Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hammastangon / ohjausvaihteen korjauspaikkoja. Suosituksia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hammastangon / ohjausvaihteen korjauspaikkoja. Suosituksia?

    Onko A3:seen isotöinen tämä vaihto onko kellään kokemuksia/suosituksia minne kannattaisi viedä keski-uudenmaan/vantaa alueella? Jos joku ammattitaitoinen korjaaja haluaa tehdä vaihdon ni viestiä tännepäin myöskin.

    Omasta A3 1.8t quattro -2000 (AQA) valskaa ohjaustehostimen nesteet raidetangon suojakumin välistä.
    Onko koko raidetangon vaihto edessä vai pystyykö korjaamaan jotenkin?

    Jos jollain on ETKA käytössä niin olisiko antaa kyseiseen kulkineeseen varaosanro:a tangolle.
    Viimeksi muokannut okkim; 13.10.2021, 10:55. Perustelu: Otsikko korjattu.

  • #2
    http://www.vagcat.com/epc/
    Tuolta voit itsekin metsästää varaosanro. (vaatii rekistöröitymisen)

    Itse vaihdoin tt quattroon raidetangonpäät ja ei ollut suuritöinen.
    Tunti taisi mennä. Tiukassa oli, mutta onnistu. Nelipyöräsuuntaus on sitten tarpeellinen.
    Tietty koko raidetankoon uppoo varmaa enemmän aikaa.
    En osaa ottaa kantaa tohon vuotoo.

    Comment


    • #3
      Mulla semmonen tuntuma ettei pysty korjaamaan. Jos itse asuisin pk seudulla, niin harkitsisin auton viemistä Tallinnaan merkkikorjaamoon, siellä kun tuntitaksat pyörii n.25-35e tunti ja muutenkin varaosat halvempia.

      Comment


      • #4
        No toi Tallinnaan vieminen ei oikein onnistu töiden vuoksi, sen verta Auchwitz ettei sieltä noin vain pääse lähtee mihinkään.

        Comment


          #5
          Saksassa on paikka, jossa korjaavat hammastangot.

          Joutuu vaan lähettelemään ja odottelemaan.

          Ebay:stä joskus huomasin.
          Olisi itelläkin yksi rikkinäinen raidetanko autotallissa odottamassa korjausta.
          Viimeksi muokannut ozzz; 9.11.2012, 20:01.

          Comment


            #6
            Ohjausvaihde 1J1422062E

            Comment


            • #7
              Koko paketti menee vaihtoon. Tai sitten on tosiaan korjautettava oma lähettämällä se "tehtaalle". Itse vaihdoin ohjausvaihteen noin 1kk sitten omaan autoon. Onhan siinä hommaa, mutta ensikertalaisilta (meitä oli kaksi vaihtamassa) meni itse vaihteen vaihtoon noin 4 tuntia. Tuli vaihdettua puslia yms samalla, niin nämä rokotti sitten oman aikansa vielä tuohon päälle. Tilaamani vaihde maksoi ~460€ (tehdaskunnostettu)+ vanha piti lähettää takaisin myyjälle.

              Comment


              • #8
                Ettei nyt kukaan sekota niin tässähän puhutaan nyt ilmeisesti hammastangosta ei raidetangosta.

                Comment


                • #9
                  Juu no oikea oikaisu tähän kyllä. Samaa romuaha toi on hammastanko osuus alkaa vain raidetangon sisemmän pään jälkeen sitten..
                  Viimeksi muokannut stoupe; 10.11.2012, 03:06.

                  Comment


                  • #10
                    Nonni kolkki lähti sitte Laakkosen hoiviin katotaan onko jtn muutakin ku hammastanko paskana. Jos vika siinä niin tulee joku tonnin remppa about osineen ja töineen.

                    Comment


                    • #11
                      Edullisesti tekevät. Mielestäni sama ohjausvaihde kun TT:ssä ja siihen pelkkä ohjausvaihde (vaihto-osa X koodilla) marmorilta muistaakseni ~900€. Mutta hyvä jos tonnilla selvii vaihtoineen. Voi sanoa, että ihan ok hinta Laakkosella :)

                      Comment


                      • #12
                        Toivottavasti mahdollisimman halpana menee toi :) Sen jälkee menee meinaa myyntiin, jos sitä sitten jotai uutta autoa vaikkapa samankorista S3

                        Comment


                        • #13
                          Kuuluuko toi hammastanko ohjausvaihteen kanssa samaan pakettiin vai onko nekin erikseen osina?

                          Comment


                            #14
                            Hammastanko=ohjausvaihde.

                            Comment


                            • #15
                              Kiitos selvennyksestä :)

                              Comment


                              • #16
                                Noniin Laakkoselta tuli kustannusarvio 1350e (ohjausvaihde+osat+työ).
                                Jos jotkut osat kajahtaa irrotuksen aikana ja joutuu lisää touhuu ni tulee lisäkustannuksia, mutta toivotaan että pysyy tuossa hintaluokassaan :)

                                Comment


                                • #17
                                  Ei tuo nyt niin kauhea hinta ole verraten siihen mitä pyytävät pelkästä ohjausvaihteeta hintaa. Tuleeko uudet raidetangon päät, vai meneekö vanhoilla? Tossa kohtaa on fiksu vaihtaa jos ei oo just vaihdettu.

                                  Comment


                                  • #18
                                    No toiselle puolelle on vaihdettu joskus jouluna 2010 et ei varmaa oo iha huonos hapessa.
                                    Kuumottaa aina noi ku jotain joutuu irrottaa ettei siinä hajoa mitään onhan auto 12 vuotias vanhus jo.

                                    En käsitä miten ihmiset irrottelee pakosarjaakin niin, että saa kaikki pultit ehjänä irti.
                                    Lämpövaihtelu aikamoinen kuitenkin aina -30 pakkasesta sinne satoihin asteisiin + kaikki paska mitä kertyy päälle ja kierteisiin :D

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuo on aika yksinkertainen vaihtaa ja siis ei siellä ole oikeastaan mitään mikä voisi pahemmin hajota! Ei siis ole mitään mikä olisi pahemmin kovemman lämmön kanssa tekemisissä (normaali lämmönvaihtelu). Apurunkoa tulee raottaa, joten sen pultit vaihtuu huolto-ohjeen mukaan uusiin jokatapauksessa. Ja itse vaihde on loppupeleissä niin suojaisessa paikassa, että ei edes pahemmin paskaannu. Mutta niin kun sanoin, tuossa projektissa ei ole sellaisia paikkoja mitä nyt epäilet, että voisi mennä rikki irroittamalla.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Noniin nyt auto saatu takaisin. Erittäin hyvää palvelua Keravan Laakkosella, auto piti vasta ottaa työn alle tänä perjantaina mutta oli jo tiistaina valmis. Muutamien puslien ja rt-päiden ja suuntauksen vaihto vielä siihen kylkeen. Heti auton saatuani ajoin sen Keravan K1 Katsastusasemalle, jossa läpi korjauskehotuksella valojensuuntauksesta mikä oli jo tiedossa sinne mentyä, heillä myös erittäin asiakaspalveluun soveltuva sekä ammattitaitoinen katsastusinssi.
                                        Nyt q-kelit alkaa niin kelpaa taas ajella :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          hammastangon vaihto kokemuksia

                                          Comment


                                            #22
                                            Tervetuloa forumille. Lue ensimmäiseksi tämä ja toimi sen mukaan:
                                            https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...146#post710146

                                            Comment


                                              #23
                                              Kyselläänpä paikkoja missä kunnostetaan ohjausvaihteita? Mieluiten jos löytyisi Suomesta niin ei tarvisi lähettää kallilla ulkomaille, se saattaa kumota pantin hinnan.
                                              Saksassa on ainakin tuol https://www.lenkgetriebe.net/

                                              Comment


                                                #24
                                                Jos ei löydy, tuosta typ 44 -ohjeet, joista voinee soveltaa.

                                                https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...teen-tiivistys

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Harmillisesti tuosta ohjeesta kuvat rikki.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                                    Kyselläänpä paikkoja missä kunnostetaan ohjausvaihteita? Mieluiten jos löytyisi Suomesta niin ei tarvisi lähettää kallilla ulkomaille, se saattaa kumota pantin hinnan.
                                                    Saksassa on ainakin tuol https://www.lenkgetriebe.net/
                                                    Pieni varoituksen sana tuosta Autoteile Jakobsista. Ostin sieltä kunnostetun servotronic-hammastangon ja se oli väärin kasattu. Papereiden mukaan hammastanko oli kunnostettu Italiassa. Jouduin lähettämään sen takaisin Jakobsille ja kun se palautui, niin se tuli taas ihan eri firmasta, mutta tällä kertaa Saksasta. Ei se vieläkään ole minun mielestä täysin kunnossa, mielestäni tehostus oikealle on suurempi kuin vasemmalle. Mutta en jaksa enää tapella asian kanssa kun C5 ei enää ihan päivittäisessä ajossa ole eikä tuo sen enempää ajoa häiritse.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Minkä verran rahdit maksoi?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        En tiedä mihin autoon sulla on tarve, mutta Q7:aan en edes ajatellut korjaamista kun käytetyn rahteineen sai alle 200 eurolla Latviasta.

                                                        https://rrr.lt/fi

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          okkim Posti vei 60 eurolla Saksaan, paluurahdin maksoi Autoteile Jakobs.

                                                          C5:n servotronicit alkaa olla kananhampaita, käytettyjä liikkuu jonkin verran, mutta ne on aina vähän arvoituksia, että ovatko kunnossa. Korjattuja liikkuu myös jonkin verran, mutta se on ihan tuurista kiinni sattuuko tarpeen hetkellä mistään löytymään. Noitakin kun on kahta mallia, erona lähinnä servotronic -venttiilin kiinnitys.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Tero, B5:een tietysti :) Minulla on niitä kyllä, mutta nyt tallissa lojuu yksi vuotava joka olisi kiva kunnostaa eikä heittää roskiin. En viitsi sen takia ostaa toista käytettyä vaikka halvalla saisikin.

                                                            Ei tuo 60€ ole vielä liian paha hinta, kun pantti on 120€.

                                                            Täytyy katsoa mikä tuolla on muuttunut kun tuo Typ44 FAQin ohjeen kuvat ei näy.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X