tuo oli minulle uutta tietoa. Kai ne siihen asentokatkaisijaan kuitenkin on sisäänrakennettu molemmat.

                        Comment


                        • #13
                          Siltä vaikuttaisi jos tuohon on luottamista. Pitänee päivitellä tänne, mistä vika lopulta löytyy.

                          ​​​​

                          Comment

                          Working...
                          X