Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrujen ilmaus for dummies

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Olikos näissä loppupään c4-korisissakin vielä painevaraaja eli pommi siellä järjestelmässä?Jotain vikaa siellä on tai sitten pääsylinteri kaput.

    Comment


    • Tuohon en osaa suoraan sanoa. Pääsylinteri kuulemma voi mennä tuossa ilmaamis tekniikassa koska poljin liikkuu alueella millä se ei normaalisti liiku. Oireita en toki osaa sanoa sitten sen paremmin.

      Comment


        Tässä jotain vianetsintä-ohjetta pommilliseen jarrujärjestelmään (20v quattro)
        http://www.20v.org/brakprob.htm
        ​​​​
        Tuolla projektipuolella kerroit kummasta äänestä, kannattaa tehostajanpumppu ja nesteet tarkistaa myös.
        https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...A4t#post645060

        https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-s4-c4?t=42684
        Viimeksi muokannut vV8m5; 15.11.2020, 20:36. Perustelu: Linkki korjattu

        Comment


        • Joo siis ääni alkoi kuulumaan moottorista ei niinkään jarrujärjestelmästä. Pyörivä ääni oli kyseessä en löytänyt siihen vielä syytä. Olisi tarkemmin pitänyt kirjoittaa. Tarvitsee tuohon pommin vian selvitykseen perehtyä ja testata vielä.

          Comment


            Tehostajanpumppu on osittain kytkettynä jarrujärjestelmäänkin tuossa korimallissa, siksi siitä mainitsin.

            Comment


              Paineenvaraaja ja tehostin eivät ole jarrunesteen kanssa mitenkään tekemisissä. Ei vaikuta ilmaantumiseen millään lailla.

              Jos uudet palat ja levyt, niin tehostimen kanssa painettuna se poljin monesti tuntuu menevän kuin pohjaan verrattuna ilman tehostinta polkemiseen. Vaatii ajoa, ennen kuin palat asettuu kohdilleen kunnolla. Ja tehostimen toimintaperiaatteesta johtuen (hydraulipumppu), se poljin painuu jonkin aikaa aina vain syvemmälle. Tehostimen kanssa kun poljin pysähtyy, niin avaa ilma nippa jostain kulmasta ja katso kuinka paljon liikevaraa vielä polkimessa oikein on.

              Comment


              • Auto tällä hetkellä pajalla jossa jakohihna vaihettiin. Nyt huomattiin samalla, että kytkimen yksi paineletku oli todella rispaantunut niin laitoin saksasta uuden tilaukseen. Ilmataan tämän jälkeen uudestaan tuo vehje.

                Mitä polkimen liikkeeseen tulee niin kaasu polkimeen verrattuna jarru poljin pysähtyi noin kengänpohjallisen eli about 2-4cm kaasu polkimen alapuolelle. Ilman tehostinta se jäi kaasupolkimen yläpuolelle. Tämä nyt on mututuntumaa enkä pääse niitä mittaamaan ennenkö letku saadaan vaihdettua.

                Mutta jos autosta ei vikaa löydy tuolla uudella ilmaamisella (joka tehdään joka tapauksessa koska kytkimen letku vaihdetaan) niin sitten tarvii ottaa se hetkeksi ajoon ja kokeilla josko se siitä lähtisi tulemaan normaaliksi. Auto kuitenkin jarrutti kun poljinta tarpeeksi syvään painoi.

                Comment

                Working...
                X