Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

hieman outo neuvo 5x112 jakoon 5x114

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • hieman outo neuvo 5x112 jakoon 5x114

    Terve
    tuossa tiedustelin peltivanteita, kauppias sanoi että 5x114 jaolliset olisi, ne voi hyvin laittaa vaikka mulla 5x112. Taidan olla pilkun nus.. mutta tuntuu epäilyttävältä. Vaikka onko tuo yhdentekevää?

  • #2
    Epäkeskopulteilla ainakin aluvanteita on laiteltu. Eli pultissa on kelluva kartio joka hakeutuun oikeaan kohtaan. Vanteessa pitää olla pultinreijät pari milliä isommat kui itse pultti.

    Comment


    • #3
      No taas oppi uutta, en ole ennen kuullut moisista.. Täytyy varmaan käydä rengasliikkeissä kyselemässä mitä maksavat, voisi veikata ettei biltema motonet akselilta löydy

      Comment


      • #4
        Ei löydy biltema/motonet ja suurin osa suomen rengasliikkeistäkin taitaa myydä eioota.
        Tuollaisesta pultista kyse.
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Ei kyllä kannata ostaa peltivanteita väärällä jaolla jos oikeallakin jaolla olevia saa jo milteipä kahvirahalla.

          Comment


          • #6
            Menee myös normaaleilla pulteilla sikälimikäli vanteissa on vaa tarpeeksi iso se pultin reikä. Nimim. Appiukon autoon testailtiin RH:ita normaaleilla pulteilla. Saahan siinä tietty mielenrauhan kun laittaa noilla epäkeskoilla

            Comment


            • #7
              No jos yhtään järkeä käyttää niin eihän se ole kovin viisasta laittaa normaalilla pultilla väärälle kartiolle. Sehän vääntää pulttia kiristettäessä vinoon ja vanne ei kiristy oikein.

              Comment


              • #8
                Turbokiisselin kanssa samaa mieltä.
                Torista,huutonetistä, forumilta löytyy todella edullisesti.
                Uutenakaan ne ei maksa kuin 100-120 euroa setti.

                Comment


                • #9
                  Näinhän se on, piti kuitenkin katsoa mitä maksavat, 3e kpl

                  Comment


                  • #10
                    Japseissa on toi 5 x 114,3 jako, en kyllä oikeen laittais väärällä jaolla olevia vanteita autooni.
                    Nissan, Mazda, Toyota käyttää tota jakoa joka on tuumanen jako. (4,5") joka on taas peräisin jenkkiautoista.
                    5 x 114 jako on taas Honda HR-V merkkisessä autossa, aika harvinainen jako.
                    Tossa olis faktaa pulttijaoista:
                    http://www.autowiki.fi/index.php/Luettelo_pulttijaoista

                    Comment


                    • #11
                      Kannattaa selata täältä foorumilta myydään renkaat ja vanteet osiota. Löytyy varmasti oikealla jaolla sopuhintaan vanteet, ei tarvii ostaa kalliita epäkeskopultteja/alkaa tappelemaan soviterenkaiden kanssa. Ite oon täältä ostanut ja myynyt jo useamman sarjan. Oem vanteet on parhaita kun ei tarvii kikkailla mitään.

                      Comment


                      • #12
                        Taitaa HR-V:ssäkin olla tuo sama 5x114,3 pulttijako, vaikka autowiki muuta väittääkin...

                        Comment


                        • #13
                          Isompi ongelma väärän pulttijaon lisäksi on väärä keskireikä. Joko ei mahdu navalle lainkaan tai sitten ei keskitä kuin niistä väärälle jaolle vedetyistä epäkeskopulteista. Epäkeskopulttien hinnalla sitäpaitsi saa jo ne käytetyt oikeanlaiset peltivanteet.

                          Comment


                          • #14
                            Onhan nyt oikeesti kunnon keskitysholkkeja käytetty iät ajat. Se toki jos on pienempi keskireikä niin ei kait ne sitten navalle mene. Pyöritelkää ekana niitä epäkeskoja kädessä ja kokeilkaa niitä. Sitten kannattaa sanoa enemmin asiasta. Ne kiristyy kuitenkin aivan suoraan koska pulti pinta ja kartion selkä on suorat. Ei mitään riskiä verraten normaaliin pulttiin.

                            Comment


                            • #15
                              Peltivanteissa vaan harvoin on ainevahvuutta niille keskiösovitteille. Kartiosoviketta ei voi käyttää koska peltivanteessa ei ole sille upotusta ja suora sovike taas peltivanteen kanssa on aikamoista uhkapeliä.

                              Comment


                              • #16
                                Joo peltivanteiden kanssa tuo touhu on ehkä vähän turhaa, mutta jossain harvinaisemmissa aluvanteissa siinä on järkeä.

                                Comment


                                • #17
                                  Noissa peltivannehommissa tosiaan kannattaa kääntyä siihen jakoon mikä autossakin on. Aluvanteissa asia eri.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X