Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrulevyissä (edessä) uria b7

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jarrulevyissä (edessä) uria b7

    Heips!

    Auto siis a4 b7 quattro sport -07. Syttyi 91tkm kohdalla jarrupalojen varoitusvalo. Vähän kurkin sinne tarkemmin ku renkaanvaihdon yhteydessä ja huomasin, että etujarrulevyissä menee semmoset selkeet urat, oliko niitä nyt 3 vai 4 kpl. Onko levytkin siis kuluneet loppuun, vai kuuluuko ne urat sinne? Takalevyt ainaki oli ihan sileet.

  • #2
    Kyllä ne urat on sinne tullu kulumisen seurauksena.

    Comment


    • #3
      varsinkin jos on liian pitkään ajettu turhan kuppasilla paloilla. metalli metalliin nääs.

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja Stefa74 Näytä viesti
        Kyllä ne urat on sinne tullu kulumisen seurauksena.
        Ok, tarkoittaako urat, että levyt menee vaihtoon? Jarrut ainakin toimii ihan normaalisti...

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Kikke Näytä viesti
          varsinkin jos on liian pitkään ajettu turhan kuppasilla paloilla. metalli metalliin nääs.
          Paloissa on vielä pintaa, ainakin siinä ulkopuolella missä ne levyjenkin urat tuntuu (ei siis siinä voi olla rauta vasten rautaa). Ne ei siis oo mitään kapeita naarmuja, vaan tuntuu ikäänkuin tasavälisiä (~8mm leveitä) aaltoja kun sormella vetää keskeltä kohti ulkoreunaa, näkyvät myös silmin.

          Comment


          • #6
            on varmaan itselläkin moista joskus ollut mutta en ole itse asiaan silloin juuri paneutunut. jos jarrut pelaa mukavasti eikä täristä yms. niin itse en vaihtaisi niitä. tietenkin jos ne olisivat muutenkin huonot tai alarajassa niin palojen vaihdon yhteydessä sama kai ne ois vaihtaa. miten nyt parhaaksi näet.

            vähän mielipidekysymys kun ei nyt ainakaan minun mielestä puhuta järin vakavista asioista :D toinen vaihtaisi välittömästi, toinen odottaa seuraavaa katsastusta ja vaihtaa kun katsuri käskee. ja yksi vaihtaa palat ja päättää vähän kuullostella tilannetta. :D

            Comment


            • #7
              Huoltomies katteli noita levyjä kun pyysin, sano että ovat uriutuneet -> uusiksi. Tiedä sitten, luuliko että pääsee ite ne laittamaan. Noh, oli miten oli, taidan varmuudeksi vaihtaa levyineen päivineen. Osaako joku suositella mistä/minkä merkkistä levyä/palaa kannattaa laittaa. Tarkoituksen siis vähintään orkkislaatua olevat, jos löytyy hyvää. Edellyttäen tietysti, että ovat orkkisosia edukkaammat.

              Osaaks joku heittää vielä listan tarvittavista työkaluista (onko jotain erikoispulttia, mihin pitää hakee avainta koko pitäjästä lauantai-iltana 4n kaljan jälkeen). Audizinellä puhuivat jostain "allen" ruuvista, liekö juuropan audeissa semmosia.

              Muuta huomioitavaa/neuvoja? Näistä kiitollinen.

              Auto siis b7 quattro sport, 162kW

              Comment


              • #8
                Tuomonen levy mihin on tullut uria syö palaa nopeemmin niin sen takia ne yleensä vaihdetaan jos palojakin vaihdetaan. Allen taitaa olla kuusiokolo. Etupäässä ei tarvii mitään ihme työkaluja mutta takapäässä tarviit työkalun että saat männät painettua sisään. Onnistuu kyllä normi työkaluillakin mutta helpottaa kummasti jos on siihen tarkotettu työkalu. Taka mäntiä pitää siis painaa ja pyörittää samanaikasesti.

                Comment


                • #9
                  Nonii... marmoritiskillä levyt 470e.... pidemmälle en sitä "tarjousta" lukenutkaan. Taidan laittaa EBC turbogoovet + redstuffit. Kiitos vaan kaikille kommenteista.

                  Comment


                  • #10
                    Jarruremppa eteen tehty, uudet palat ja levyt. Havaintoja: Satulapidikkeen (tai mikä sen oikee nimi on?) kumminki se mikä 21mm pulteilla kiinni, niin pultit ihan JEESUS lujasti kiinni, piti laittaa putkee avaimeen jatkoksi, että aukes. Sama juttu jarruspalasensorin liittimen kans, olihan taistelu, että sai sen muovitöpselin auki. Voi olla etten tajunnu sitä irrotusmekanismia oikein. Mutta homma onnistu lopulta. Hioin ja rasvasin satulapidikkeen liukupinnat ja keskiölevyn (taas oikeet termit hukas) ja palojen taustat jarrurasvalla. Nyt katotaan pääseekö näillä eväillä seuraavat 92tkm! :D

                    siis sitä keskiölevyä en tietenkään rasvannu, ainoastaan hioin.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Silizium Näytä viesti
                      Tuomonen levy mihin on tullut uria syö palaa nopeemmin niin sen takia ne yleensä vaihdetaan jos palojakin vaihdetaan.
                      Ei ne varsinaisesti nopeammin kulu, mutta teho voi olla alkuun hieman heikompi ennen kuin palat hioutuu levyn muotoon. Sen korkeuseron verran menee kitkapintaa hukkaan ja "sisäänajon" venyessä voi levyn laaksokohtiin alkaa tulla ruostetta, joka riittävän pahaksi päästessään ei välttämättä enää lähde pelkällä jarruttelulla.

                      Comment

                      Working...
                      X