Olen yrittänyt saada saada valoja suunnattua mutta en ole vielä oikein tyytyväinen lopputulokseen. Autossa on xenonupiot. Näin olen toiminut: Tarkastin että polttimot olivat kohdillaan, ajoin tasaista seinää vasten tasaisella alustalla ja aloin ruuvaamaan. En oikein onnistu saamaan pitkiä ja lyhyitä kohdilleen saman aikaisesti. Lisäksi valot loistavat hieman "ristiin". Mikä olisi oikea menettelytapa. Asteittain ulommasta ja sisemmästä säätöruuvista säätämällä? Lyhyet ensin? Mainittakoon että huollossa kysyttiin että onko autolla on kolaroitu koska umpiot olivat niin hankalat saada paikoilleen. Saattaapi olla mutta mutta ei minun aikana ja auto ollut minulla 7 vuotta eikä ongelmia ole ollut. Luulen kuitenkin että umpiot ovat paikoillaan.
Löysin tuollaisen:
Jos valot eivät ole paljon pielessä, riittää mekaanisten säätöjen ruuvaaminen. Ainakin B6:ssa valojen korkeus säädetään ohjeen mukaan kääntämällä molempia ruuveja yhtä paljon ja sivusuunta pelkästään ulommasta ruuvista.
Vaikuttaako säädöt yhtäaikaisesti pitkiin ja lyhyiin?
Löysin tuollaisen:
Jos valot eivät ole paljon pielessä, riittää mekaanisten säätöjen ruuvaaminen. Ainakin B6:ssa valojen korkeus säädetään ohjeen mukaan kääntämällä molempia ruuveja yhtä paljon ja sivusuunta pelkästään ulommasta ruuvista.
Vaikuttaako säädöt yhtäaikaisesti pitkiin ja lyhyiin?
Comment